Ik ben op zoek naar een hoefsmid met geduld in omgeving Zoetermeer. Mijn paard heeft soms wat losse achterbenen en daarom zoek ik een hoefsmid met geduld die haar niet slaat of trapt. Het gaat alleen om bekappen.
Mocht iemand wat weten hoor ik het graag! Ze staat trouwens in Stompwijk.
is het niet handiger om je paard eerst goed te trainen zodat hij braver wordt, voor je naar een hoefsmid op zoek gaat, die het moet pikken dat die in mekaar gerost wordt door je paard? Ik tolereer het anders niet dat een paard gericht naar me schopt, bij geen enkel paard! En ik ken ook geen een hoefsmid die dat wel tolereert eerlijk gezegd.. Ken er genoeg die niet terug komen voordat je je paard onder controle hebt..
Voor de duidelijkheid, bij mij trapt ze niet meer, maar ik weet niet hoe ze reageerd op een hoefsmid, daarom vermeld ik erbij dat ze wel is zou kunnen trappen..en het oefenen gaat toch alleen als er een hoefsmid komt? Ze is in het verleden ook gewoon bekapt, en ik neem aan dat die hoefsmid zich ook niet in elkaar liet trappen door haar. Ik vind het gewoon netjes om er bij te vermelden, dan kan daar altijd rekening mee gehouden worden!
Wie ik zeker aan kan raden is Erwin Verhaar. Een van de paarden bij ons heeft ook losse achterbenen en werd voorheen door een andere hoefsmid niet eens van achter fatsoenlijk bekapt daardoor (ik weet 't, belachelijk). Het paard liep dus echt met flipflops. Erwin is er nu een keer mee bezig geweest, met veel geduld en begrip, en heeft nauwelijks tot geen problemen gehad met het diertje. De eigenaren waren drie dagen later nog enthousiast, want eindelijk kon hun paard bekapt worden. Daarnaast is het ook nog eens gewoon een toppertje.
Denk je er wel om dat je na 1 week een ander topic in deze categorie mag openen, en dit topic pas over drie weken opnieuw mag plaatsen? Gerekend vanaf het aanmaken van dit topic.