Gezocht leuke stageplek omgeving leeuwarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

feliciaa

Gezocht leuke stageplek omgeving leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 20:22

Hallo,

Ik ben Hilde, 17 jaar oud en zit in het derde jaar van de opleiding MBO-paardenhouderij aan het AOC te leeuwarden. Omdat het op mijn huidige stageadres niet erg bevald ben ik opzoek naar een nieuw stageadres.
Ik woon in Leeuwarden dus het stageadres moet in de omgeving van Leeuwarden liggen. Liefst binnen een straal van 20 km om leeuwarden omdat ik nog geen ov heb en iedere week met de bus waarschijnlijk te duur wordt. Het gaat om een dagstage op donderdag die duurt tot de mei vakantie. (misschien komt de vrijdag er nog bij maar dat hangt er vanaf of ik besluit verder te gaan op niveau 4 of toch naar niveau 3 ga. De stageperiode is dus al begonnen dus ik zou graag zo snel mogelijk ergens anders terecht komen..

Ik zou graag een stageadres willen waar ik veel met de paarden mag doen (rijden is hierbij geen vereiste maar dat zal natuurlijk wel leuk zijn). Ik vind het leuk om met jonge paarden en/of moeilijke paarden te werken (heb hier ook aardig wat ervaring mee). Er moet op het gebied van de omgang met paarden wel uitdaging voor mij in zitten zodat ik er ook nog wat van kan leren. Ik heb niet veel ervaring op het gebied van wedstrijden rijden (ik heb gewoon weg het paard niet om het te doen), maar kwa rij ervaring en verschillende oefeningen kan ik aardig wat (ongeveer M niveau, maar is dus niet bewezen doormiddel van wedstrijden).
Ik ben niet bang om mijn handen vuil te maken en weet dat stalklusjes er nou ook eenmaal bijhoren zoals uitmesten voeren enz.

Verder vind ik het erg belangrijk dat ik wel mensen om mij heen heb en dat er op stal een gezellige vriendelijke zweer hangt.

Groeten Hilde.

Ps. Ik weet niet zeker of het hier goed staat..

monya

Re: Gezocht leuke stageplek omgeving leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 22:10

Wij zitten in Oosterstreek iets verder dan 20 KM. maar wel goed bereikbaar via OV....

magda_90

Re: Gezocht leuke stageplek omgeving leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:10

Stal de Hameren waar ik nu stage loop hebben veel jonge paarden staan.
Ze staan in vrouwenparochie en vanuit mijn huis ongeveer half uur/3 kwartier fietsen.
Pm me maar voor meer informatie. Ik loop er zelf tot de kerstvakantie stage (iedere dag op de woensdag na)

[Edit] nog even ter aanvulling
Ik weet niet of je er wat aan hebt maar mijn dagplanning ziet er zo uit daar:
- in de ochtend samen met nog iemand de stallen uitmesten
- merriestallen opstrooien
- voeren 2x daags
- in de avond paarden binnenhalen
- opzadelen, poetsen
- overige werkzaamheden (denk aan erf vegen, tuig invetten etc)
- de paarden longeren/wassen/ toileteren etc