Ruststal merrie omg. Schoonhoven buitengang in winter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Ruststal merrie omg. Schoonhoven buitengang in winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 23:09

Hallo,

Mijn merrie (1.64 hoog en 15 jaar oud) is geblesseerd aan haar rug en rijd daarom niet meer op haar.

Nu ze in de winter op de pensionstal weer op stal staat en een uur of 3/4 op de dag buitenkomt merk ik toch dat dit net iets te weinig is. Eigenlijk zou ze dus langer naar buiten moeten en ben dan ook bij verschillende rusthuizen in de omgeving gaan kijken. 'Nadeel' hier van is dat mijn paard het niet trekt zonder een deken in de winter buiten (ze bibbert gauw ook bijvoorbeeld tijdens regenbuien en ze daardoor vermagerd) en dit dus een probleem gaat vormen.

Wie weet er een plek waar mijn paard in de winter een groot deel van de dag naar buiten kan met deken en goed bijgevoerd word met veel ruwvoer en biks? Zomers dag en nacht op het land zou fijn zijn.

Daar ik haar uiteraard nog regelmatig wil opzoeken niet verder dan 25 km vanaf mijn woonplaats Schoonhoven liefst nog dichterbij Bloos .

Groeten

Willekes

Re: Ruststal merrie omg. Schoonhoven buitengang in winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 17:04

Misschien is rusthuis Jakari is voor je paard? Zitten in Lopik. Paard van een bekende staat daar met veel plezier. In de winter overdag op de paddock en 's nachts op stal.

In dit topic staan ook een aantal rusthuizen bij jou in de buurt - volgens mij- : viewtopic.php?f=103&t=834641

Ook in Oudewater en Montfoort zitten volgens mij diverse mogelijkheden.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 18:55

De rusthuizen in het topic ken ik allen al behalve die in zeeland en brabant maar dat vind ik te ver. Lopik en Oudewater zijn erg dichtbij voor mij en erg mooi alleen zijn het rusthuizen waar de paarden op den duur zonder dekens moeten dat is hun principe. Mijn paard trekt dat niet en word dan erg mager. Morgen komt de da langs en leg ik dit voor. Montfoort ken ik eigenlijk niet zo goed. Ga morgen ook in Benschop kijken al hoor ik daarvan dat ook daar dekens niet de bedoeling zijn en er is een wachtlijst. Iig bedankt voor de uiteenzetting.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:59

Slotje Lachen
Denk je er wel om dat je na 1 week een ander topic in deze categorie mag openen, en deze advertentie pas over drie weken opnieuw mag plaatsen? Gerekend vanaf het aanmaken van dit topic. Lachen