Gisteren is bij mijn paard na twee jaar ellende forse artrose in de rug geconstateerd (tussen een aantal wervels).
Zij wordt vandaag ingespoten met cortisonen en dan is het 3 maanden alles op alles.
Het is de bedoeling dat ik haar eerst een week longeer en daarna weer ga opbouwen onder het zadel.
nu is het zo dat in die 3 maanden, ik er alles aan wil en moet doen om haar beter te krijgen. Het is er op of eronder. om het maximale er uit te halen. Ik zou graag een fysiotherapeut hierbij willen betrekken.
Mijn paard heeft zeer weinig bespiering op haar rug en achterhand, en houdt haar spieren erg strak en vast.
Ook zou ik graag begeleiding hebben bij de revalidatie/het opbouwen.
Wie o wie weet iemand die mij hierbij kan helpen?
Ik ben al bekend met Linda Klein, maar ben benieuwd of er ook nog anderen in deze omgeving werken!
Paard staat in hoofddorp.
Voor wat betreft de instructie:
Ik ben op zoek naar iemand die weet wat hij/zij doet. Ik heb nu nog maar 1 kans, dus het moet goed gaan! Ook wil ik graag iemand die ervaring heeft met paarden met rugklachten. Het is voor mij en mijn paard belangrijk dat er veel aan souplesse en buiging gewerkt wordt, veel voorwaarts neerwaarts, goed de achterhand gaan gebruiken, zonder druk of dwang!!!!, met veel vertrouwen en wederzijds respect, veel afwisseling, enz. Dit alles moet natuurlijk opgebouwd worden, mijn paard is een tijd uit de running geweest!!!
Ik hoor het graag!