[GZ] manege of vereniging omgeving Assen/ Gieten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ijslandermir

[GZ] manege of vereniging omgeving Assen/ Gieten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 15:30

Hoi,

onze 2 kinderen hebben samen 1 pony. Nu zijn wij op zoek naar vereniging (of manege), waar de een op onze pony kan rijden en de ander op een pony van vereniging (of manege). Dan kunnen ze om en om de eigen pony lessen en de andere week op manegepony. Nu doen we dat ook, maar op de manege waar we nu rijden moeten we het volle pond betalen voor les op eigen pony en dat willen we eigenlijk niet. Wie weet een goede en gezellige plek voor kinderles (ze zijn 8 en 11 jaar) in de buurt van Assen/ Gieten?

Mirjam

Wildgirl

Re: [GZ] manege of vereniging omgeving Assen/ Gieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:52

Bij Dolfing en Eswal manege kan dit volgens mij, ook bij de bongerd maar das denk ik net wat te ver

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 11:26

Bedankt voor je reactie. Bij de Eswal heeft de oudste een aantal lessen gehad, maar heeft niet mijn voorkeur. Bij Jan Dolfing geven geloof ik heel veel mensen les. Ik zou er eens kunnen informeren.
De Bongerd valt nog mee hoor qua afstand. Ik heb geen idee hoe het daar is, ken die manege eigenlijk niet.
Ik wilde eigenlijk wel naar een vereniging, is vaak wel gezellig. Maar ik heb er nog geen kunnen vinden waar je ook een pony kan huren.

Mirjam

_Lindy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:50

Ik heb ruim 6 jaar op de Bongerd gereden, opzich een leuke manege, maar ik vond het te groot. Er zijn daar zo'n 150 manegepaarden, en dan heb je het nog niet over de pensionpaarden gehad. Verder vind ik het wat minder dat ze daar nog steeds stands hebben (alhoewel ze die steeds minder gebruiken) en dat de pony's tussen de lessen door soms uren met een zadel nog op staan.

Als je nog wat verder weg wilt gaan heb je rondom Groningen de Rigoletto manege, rijvereniging/manege Advendo, manege de Oude Held en de Martinimanege. Daarvan vind ik zelf de Martinimanege er het gezelligst uitzien, maar ik heb er nog nooit les gehad en ik heb wel gehoord dat sommige mensen de instructie daar wat minder vinden. Knipoog

In Roden heb je ook nog de Hulhorst manege. Een vriendin van me rijdt daar en het schijnt ook wel een leuke manege te zijn. Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:54

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 22:20

Bij Jan Dolfing zijn geen pony club lessen, wel gewone lessen voor zowel eigen als manege pony's.
Verder heb je in Zuidlaren pony club lessen alleen heb je daar geloof ik geen manege pony's.
Verder heb je volgens mij niet veel verenigingen die lessen geven en pony's ter beschikking hebben.
succes