Waar vind ik menles in Nijmegen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gineke
Woonplaats: Vlakbij de Drunense Duinen, de Efteling en mijn pony!

Waar vind ik menles in Nijmegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 01:00

Beste allemaal,

Momenteel ben in in Mexico stage aan het lopen en ik mis mijn tinker hier ontzettend. Leuk was wel dat ik hier verzonnen had dat ik haar wel eens voor de kar zou willen zien lopen (en dan leuke picknickritten met haar maken enzo). Dus ik heel enthousiast mijn vader gemaild dat hij een karretje voor mijn verjaardag - een week nadat ik terug kom - moest kopen. Wonder boven wonder was hij ook enthousiast en ik heb op marktplaats een paar mooie biedingen lopen.

Met mijn tinker kan ik prima overweg en ik wil dat ook graag zo houden, dus wil ik het met dat mennen goed aanpakken en dan ook samen les nemen. Heb er niks aan om mijn lieve paardje te verprutsen, natuurlijk.

Ik rijd op een stal waar we een hele grote binnenbak tot onze beschikking hebben, een buitenbak en we zitten ook nog eens direct aan de bossen. Ideaal oefenterrein, zou ik zo zeggen.

Maar nu zoek ik nog iemand die mij les kan geven. Iemand die in de buurt woont en die naar 'mijn' stal kan komen. In januari en daarna. En liefst ook iemand die niet al te duur is, want ik las op bokt dat de prijzen nogal varieren en 50 euro per uur kan ik gewoon niet betalen. En ik heb dan wel zelf alle spullen, zoals tuig en banden en de kar.

Dus, mijn vraag is: weet er iemand een goede men-intructeur / instructrice?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Ik ga me nu heerlijk inlezen op het net over mennen Knipoog

Groetjes,

Gineke

BlackDevils

Re: Waar vind ik menles in Nijmegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 01:13

Begrijp ik goed dat je paard nog beleert moet worden?
Je enthousiasme klinkt heel goed, ik wil je alleminst ontmoedigen, maar onderschat het niet. Je kunt niet zomaar even je paardje voor een leuk karretje knopen en met een aantal lessen rondrijden.
Met het inlezen neem je al een heel goede stap. Wanneer je daar mee bezig bent, ga een mee met een andere menner. Kijk gewoon eens wat er zoal gebeuren moet. Aan de hand daarvan kun je je verder inlezen en zelf misschien eens ter hand nemen en kijken hoe dat voelt. Wanneer je het geluk hebt een goede menner te treffen dan kan deze je verder inwijden in de kunst van het mennen, anders is het goed ergens een koetsiersbewijscursus te volgen om de grondbeginselen te ontdekken. Het echte rijden moet je natuurlijk daarna nog leren. Wanneer je dit laatste gedaan hebt is er misschien de tijd gekomen dat je rond gaat kijken waar ze je paardje kunnen beleren. Na een paar maandjes ie misschien zo ver dat je er zelf de eerste keer achter plaats kunt nemen. Onder begeleiding kunnen ze je dan op gang helpen om te kunnen mennen met je vriendje. Dit alles is een traject van maanden, misschien wel een jaar. Dat kun je niet even oppikken als je terug bent van je stage! Maar is het wel alleszins de moeite waard om aan te beginnen!
Succes!!

Gineke
Woonplaats: Vlakbij de Drunense Duinen, de Efteling en mijn pony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 01:19

Hoi!

Ja, inderdaad, mijn paard moet nog helemaal beleerd. En ik heb gelukkig ook wel door dat dat een kwestie van een jaar kan zijn Lachen Mijn vriend vond heel enthousiast dat we dan deze zomer al met de huifkar op vakantie konden, hehe.
Maar goed, ohz is ze ondertussen prima beleerd dus ik denk dat dat een leuke basis is. Zelf heb ik een paar keer gemend, maar ik kan mezelf allerminst een expert noemen. Mijn zusje is toevallig nu haar menbewijs aan het halen, aan het einde van de week heeft ze het, als het goed is. Verder ken ik wel wat mensen die veel ervaring hebben met aangespannen rijden, dus die kan ik altijd om advies vragen. Alleen wonen die helaas niet in omgeving Nijmegen... Dus nu nog een instructeur. Maar bedankt voor je advies. En als je nog goede websites weet....?

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:28

In Groesbeek zit een menclub. Heb daar wel eens een oefenmarathon gereden. Informeer daar eens.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 09:37

volgens mij zit er in Overasselt ook een

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:04

AR-->EA-GZ Diensten

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:06

En anders een stuk verder in Beneden/Boven-Leeuwen. Mocht je de naam willen hebben kunnen je me PBén

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 12:22

Overige is allemaal al gezegd door BD, daar ben ik het ook volledig mee eens. Eens mee op de bok gaan met een ervaren menner is idd wel aan te raden. Zo krijg ik ook diverse mede-bokkers wel eens mee op de bok, die graag eens willen zien wat het nou precies in houd, hoe ik het zelf allemaal doe, en of het evt. wat voor hen en hun paardje is.

Een groen paard en een groene menner kost inderdaad tijd, voor ze zover zijn dat ze samen als combinatie goed en wel de weg op kunnen Lachen

Een goede site om ook even je tuigkennis op peil te krijgen is www.mencursus.net

Niet dat alles hier op staat, het is maar een zeer kleine selectie, maar hij wijdt wel uit over bijv. het achenbachsysteem (verplicht om te leren als je je KB wilt gaan halen), de volgorde van optuigen, en verder de tuigkennis Lachen

timothy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 20:32

hoi,
In overasselt zit inderdaad een club die eens in de zoveel tijd menlessen geven. De club heet st. waldrik.

Hopelijk heb je iets aan mijn informatie.
Groetjes Timothy