Wie weet een goede opfok voor mijn 2 jarige hengst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

luna111

Wie weet een goede opfok voor mijn 2 jarige hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 00:44

Ik zoek met spoed een opfok adres voor mijn 2 jarige hengst, waar hij nu staat moet hij weg omdat die man ermee stopt.

Het liefst in omg. noord-holland, friesland, zuidholland of midden nederland zodat het niet tever weg is om bij hem te kijken,. ( ik woon zelf in noord-holland)

Ik zoek een plek waar ze niet in al te groten groepen op stal staan, waar ze in de winter ook overdag naar buiten komen.
Waar regelmatig een hoefsmid komt ( dat heeft hij nodig ivm standcorrectie) En waar zomers veel weidegang is.

alle informatie is welkom

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Wie weet een goede opfok voor mijn 2 jarige hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 01:40

Probeer de Burd eens. Ze zitten in Friesland geloof ik, en heel veel bokkers hebben hun jonge paarden daar staan en zijn zeer tevreden.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 02:15

Ik heb net even op marktplaats gekeken maar kon niet echt iets voor je vinden.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 02:25

www.vossegat.nl
hier gaat zondag mijn jaarling heen en heeft ook nog plek voor veulen en jaarlingen en 2 jarige

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 07:09

Ik heb met zowel het Vossegat als met de Burd goede ervaringen Ja. Ons veulen staat nu bij Anicare (www.anicare.nl), echt top, maar volgens mij nemen ze geen paarden meer aan dit jaar.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 07:27

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 07:32

kenneth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 07:46

www.devrijhoeve.nl
egt een super opfok en word goed voor de beesten gezorgt en hebben mooie loopstallen en zomers op het land

luna111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 09:45

alvast bedankt voor jullie reactie's.
De Burd had ik via internet al gevonden maar ik las dat ze daar in de winter 2 keer per week naar buiten gaan en dus niet elke dag, klopt dat ?

Heeft iemand toevallig ook ervaring met de Gouden Hoep in friesland?

Verder ga ik eventjes informeren op de adressen die jullie me gestuurd hebben en verder is alle info nog steeds welkom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:13

Dat was ook mijn reden om mijn veulens niet naar de burd te brengen, niet dagelijks naar buiten.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:15

kekaro schreef:
ik hoor altijd goede berichten over het paradepaardje!
ligt in het woerdens verlaat.
http://www.hetparadepaardje.nl

hier heb ik dus helemaal geen goeie ervaringen mee
vraag de ervaaring maar aan marjan (zirano hier op bokt)

PaulineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:21

Mijn 2-jarige merrie staat bij Roos Stables in Oldetrijne. (vlak bij Wolvega) Voorjaar, 's zomers en in de herfst staan ze op mooie stukken land. In de winter in kleine groepen in groepsstallen. http://www.roos-stables.nl/

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:23

In de Ardennen staan ze het hele jaar buiten, met geweldige schuilstallen, die in vieren zijn gedeeld, zodat ook de minder sterke kunnen schuilen. Ze zijn altijd aanwezig tijdens het voeren en worden dagelijks gecontroleerd en krijgen bijna dagelijks een borstelbeurt, zodat ze ook in de hand blijven en onder controle staan.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:55

Gouden Hoep in Blija is een fijn adres Lachen

Hoor er goede verhalen over en vanuit het hele land brengen ze daar jonge paarden. Komen er 's winters uit als het weer het toelaat. In de zomer hele dagen op het land.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:49

Om een 2 jarige nu nog in een (vaste) hengstenkoppel onder te brengen zal niet makkelijk zijn.

Ziolette hebben jullie het veulen al gebracht? Dan ga ik eens kijken of ik 'm kan spotten. Haha!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 21:08

Sammie schreef:
Om een 2 jarige nu nog in een (vaste) hengstenkoppel onder te brengen zal niet makkelijk zijn.

Ziolette hebben jullie het veulen al gebracht? Dan ga ik eens kijken of ik 'm kan spotten. Haha!

Ja, Ciekeboe was 1 van de eersten dit jaar. Ze staat er al sinds eind augustus. Ze is nummer 4 (als de nummers nog kloppen want ik ben door ziekte al weer een maand niet geweest) en heeft van ons de bijnaam terrorciekie gekregen omdat het nogal een bazige tante is geworden Nagelbijten / Gniffelen , moet dus wel te spotten zijn als je er bent Haha! .

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 12:02

Weinig opfokbedrijven die nog een 2 jarige hengst willen hebben hoor...
De kuddes zijn al gevormd en dan zet je niet bij het 'naar binnen gaan' alsnog een nieuwe 2 jarige hengst in een groep - daar komt alleen maar ellende van. Voor veel opfokbedrijven zal de opbrengst van nog 6 maanden opfok niet opwegen tegen de risico's die zo'n jong-volwassen hengst met zich meebrengt.
Ik weet iig zeker dat ze bij De Burd er niet meer aan gaan beginnen - heb geinformeerd omdat ik overwoog een 2 jarige te kopen, vandaar.

Denk dat je het beste zo'n 2 jarige hengst individueel kan stallen, castreren en dan lekker in de groep pensionpaarden kan laten opgroeien.

Een 2 jarige willen laten corigeren op stand is slechts beperkt mogelijk en het gaat je niet meevallen.... succes daarmee.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 01:01

-> EA-GZ

luna111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 10:19

ik heb 2 adressen gevonden waar nog een 2 jarige hengst mag staan dus daar ga ik eventjes kijken van de week.

Ik weet inderdaad erg moeilijk is, maar de reden dat ik bij de andere opfok weg moet is omdat hij ermee stopt.

Ik wil het nog niet laten castreren hij is nog veelste baby en slap zeg maar. Maar ik had er wel over nagedacht.

ZIjn been is alweer aardig recht, helemaal goed komt het niet meer maar zoals het was is het gelukkig niet meer want dat was echt heel erg.

Als mensen nog meer adressen weten dan graag want mocht dit niks wezen ( want voor mij is het belangrijk dat ze alle dagen naar buiten kunnen) dan hoor ik het graag.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:15

het vossegat moet je ook even proberen die nemen wel 2 jarige nog aan.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:17

Als buitenlopen voor je heel belangrijk is dan kan www.eifelopfok.com iets voor je zijn.
Daar lopen nu een hensgt van ons en van een vriendin. niet dicht i nde buurt, maar wel mensen met veel verstand en kleine groepen. In principe lopen ze altijd buiten, de weides liggen hoog en zijn droog. ze worden bijgevoerd met kruidenhooi en wat ze nog meer nodig hebben. Brok, mineralen etc. Als het echt slecht weer is dan gaan ze 's nachts de loopstallen in.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 11:15

Tja... bij mijn paard is nog wel plek voor een jonge hengst. Ik denk dat je hem zo mag brengen als je belt dat je opfok voor een twee-jarige zoekt. Volgens mij hebben ze op dit moment alleen een advertentie voor jaarlingen, omdat de jaarling groep nog kleiner is.

Hij komt dan met vier paarden te staan, waarvan drie hengst. Die van mij is net gecastreerd, dat is ook de oudste.
Ze hebben het hele jaar door weidegang, worden met onbeperkt hooi bijgevoerd. Bij de voer- en drinkplekken wordt het in de winter wel wat blubberig, maar voor de rest een strak weiland dat goed omheind is.
Drinken uit waterbakken, dus níet uit de sloot.
Worden het hele jaar door bijgevoerd.
Hebben een loopstal tot hun beschikking waar ze naar behoefte in kunnen schuilen.
Er is altijd toezicht.
Ontwormen, smid en enten wordt geregeld. Enten zit alleen niet bij de prijs in, daar krijg je een aparte rekening van.

Het is wel in noord-limburg, dus het is even rijden, maar ik vind het meer dan de moeite waard.
Vooral omdat ze echt altijd buiten lopen. Geen toestanden dat ze af en toe eens in een paddock mogen spelen. Maar dat kan ook makkelijker in limburg door de betere (hogere drogere) grond.

Voor eventueel castreren kan er ook wat geregeld worden. Mijn paard is over de lies gecastreerd en staat nu derhalve op stal. Dit is 500 meter verderop bij een professionele revalidatiestal waar het opfokadres goede contacten mee heeft.

Ik heb mijn paard daar sinds mei 2006 staan en ik ben nog geen beter opfokadres tegen gekomen Lachen

luna111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 11:49

Heeft iemand ervaringen met Eagles Ranch op texel?
Daar hebben ze namelijk nog plek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:15

Persoonlijke ervaring nog wel Vork
Net vandaag een 2,5 jarige hengst opgehaald, ziet er zo uit
Afbeelding
Mak is ie ook. Tis mijn 3e veulen daar. Ze lopen alle dagen buiten, deze hengst heeft afgelopen winter maar een paar weekjes s'nachts op stal gestaan, rest van de winter buiten met kuil en brok bijgevoerd.

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 11:38

Ben je ondertussen al iets wijzer geworden?? Ik ben ook op zoek naar opfok met veel beweging in de winter. Moeilijk hè. Ik heb nu als eerste op de lijst Moravita staan. Helaas is dat helemaal in Coevorden...