Bekend met ONC Africhting?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lexsus

Bekend met ONC Africhting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 12:14

De titel zegt het al: wie is bekend met ONC Africhting?

Ons paard, een 12-jarige ruin, is wat ze noemen een 'probleemlader'. Zijn vorige eigenaresse heeft divese trainingen met hem gedaan, echt resultaat heeft zij bereikt met ONC Africhting (Erik Janssen). Zijn gedrag werd destijds gespecificieerd als: lichte engte angst + aangeleerd (&deels geaccepteerd) gedrag.

Helaas bleek bij ons het laden een niet-vanzelfsprekend iets. Met tips van de vorige eigenaresse en een ruimere&lichte trailer en voornamelijk veel geduld, krijgen we hem nu thuis redelijk geladen. Maar of dat op wedstrijdterrein ook zo is...
We overwegen nu een training te volgen bij ONC Africhting. Wie heeft er ervaringen met dit bedrijf?
Alle reacties/tips zijn meer dan welkom!

cissy

Re: Bekend met ONC Africhting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:00

als de vorige eigenaar er baadt bij heeft gehad en er goede ervaringen mee heeft waarom zou je dan ook niet gaan?

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:58

Zorg ervoor dat je zelf met name het "systeem" leert, het paard heeft het bij de vorige training al geleerd maar het is handig als je zelf precies weet wat je moet doen. Mij niet bekend trouwens ONC africhting, dus daar heb je niets aan Knipoog.

lexsus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 20:46

Dank je wel voor jullie reacties. Ondertussen, na meerder maal telefonisch contact te hebben gehad, ben ik zeker van plan om met ONC in zee te gaan. Ik was en ben echter erg benieuwd of er anderen goede ervaringen met ONC heeft.

ONC gaf inderdaad aan dat het belangrijk is dat ik het systeem leer kennen, dat ons paard begrijpt.

Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen!
... zondag weer op wedstrijd, dit keer 's ochtends zodat hij in geval van nood niet weer hoeft te overnachten op een vreemde stal.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:45

TAO-->EA-GZ Diensten