Goede zadelpasservice omg. Den Bosch?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_

Goede zadelpasservice omg. Den Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 23:15

Ik wil graag een nieuw zadel aanschaffen. Ik zoek iemand die goed kijkt of het zadel past, je ruimte geeft om het zadel te testen en niet gelijk het duurste zadel probeert te verkopen.

Ik hoor graag positieve en negatieve ervaringen met de volgende winkels:
- drunens ruiterhuis in drunen
- het gareel in schijndel
- ruiterplus in rosmalen
- langeraap in berlicum
- ruiterboulevard in uden
- de ros in uden
- ruiterstad in oirschot

of een andere in de buurt waar je goede ervaringen mee hebt.

asjemenou

Re: Goede zadelpasservice omg. Den Bosch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 21:04

Ruiterstad in Oirschot heeft nog niemand die fatoenlijk zadels aan kan passen.
Maar Carl van Langeraap schijnt wel goed te zijn. Die gaat fuseren met ruiterstad, dus als je nu belt moet je nog naar Berlicum bellen, maar over een tijdje dus naar Oirschot Knipoog.
Het gareel is volgens mij ook niet verkeerd.
Uden en rosmalen ken ik niet.
Drunen schijnt ook wel heel goed te zijn.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 22:29

Het gareel komt niet passen (althans, toen niet, 4 jaar terug) en dat is niet handig.
Ik ben zelf uitermate tevreden over Langeraap. Die komt met een ruime keuze aan zadels en ben daar goed geslaagd.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 08:35

Over Langeraap heb ik ook alleen maar goede verhalen gehoord. Ik heb er zelf echter geen ervaring mee.

Met het Drunens Ruiterhuis heb ik wel zelf ervaring. En ik ben daar niet positief over. Vrijwel iedereen die daar een zadel koopt, komt uit op de Euroriding Diamant/Luxor (nu de Anatomica). Dat is toch raar?
Bovendien paste mijn zadel totaal niet (bleek later, je gaat toch uit van de zadelpasser). Ik kreeg bij hun boommaat 2 mee, van de Luxor. Terwijl boommaat 4 zelfs nog veel te krap was. En ook was het zadel scheef. Het zadel zou weer recht gemaakt worden, maar was nog net zo scheef als toen ik het kwam brengen.
Maar goed, dat is mijn ervaring. Ik weet dat sommige mensen helemaal tevreden zijn over het Drunens Ruiterhuis.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:19

goede ervaring met langeraap Ja

hij gaat binnenkort fuseren met ruiterstad.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:20

ros werkt trouwens samen met borneman in heesch (zelfde eigenaar)
en met borneman heb ik qua zadels voornamelijk slechte ervaringen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:22

Drunens ruiterhuis-> heb ik enkel goede berichten over gehoord.
De rest ken ik niet Knipoog

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:29

Karl is echt een vakman wat betreft zijn zadels. Heeft onze Stubben aangemeten op Donna's ontzettend lastige rug (zie profiel), en heeft deze later nog wat aangepast toen het niet meer helemaal zuiver lag.
Ook heeft hij de Kieffer voor Ziya geregeld, dit zadel ligt perfect op haar schouder, valt echt op. Rug is ook lekker vrij.

Het Gareel heeft wel een leuke collectie zadels liggen, maar ben er een aantal keer geweest en had niet het idee dat er iemand met wat expertise aanwezig was. Deze winkel bezoek ik wel graag voor rijbroeken, sjabrakjes, hoofdstellen en dat spul.
Ruiterplus is pas verhuisd en heeft de collectie ook wat uitgebreid, hoofdmoot daar is Chamberlain en Stubben dacht ik zo.
Drunens Ruiterhuis concentreert zich inderdaad veel op de Anatomica, fijn zadel opzich, zit ook lekker, maar ik heb toch liever Stubben of Kieffer. Ze hebben daar ook wat Kieffer en veel Anky, minder Stubben. Passervice is wel oké geloof ik.
Ruiterboulevard en de Ros ken ik niet.
En zoals al eerder gezegd neemt Karl inderdaad een berg zadels mee naar Ruiterstad, de winkel in Berlicum gaat sluiten (duurt allemaal wel wat lang, hoorde dit vorig jaar al).

Als de Ros idd samenwerkt met Borneman zoals loulou zegt zou ik het ook afraden, heb er ooit een zadel van gehad wat ontzettend slecht lag, wilden ze het me laten inruilen 2ehands Ainsley, ouder dan ze zeiden, en nog bijleggen ook. Kerel dacht ook dat ie kon passen op het oog, heeft dat eerste zadel niet eens aangeraakt. Kwam ook onzeker over.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:33

heb mijn zadel ook uit drunen en ik was zeer tevreden...
Ook nu is het zadel aangepast op mijn nieuwe paard en dit is weer zeer goed verlopen, zadel past goed..
En ja ik heb ook een euroriding luxor, maar dit was mijn eigen keus..lag perfect op mijn paard en ik vond deze zelf het prettigste zitten..
Anders heb je ook nog Gierman uit Tilburg..hij heeft niet zo'n groot assortiment zadels maar de man weet wel waar hij het over heeft..

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:34

Drunens ruiterhuis en Langeraap zijn heel goed.. Ruiterplus vind ik niet zo..

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:37

Komt Carl van Langeraap ook op stal voor opvullen / aanpassen van zadel? En enig idee wanneer hij gaat fuseren met Oirschot?

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:41

Ja ze zeiden binnen een paar weken.. Als de winkel in Berlicum bijna leeg was..

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:14

Haha, zoals ik al zei was het de bedoeling dat Karl uit moest kopen vorig jaar december. Nu zijn we 10 maanden verder en zijn ze nog niet zover en als ze niet meer korting gaan geven, is die winkel voorlopig ook nog niet leeg.

Edit: Ik heb een mail van Karl voor de geinteresseerden.
Laatst bijgewerkt door Sorriso op 17-10-07 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:16

ja karl komt ook aan huis passen/kijken. opvullen doet hij dan wel in de werkplaats in de winkel.
ik geloof dat de eigenlijke planning was in oktober over te gaan. maar ik heb het vermoeden dat dit langer gaat duren.....

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 15:02

Ik ben ondertussen bij het Gareel zadels wezen passen. Had alleen niet het idee dat ik vakkundig werd geholpen. Ze zouden bellen voor een afspraak om de zadels op het paard te passen, na 6 dagen wachten heb ik net een afspraak met Langeraap gemaakt voor volgende week donderdag. Ben benieuwd.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:05

Sorriso schreef:
Haha, zoals ik al zei was het de bedoeling dat Karl uit moest kopen vorig jaar december. Nu zijn we 10 maanden verder en zijn ze nog niet zover en als ze niet meer korting gaan geven, is die winkel voorlopig ook nog niet leeg.

Edit: Ik heb een mail van Karl voor de geinteresseerden.

Vorig jaar december zouden ze inderdaad gaan fuseren, maar dit ging op het allerlaatste nippertje niet door.
Carl zou toch met zijn winkel in Berlicum doorgaan of zoiets.
Toen is het even stil geweest, en toen is er toch weer besloten dat Carl naar ruiterstad zou gaan.
Daarna is het wel heel snel gegaan met de uitverkoop.

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 01:46

Hier vertegenwoordiging van de Ruiterboulevard Haha!
Nee, ik heb bij Ros gewerkt en ben overgestapt naar de Ruiterboulevard.
Met het drunens ruiterhuis heb ik zelf weinig ervaring. Langeraap wel, goede en minder goede ervaringen. Het daar 4 zadels gekocht.
Hoe en in welke vorm Langeraap verder gaat, ik weet het niet. Daar doen nog steeds veel verhalen over de ronde. Dus das nog een verassing zullen we maar zeggen Knipoog
Het Gareel past weldegelijk zadels. Ze hebben ook een hele snelle service (destijds na dat er enkele zadels gejat waren.
Ruiterplus ken ik niet, maar wat ik heb horen zeggen is dat ze vooral heel klein zijn.
Ros is inderdaad van de zelfde eigenaar als Borneman in Heesch. Service is daar niet heel belangrijk. Dat is waar de Ruiterboulevard het dus absoluut wel op wint. Al wat ze doen, staat vooral service naar de klant toe hoog in het vaandel. En ja, ik ben bevooroordeeld. Maar ik krijg ook veel terug te horen van klanten. Ik hoor ook buiten het pand om goede verhalen en ons klantenbestand wordt nog steeds groten. In mijn ogen een goed teken. En tuurlijk, iedere winkel heeft ontevreden klanten, maar het gaat er om hoe dat iets opgelost wordt.
Naast service geven ze (wij dus eigenlijk(A)) ook vooral veel advies. Ik stuur regelmatig klanten naar huis met advies ipv spullen. Dat klinkt stom, maar je kunt beter een klant hebben die met lege handen en een goed gevoel de winkel verlaat dan een klant die achteraf het gevoel krijgt dattie afgezet is.
De Snieder was ook zo'n winkel, service hoog in het vaandel. Leuke sfeer. Daarna werd het Ros en compleet anders.

Ga gewoon es kijken bij die winkels. Kijk wat ze hebben liggen in de zaak, kijk hoe de zaak en de mensen je bevallen. Dat klinkt misschien stom, maar ik heb vooral 1 ding geleerd en dat is om mijn gevoel te volgen....

Zo heel verhaal, hoop dat je er iets aan hebt! Succes met je zoektocht!!