Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pantarhei schreef:of kiezen voor alu bodem, kan niet rotten
ikke schreef:Die discussie over bodemdiktes vergeet maar even. Hij gaat uit van wat een leverancier zegt en ik heb de wetgeving nog niet teruggevonden om het met hem eens te zijn, danwel hem te bestrijden; vandaar ook mijn advies van 25mm. Als de door Rob genoemde 21mm nu inderdaad wetteijk voldoende is, staat het je vrij om een dunnere plaat te nemen, zonder de wet te overtreden.
Citaat:§ 2. Eisen waaraan het voertuig moet voldoen
Artikel 10
1. De laadvloer van voertuigen, bestemd voor het vervoer van vee, bestaat uit: hardhout met een dikte van ten minste 30 mm, zachthout met een dikte van ten minste 50 mm, hechthout met een dikte van ten minste 24 mm, lichtmetaal met een dikte van ten minste 20 mm en met een trekvastheid van tenminste 29 kg per mm2 of uit ander gelijkwaardig materiaal van ten minste dezelfde sterkte.
Sadie schreef:stukje gequote uit:
http://cms.aid.nl/CMS/GWW/30/downloadCitaat:§ 2. Eisen waaraan het voertuig moet voldoen
Artikel 10
1. De laadvloer van voertuigen, bestemd voor het vervoer van vee, bestaat uit: hardhout met een dikte van ten minste 30 mm, zachthout met een dikte van ten minste 50 mm, hechthout met een dikte van ten minste 24 mm, lichtmetaal met een dikte van ten minste 20 mm en met een trekvastheid van tenminste 29 kg per mm2 of uit ander gelijkwaardig materiaal van ten minste dezelfde sterkte.
pantarhei schreef:Heb het nog gecheckd. Op zich heb je gelijk Ikke met alu en staal echter mits goed behandeld hoeft dit geen enkel probleem te zijn, het wordt in meerdere industrie vormen toegepast en is dan ook succesvol. Belangrijk is dat het staal of alu verzinkt is of van een goede coating is voorzien, anders gaat het verhaal wat je meld volledig op. Dan kun je binnen ca 2 jaar genoemde problemen verwachten (bron chemicus)