Ervaringen Edwin Agterhuis???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bergkraai

Ervaringen Edwin Agterhuis???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 10:01

Een tijdje geleden heb ik mijn 3jarige kwpner naar Edwin Agterhuis (te Hattem) gebracht om hem zadelmak te laten maken. Eerst even wezen kijken op stal en zag er allemaal ok uit..

We mochten de eerste 2/3 weken niet komen kijken en vervolgens wel. Toen we kwamen zag het beeld er gespannen uit en Edwin vertelde dat het nog niet zo goed ging.. Een week later nog steeds de spanning en hij blokkeerde... (stil staan --> oplossing van edwin doorheen slaan --> gevolg steigeren en bokken..), volgens edwin zat het tussen zijn oren en moest er gewoon even doorheen.. Op dat moment hebben we hem opgehaald en weer op zijn oude stal gezet en rust gegeven..

Er is een osteopaat bij geweest en er zaten een paar dingen vast in zn rug. Vervolgens hebben we het paard bij een westernruiter gebracht die eerst veel grondwerk ed met hem heeft gedaan en na een maand hadden we een superbraaf paard die geen bok of ook maar dreiging tot steigeren had gegeven..

Nu hoor ik verhalen over Edwin Agterhuis dat als een paard niet luisterd hij een touw om de neus bind en hard eraantrekt (zodat ze geen lucht meer krijgen?!) Heeft iemand daar misschien meer over gehoord?!? Ik ben namelijk bang dat het met mijn paard ook gebeurd is.. (paard werd met westernhoofdstel gereden zonder neusriem, vervolgens na een tijd een engels hoofdstel in met neusriem en werd helemaal stuurloos --> is nu wel weer ok we kunnen rijden met losse neusriem)

Alvast bedankt voor de reacties !

Tanja

Re: Ervaringen Edwin Agterhuis???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:58

TAO-->EA-GZ Diensten

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 15:22

Niemand?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:11

Tja ik ken Edwin wel een beetje, heb jarenlang in zijn woonplaats gewoond. Maar kan me toch eigenlijk geen slechte verhalen herinneren. Ben niet te lang geleden nog op zijn terrein geweest omdat zijn hengst mijn expaard ging dekken. Zag er toen niet onvriendelijk uit zeg maar, maar ja zegt natuurlijk niet alles.

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 08:34

nee idd, ik ben ook wezen kijken op de stal.. en zag er allemaal ok uit...

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:12

In de dingen die jij schrijft herken ik deze ruiter ABSOLUUT niet... Ik ga nu toch zelf m'n paard inrijden maar anders had ik die van mij daar ook heen gebracht... Ja

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 09:38

Gitta1977 schreef:
In de dingen die jij schrijft herken ik deze ruiter ABSOLUUT niet... Ik ga nu toch zelf m'n paard inrijden maar anders had ik die van mij daar ook heen gebracht... Ja

Ik had op bokt over hem gehoord en dat waren positieve verhalen, daarom heb ik mn paard naar hem toegebracht.. Maar achteraf hoor ik verschillende verhalen dus...

Ikzelf heb er wel mijn bedenkingen bij... Verdrietig