stalling?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elizahbep

stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 15:02

heej,

ik zit met een probleem.
ik woon in rotterdam, en nog geen 5 minuten van mijn huis staat een manege waar ik mijn paard stal. het is egt een supper gezellige manege maar ik vind dat ze er te weinig fasiliteiten hebben, ze hebben wel veel maar niet wat ik nou zou willen! ze hebben 1 binnebak, waar het altijd druk is als je mag en kan vrij rijden. 2 buiten bakken (1 om los te gooien en te longeren. die bak staat alleen egt al na een klein regenbuitje vol met water dus daar heb je ook niets aan. en de andere bak is om te rijden maar die is nog veel te zwaar om in te rijden) je kan dus haast niet losgooien of longeren, wat ik egt belangrijk vind! een stapmolen wel handig maar gebruik het haast nooit. een wasplaats die geen dag of licht heeft.
ik vind het egt een super gezellige manege maar me paard gaat voor!

ik ben dus op zoek naar een manege in de buurt van rotterdam (charlois)
-- oow even een vraag tussen door wat vinden jullie beter een pensionstal of een manege? en waarom?

weten jullie een leuke stal waar ze veel fasiliteiten hebben met minimaal 1 binnebak, longeercirkel, buitenbak, wei, wasplaats en als het kan een solarium en stapmolen? waar ik op me scooter naar toe kan rijden laat het dan ff weten

alvast bedankt, hoop dat jullie mij wat meer kunnen vertellen!

Arabesk

Re: stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:34

het enige cruciale dat bij mij doorslaggevend zou zijn is het aantal uren dat het paard buiten in een kudde kan lopen. Allerlei faciliteiten zoals binnenbak en kantine zijn eigenlijk meer voor de ruiter.

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 16:04

sorry??
ik snap ham niet.

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:09

Ik woon ook in Rotterdam zuid en het is heel moeilijk om een leuke stal in de buurt te vinden.Voor een wei hoef je al helemaal niet te gaan die zijn gewoonweg niet te vinden.
In de omgeving heb je niet veel meer dan Charlois.Misschien in Ridderkerk of Barendrecht.De Hoekse Waard zou ook een optie kunnen zijn maar dan moet je weer een stuk verder.
Zelf ben ik blij dat ik op een pensionstal sta,moet er niet aan denken op de manege Knipoog
Nu sta ik op een gezellige stal met leuke mensen.Succes met zoeken Ach gut

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 16:17

ja ik sta nu op charlois, het is egt een super gezellige manege! en als ze nou net wat meer hadden zou ik er niet aan moeten denken om ergens anders te gaan staan! het is daar egt super!

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 16:38

Ik denk dat hier in de omgeving niet zult vinden wat je zoekt,maar succes!

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 21:49

nee dat denk ik ook niet! Clown

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:36

Miss_Shet schreef:
Nu sta ik op een gezellige stal met leuke mensen.Succes met zoeken Ach gut

Bedankt Bloos Clown .

Maar hier in de buurt is het inderdaad moeilijk om te vinden wat jij zoekt elizahbep. Ik heb een tijd in Westmaas gestaan met mijn paard, daar is het ook heel gezellig en je kan altijd rijden. Er is een binnenbak en 2 buitenbakken (een van 20 x 60 en een van 20 x 75) waar je altijd in kan rijden. Solarium, wasplaats, stapmolen en paddock zijn ook aanwezig. Het is alleen wel wat verder weg en in de winter denk ik niet te doen op je scooter. Zeker als je een binnenbak erbij wilt, zijn de mogelijkheden erg beperkt in Rotterdam. Als je genoegen neemt met een goede buitenbak is er denk ik wel wat meer te vinden.

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 09:16

He Mar,ja wij hebben de luxe niet....maar wel de gezelligheid.Voor mij is dat toch echt het belangrijkste Bloos
Ik denk inderdaad dat het geen optie is om in de winter op je scooter naar Westmaas te rijden Tong uitsteken (zie je al gaan door de tunnel)

nothappy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 09:44

Arabesk schreef:
het enige cruciale dat bij mij doorslaggevend zou zijn is het aantal uren dat het paard buiten in een kudde kan lopen. Allerlei faciliteiten zoals binnenbak en kantine zijn eigenlijk meer voor de ruiter.

Hier ben ik helemaal mee eens. Het gaat om je paard.
Ik sta nu op een stal, met 10 stallen. Dit bevalt me uitermate goed. Mijn paard komt met drie anderen een halve dag buiten.
Ik heb ook een grote pensionstal gestaan, met alle faciliteiten die jij noemt. Maar mijn paard kwam daar weinig naar buiten, dus voor het paard was het niet ideaal.

Succes!

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 09:50

nothappy_1 schreef:
Arabesk schreef:

Ik sta nu op een stal, met 10 stallen. Dit bevalt me uitermate goed. Mijn paard komt met drie anderen een halve dag buiten.
Ik heb ook een grote pensionstal gestaan, met alle faciliteiten die jij noemt. Maar mijn paard kwam daar weinig naar buiten, dus voor het paard was het niet ideaal.

Succes!

Jij woont zeker niet in de omgeving van Rotterdam?
Waar alles volgebouwd is en als men een stukje land heeft het gelijk vol bouwd met stallen?
De plekjes met weidegang zijn hier in de omgeving zeer schaars, als je paard een paar uurtjes naar buiten kan heb je al geluk. Knipoog

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:36

mariekie schreef:
nothappy_1 schreef:
Succes!

Waar alles volgebouwd is en als men een stukje land heeft het gelijk vol bouwd met stallen?
De plekjes met weidegang zijn hier in de omgeving zeer schaars, als je paard een paar uurtjes naar buiten kan heb je al geluk. Knipoog

Ik snap precies wat jullie bedoelen dat het lastig is. Mijn zus is ERG lang bezig geweest een pensionstal/manege te vinden in de buurt van Den Haag waar haar paard minimaal overdag buiten kon staan, nou er was er 1, maar dan betaalde je €4,- per dag (!) en moest je het paard ook nog eens zelf binnen en buiten zetten. Mijn ouders en ik wonen in de buurt van Apeldoorn, maar mijn zus heeft er NIET voor gekozen om dan maar haar paard in een pensionstal/manege te zetten zonder weidegang, nee. Zij heeft voor het welzijn van haar paard gekozen en het paard verkocht aan een ruiter op dezelfde pensionstal, zodat haar paard nog steeds iedere dag, de hele dag met andere paarden en pony's buiten staat. En het spijt me zeer als ik hier heel cru over kom, maar DAT is pas liefde voor je paard hebben!
Aan de andere kant denk ik: vind jij het eerlijk om je paard meer dan 20 uur per dag binnen te houden omdat JIJ zo graag een paard wilt?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:14

Ik geloof niet dat TS op een discussie zit te wachten, maar wel op antwoord op haar vraag. Knipoog

Met zulke eisen kom je uit bij manege Barendrecht, Capelse manege misschien? En er was ergens in de buurt van Poortugaal/Rhoon een pensionstal met binnenbak, maar kan niet op de naam komen.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:18

zou gaan voor pensionstalling is het rustiger en niet elke keer die manege lessen als jij wil rijde.

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:20

ff op je vraag: Ik vind een pesion stal fijner, het is lekker rustig.. geen gillende penny's die de hele tijd je paard willen aaien enzo Knipoog
iig nog veel succes met t vinden van een goeie stal Lachen

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 15:35

weten jullie wat meer over maneg flemming?

manege barendrecht? daar mochten toch geen pensionpaarden meer staan ofzo?

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 15:42

whaha. manege flemming is manege westmaas!! ik helemaal google!! egt blond Clown

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:45

In Rhoon bij van Hilten kun je wel proberen!!Ik weet niet 100%zeker of ze een binnenbak hebben maar de rest volgens mij wel. Haha!

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:52

nothappy_1 schreef:
Succes!

De plekjes met weidegang zijn hier in de omgeving zeer schaars, als je paard een paar uurtjes naar buiten kan heb je al geluk. Knipoog[/quote]
Ik snap precies wat jullie bedoelen dat het lastig is. Mijn zus is ERG lang bezig geweest een pensionstal/manege te vinden in de buurt van Den Haag waar haar paard minimaal overdag buiten kon staan, nou er was er 1, maar dan betaalde je €4,- per dag (!) en moest je het paard ook nog eens zelf binnen en buiten zetten. Mijn ouders en ik wonen in de buurt van Apeldoorn, maar mijn zus heeft er NIET voor gekozen om dan maar haar paard in een pensionstal/manege te zetten zonder weidegang, nee. Zij heeft voor het welzijn van haar paard gekozen en het paard verkocht aan een ruiter op dezelfde pensionstal, zodat haar paard nog steeds iedere dag, de hele dag met andere paarden en pony's buiten staat. En het spijt me zeer als ik hier heel cru over kom, maar DAT is pas liefde voor je paard hebben!
Aan de andere kant denk ik: vind jij het eerlijk om je paard meer dan 20 uur per dag binnen te houden omdat JIJ zo graag een paard wilt?[/quote]

Wees gerust mijn pony is 29 jaar en als ik zo graag paard wil rijden koop ik wel een ander !
En ik betaal 7.50 per dag

Ik ben al een half jaar op zoek naar een geschiktere stal maar het is zoeken naar een speld in een hooiberg.
Al hoewel ik er van overtuigd ben dat hij ergens is Clown

i
Laatst bijgewerkt door mariekie op 26-09-07 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:52

Als je paard je lief is ga je niet bij van Hilten staan Knipoog

Wat zoek je precies TS?
Ik weet nog wel een paar goede adresjes.

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:13

VSW -> EA-GZ

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 11:17

mariekie schreef:
Als je paard je lief is ga je niet bij van Hilten staan Knipoog

Wat zoek je precies TS?
Ik weet nog wel een paar goede adresjes.

ik heb je gister perongeluk een pm gestuurt. Clown Clown

ben niet blond hoor, drukte alleen op het verkeerde knopje Blond

Noesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:38

In Schiedam heb je Stalling 't Einde,
t enige wat er niet is is een stapmolen..

pm me maar als je meer info wilt..

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:09

En heb je al wat gevonden Knipoog ?

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 22:23

ja verschillende Tong uitsteken
me moeder gaat binnekort informeren.

stallen, manege flemming
manege prinsenstad (mijn favoriet, alleen een beetje verweg)
manege de woude

vind ik persoonlijk wel wat Haha!
maar hoelang zijn jullie op weg naar je paard? ik nu nog geen 5 minuten

alvast bedankt
groetjes elizah