Met SPOED gezocht, weidegang voor merrieveulen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kris

Met SPOED gezocht, weidegang voor merrieveulen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 16:43

Vandaag bij mijn veulen wezen kijken en het was 1 groot drama. Krijg de eigenaresse van de stal al een tijdje niet te pakken en nu blijkt dat ze al een maand weg is. Er zit een man in haar huis zonder verstand van paarden en tot overmaat van ramp is hij er ook nog bang van.
Vorige week was ik er nog en toen was er niemand, nieuw halster omgedaan een touw opgehangen aan de poort, touw hangt nog op dezelfde plek, maar veulen zonder halster in de wei en helemaal vol met schimmel. Ze staat bij een drie-jarige merrie die dus ook schimmel heeft. Ik weet zeker dat toen ik haar zes weken geleden bracht, ze echt geen schimmel had, maar dat terzijde.
Cooky staat hier een flink eind vandaan, te ver om iedere dag te inspecteren en ook te ver om de schimmel te gaan behandelen.

Ik zoek nu dus een plekje waar ze niet alleen staat, want dat is voor een veulen niet goed, maar waar ze dus wel met schimmel naar toe mag komen. het liefst ook nog een beetje in de buurt van Nijmegen. Wie kan mij helpen?

djinnie

Re: Met SPOED gezocht, weidegang voor merrieveulen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:47

Bij 'mij' op stal (Malden) hebben we nog ruimte genoeg. Als je de schimmel eenmaal hebt behandeld, zou het toch niet zo besmettelijk moeten zijn? Mijn haflinger ruim van 7 jaar is een vriendelijk en sociaal paard over het algemeen genomen en daar zou ze prima bij kunnen staan... Maar goed, ik weet niet wat je precies zoekt? Mijn haflinger staat nu nog dag en nacht buiten, 's winters gaat ie wel 's nachts naar binnen en 's ochtends weer naar buiten. Dat buiten zetten doet de eigenaar van de stal, evenals hooi voeren 's ochtends. Uitmesten en binnen halen doen we zelf (en daarbij hooi voeren 's avonds)... Als je meer wilt weten, pb me maar... Ik zou een maatje voor mijn haf namelijk ook prettig vinden (al wil je misschien geen type tank bij je veulen?)

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:33

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:56

Zooo...het zit je ook niet mee kris. Wat een trut van een wijf. (Sorrie moest er even uit!) Het zoveelste zogenaamd "goede" opfokbedrijf! Hoop dat je snel een oplossing vind.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:58

mocht je niets kunnen vinden in de buurt, weet ik nog wel een opfokbedrijf in Schipluiden, niet al te ver bij Banjer's stal vandaan... dit bedrijf staat goed bekend.. Lachen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 23:41

Het opfokadres waar mijn paard staat, had voor mijn vakantie nog plek voor een merrieveulen om samen met hun eigen merrieveulen op te laten groeien. Noord-limburg, een kleine 60 km van Nijmegen vandaan, ik rijd er zelf graag zo'n 200 km voor.

Ik weet niet of ze je veulen zo met schimmel aannemen, lijkt me in ieder geval niet dat ze je veulen dan zo bij hun veulen erbij zetten. Maar je zou ze kunnen vragen of ze eerst een tijdje apart kan staan tot de schimmel behandeld is. Ik weet in ieder geval zeker dat ze je graag helpen, ook met het behandelen.