ervaring met twee weken op proef als politiepaard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pantarhei

ervaring met twee weken op proef als politiepaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 10:12

Ik ben op zoek naar mensen die hun paard met twee weken proeftijd hebben verkocht of weer retour hebben ontvangen voor de opleiding als politiepaard. Wat gaan ze in zo'n periode met je paard doen? het paard is dan wel verzekerd tegen medische problemen maar wat als die bang wordt van de testen en dat nog langer blijft?

_10_

Re: ervaring met twee weken op proef als politiepaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:31

Hoi,
Vriendin van me heeft ooit haar paard verkocht aan de politie.
Het was opzich al een redelijk koelbloedig paard. Na ongeveer een jaar is hij doorverkocht aan een manege, hij bleek toch niet 'bom-proef' genoeg te zijn...
Dit paard is er zeker niet beter van geworden

En een manege waar ik vroeger reed heeft ook weleens een ex-politie paard gekocht, vriendelijk beest, maar erg sterk.

Geen idee wat je dus precies wilt, maar mijn ervaring met ex-politiepaarden is niet super.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 08:35

Twee lesklanten van me hebben een keer een paard aan de politie verkocht en dat is in beide gevallen heel netjes gegaan. Eerste paard kwam terug maar was niks minder dan daarvoor en het tweede paard was na twee weken verkocht.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 17:21

Wij hebben er ook eens 1 op proef weggebracht. Kwam niks beter of minder terug.

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:13

Het is heel goed geregeld.
Mocht er iets met het paard in die periode gebeuren (kwa blessure) en het paard s niet geschikt krijg je je paard terug en het bedrag dat je als verkoopprijs hebt afgesproken. Dat vond ik heel netjes.
Je moet het paard eerst zelf voorreiden bij de politie. Dan kunnen ze kijken en daarna ging er een politieman op en deden ze een test (paard moest tussen vlaggen door lopen). Daarna beslissen ze of het paard twee weken op proef mag blijven. Dan wordt er een contract getekend.

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 11:21

bij ons op stal staat een ex-quarter politiepaard, super braaf beest en fijn te rijden! die is er niet minder van geworden! Knipoog