Pensionstalling in (of nabij) Weert

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jazzit

Pensionstalling in (of nabij) Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 19:26

Wie weet een pensionstalling in (de buurt van) Weert?

Over een aantal maanden ga ik samenwonen met mijn vriend (in Weert), en de pony verhuist dan mee. We hebben echter geen plek aan huis (flatje), en zoeken derhalve een mooi plekje voor Ronnie de Pony.
Momenteel staan we werkelijk geweldig: op een kleinschalige pensionstalling in midden-limburg, waar de paarden overdag de hele dag buiten staan, en desgewenst 's nachts in de stal. Er is een buitenbak, en er zijn volop uitrijmogelijkheden in het nabijgelegen kilometersgrote bos (20 minuutjes stappen over de weg). Wij krijgen les van iemand die we zelf uit hebben gezocht (staat los van de pensionstalling), we richten ons op western rijden en endurance (alle anderen richten zich op springen). En het mooiste is dat er geen vaste tijden zijn: ik kan 's ochtends om 6:00 uur aanwezig zijn, maar ook 's avonds om 21:30 uur.

Uiteindelijk willen we een huisje met weitje kopen, en Ronnie de Pony aan huis gaan stallen, maar zover is het nog niet Clown
Tot die tijd zoeken we een fijne plek voor ons mooie rooie ros.

We zoeken:
- overdag weidegang (zo lang mogelijk) en 's nachts stalling of weidegang met degelijke schuilstal
- paardvriendelijke verzorging !!
- uitrijmogelijkheden (pony is nog niet tractor_ & vrachtwagenmak)
- all-in (paarden worden gevoerd en stallen worden uitgemest) --> voer lever ik zelf aan

Het zou mooi zijn als:
- er een rijbak is waar wij les kunnen krijgen van onze eigen instructrice
- de pensionstalling rustig / kleinschalig is
- de pensionstalling flexibel is (ik ga graag voor en na het werk naar de pony, en ik ben soms pas tegen 21:00 uur klaar met werken)
- we ongevraagd advies krijgen van mensen met verstand van zaken, we hebben de wijsheid niet in pacht Knipoog

Ik zou het fijn vinden als jullie informatie hebben over stallen en eventueel prijzen.

Alvast bedankt,
Daphne

Tanja

Re: Pensionstalling in (of nabij) Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 10:33

VSW-->EA-GZ Diensten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 10:38

http://www.staloppestiene.nl
Kom ik al heel lang (eigenaar is broer van mijn beste vriendin) en per zaterdag komt mijn eerste echte eigen paardje er te staan! (zie profiel, en troetelfjord uit profiel is manegepony van daar)

Superpension, met alle deskundigheid in huis. Eigenaar is hoefsmid, eigenaresse is super met paarden.

Is in Stramproy, niet in Weert, maar dat is 10 min met de auto. Er is in de omgeving weinig te vinden dat beter is.

Eigen instructrice is toegestaan. Paarden staan van 7.00 tot 15.00 uur buiten in een vaste wei met vast weidemaatje. In het weekend moeten ze zelf buitengezet worden, dat wordt met de klanten altijd onderling geregeld. (ps, ik heb nog een weidemaatje nodig Bloos )

Bij vragen mag je me pm'men.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:46

Ik kan je Hoeve de Molenhorst erg aanraden.
Ligt tussen Maarheeze en Weert.

Voldoet eigenlijk aan al je eisen.
Voor meer info, kun je me altijd een pb-tje sturen.
(ook met info over de boven mij genoemde stal, ik ben daar 4 weken geleden weg gegaan.)