Inlaten rijden omg. Brabant.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Inlaten rijden omg. Brabant.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 16:16

Hallo,

Ik wil mijn 3,5 jarige appaloosa toch door iemand anders in laten rijden, ik ben zelf al begonnen en hij is op zich erg braaf, maar zeer sensible.
Ik ben zelf meer het haflinger-type dus ik ben bang dat ik de fout in ga als ik verder ga met het beleren.

Ik zoek een stal die niet te gek verweg is, ik heb de website van de paardelarij en onc bekeken, wie heeft er ervaring met zijn paard daar laten inrijden?

Ik ben specifiek opzoek naar een natural horsemanship stal omdat mijn paard zo gevoelig is.

Antheman

Re: Inlaten rijden omg. Brabant.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 16:50

van NA naar EA gezocht

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 16:56

Jemmer dat je perse NA wil. In Eerde zit ook echt een hele goede !! Hij werkt alleen gewoon op de engelse/normale manier. Maar hij is zoooo rustig, hij is ook echt een paarden-mens en heeft niets met mensen. Voor de klant kan dat soms een nadeel zijn, maar voor je paard zeker niet !!

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 18:18

Ik kan je de Paardelarij zeker aanraden (mijn paardjes staan daar op de wei) maar ik zou zeker aanraden om er zelf eens te gaan kijken. Gewoon bellen en een afspraak maken, je bent zowiezo altijd welkom om te kijken maar het is natuurlijk prettiger om ook te spreken met iemand die de paarden traint e.d.

Groetjes ingrid

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 18:21

Ik heb zelf mijn paard naar Estrella-stables gestuurd in Sterksel ong. 15 km van Eindhoven vandaan.

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:34

Is het niet een idee om te kijken of iemand je aan huis kan begeleiden bijvoorbeeld 1x per week of per 2 weken, en je "huiswerk" mee kan geven om aan jezelf en je paardje te werken in de tussentijd? Dan duurt het misschien wat langer, maar dan heb je het wel zelf gedaan. Ik heb op 'n stal gewerkt waar ik veel paarden voor anderen ingereden die dan een poosje bij ons stonden, maar het was soms niet makkelijk om dan vervolgens de eigenaar ook een goede combinatie met het paard te laten vormen.
Je mist toch ook een kans om zelf heel veel bij te leren, en daarin naar elkaar toe te groeien zodat je als je echt aan 't werk gaat, al heel vanzelfsprekend een team bent. Zeker gezien je interesse in NH, lijkt de gevoeligheid van je paard mij juist een kans voor jou om je kennis en je vaardigheden aan te scherpen en uit te breiden!
Groetjes
Licorne

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 00:46

Ik heb al een aantal paarden ingereden, maar die waren niet van mijzelf, mijn eigen paard vind ik toch anders.

We zijn op het moment zelf bezig en het gaat heel goed dus zolang het goed gaat blijft hij nu hier, maar ik wil het of helemaal zelf doen of alles uit handen geven.

Het belangrijkste met het inrijden vind ik dat je een handig persoon op de grond hebt staan waar je op kan vertrouwen, mijn zus gaat er nu op en ik heb hem aan de lijn.
Iemand die ik niet ken en die komt helpen vertrouw ik niet zodanig dat ik zonder angst op het paard ga zitten.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 21:42

Wat bedoel je met sensibel?
Vind je 'm juist snel in het leren, of vind je 'm vlug?
Janneke was er toch mee bezig? Lukt dat niet?
Ik zou 't gewoon met je zusje proberen, ik bedoel, jullie zijn nou niet zó onervaren dat je dat niet aan zou durven toch?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 21:44

Janneke is er mee gestopt ivm zwangerschap, geeft ook geen les meer.
Sensibel in de zin van nogal snel over de zeik ergens van kunnen raken.

Wonder boven wonder is hij met rijden super braaf en hebben we hem vandaag voor de 2e keer ohz gehad aan de longeerlijn.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 22:43

Ik weet niet of Stal van Driel je iets zegt?
ze rijden daar erg netjes in, weet niet of dit te ver weg is? (heeswijk-Dinther)
mvg