Recente ervaringen met aqua training en/of Happy Athleet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Spookje

Recente ervaringen met aqua training en/of Happy Athleet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 08:32

Mijn paard heeft al een tijd last van haar rug. Eigenlijk al sinds in haar heb.
Ik heb vroeger een physio erbij gehaald maar naar mijn mening betaalde ik alleen veel geld en zag uiteindelijk geen resultaat.
In het laatste jaar ben ik bezig met Osteopathie. Ik zag na de eerste twee behandelingen veel resultaat en was erg tevreden over, maar het bleek toch dat mijn paard steeds meer last kreeg van haar rug. Osteopaat is nu in totaal 4 keer geweest en na de vierde keer was ik er echt niet over te spreken. Toen is ze naar mijn gevoel toch achteruit gegaan.

Ik heb gehoord over happy athleet, en heb ook op hun website gekeken. De website zag er goed uit en het klinkt allemaal erg logisch. Nu vroeg ik mij af of iemand hier goede/slechte ervaringen mee heeft?

Ook was ik gister bij de kliniek in Woudenberg en daar adviseren ze mij om foto's van de rug te laten maken en waarschijnlijk aqua training voor 2 weken. Misschien heeft iemand recente ervaringen met aquatraining? Ik heb met de zoekfunctie gezocht maar kon eigenlijk alleen informatie van een jaar geleden vinden.
Ik wil graag horen hoe paarden het op langere termijn doen na de aqua training en hoe vaak ze terug moeten gaan.

Alle informatie is welkom! Lachen

Klukkie1

Re: Recente ervaringen met aqua training en/of Happy Athleet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:24

Heb wel ervaring ermee, en moet zeggen dat de behandeling voor het paard zeker zal helpen als je andere problemen uit kan sluiten. (zoals been gebreken of andere gebreken)
Als jou paard compenseerd en daardoor rugpijn ontwikkelt zal ook happy athlete je niet kunnen helpen. (mijn ervaring)
mvg

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:51

Ik heb ervaring met Ellen van Happy Athlete.
En mijn paard is enorm veranderd door de behandelingen.
Van een paard wat een hekel had aan poetsen dat nu lekker ontspannen staan te doezen bij het poetsen en ook het rijden is veel een veel beter geworden in combinatie met een flair zadel. Loopt ie beter dan ooit tevoren.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:40

MD-->EA-GZ diensten

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:43

Op welke gronden heeft de kliniek je geadviseerd om rugfoto's te nemen? Dat wordt natuurlijk niet zomaar aangegeven?

Ik ben zelf ook (een zeer) tevreden klant van Linda van Diepen van Happy Athlete (http://www.horseinmotion.nl)
Maar zij werken wel puur en alleen op de spieren

Misschien toch geen slecht idee om je paard eerst helemaal binnenstebuiten te laten keren door de kliniek, zodat je zeker weet dat er geen andere problemen zijn?