Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
melissa20 schreef:Zaken die ik belangrijk vind:
buitenbak met all weather bodem.
2 keer een 60/20 buitenbak, een 70/20 baan en een springtuin
eventueel binnenbak
Drie, een 20/40 een 75/35 en een westernbaan van 70/30
weidegang in de zomer met een mogelijkheid tot 24/7 zomers weidegang.
Ze hebben een groot land voor merries en eentje voor ruinen, en je kunt een eigen landje krijgen voor 250 euro per jaar. Daar kun je mee doen wat je wilt, dus ook in de winter je paard erop zetten. In de zomer zijn er dag en nacht landjes. Dan betaal je volgens mij 100 per maand, maar heb je geen stal.
In de winter weidegang of droge paddock
In de winter wordt een buitenbaan omgetoverd tot paddock, naast de paddock die er altijd is. En op je eigen land mag je dus doen en laten wat je wilt, als je gras kapot is, zaaien ze het (tegen geld natuurlijk) opnieuw voor je in.
binnen en buiten zetten en voeren verzorgd
Voeren zit bij je stalling in, op de molen of land zetten, kost extra. Ik betaal 70 euro per maand. Daarvoor zetten ze mijn paard buiten en binnen, wisselen dekens en peesjes. In de winter gaat ze dan op de molen en in de paddock.
dagelijks mesten en opstrooien
Ligt aan welke box je wilt. Uberluxe box van 350 doet dat. Ik sta zelf in een uitloopstal. Ik krijg drie keer per week nieuw stro en mest zelf uit. Stro ligt dan in plakken in mijn stal.
Mogelijkheid tot wedstrijden rijden op de stal of in de directe omgeving.
Dressuur wedstrijden zijn er ieder eerste weekend van de maand. Bij manege de Jong kun je halverwege de maand ook starten (dat is een minuut of tien stappen over een ruiterpad, je komt geen auto's oid tegen).
Mogelijkheid tot buiten rijden in de bossen
Zelfde ruiterpad, maar je moet een weg oversteken, vlak bij een rotonde, dus goed te doen.
luchtige stallen met voldoende afmeting.
Er zijn heel veel verschillende stallen. Ik sta uitloop, maar er zijn ook "binnenboxen" alle paarden hebben frisse lucht. De grootste stallen (niet uitloop) zijn 4*4.
Gezellig stalling
Ik vind het gezellig, maar ik weet niet wat je zoekt. Omdat het zo groot is, vind je altijd wel mensen waarmee je goed klikt, denk ik.
Kosten max 275
Mijn uitloopstal kost 250. Binnen buiten zetten kost me 70, maar er zijn ook andere mensen die niet in dienst zijn, die het voor minder doen. En er zijn ook pony stallen, die zijn ook weer goedkoper, maar ik weet niet precies hoe duur die zijn.