ik wilde vorrige week mijn eigen zadel even laten nakijken. de zadelmaker begon bijna te huilen dus dat zadel ligt op zolder. kon ik een zadel van een vriend lenen. had ik vaker mee gereden. het lag goed en erna reageerde er goed op.
hadden we zondag een klein ongelukje in het bos met een hekje ( is ze niet zo dol op) me been heeft het meeste opgevangen maar het zadel was bij de naad bij het zweetblad wat losgegaan. dus gelijk naar de zadelmaker zegt ie de boom is gebroken. hij pakt gelijk een mes en wil gaan snijden ik zeg hallo das niet mijn zadel!!
nou heb ik mijn twijfels wel even bij deze man. vooral omdat hij zonder waarschuwing een mes in me zadel ging zetten. daarna een helehoop gezever en gedoe.
nu wilk ik dus met dit zadel naar knevelaar in arnhem. even kijken wat die er van zegt. want ik krijg het idee dat mijn eigen zadelmaker graag geld ontvangt en er niet zo veel verstand van heeft. hij banketstaaf zich op een gegeven moment een beetje vast door een zadel wat een ijzeren boom zou hebben uit elkaar te halen om te laten zien, had die een kunstof boom !! beetje vreemd (niet dat ik er iets van af weet maar daar heb je die mensen voor)
iemand suggesties naar een niet commercieele zadelmaker omg. arnhem, zevenaar, nijmegen??? ben ten einde raad. mijn paard is niet te rijden zonder zadel. dan gaat ze rennen en vlieg ik er af.
ben hard aan het sparen voor een nieuwe maar nopg lang niet ver genoeg. wil geen import kwaliteit. niet weer.
Is dat geleende zadel ook door de zadel maker nagekeken of ie goed lag? Want het zou zonde zijn als achteraf blijkt dat het zadel niet goed past.
Verder ben ik tevreden over Kevenaar in Arnhem dus raadt ik je ook aan. Laat hun het geleende zadel eens zien. Stel dat de boom gebroken is, zou je hem toch moeten laten repareren. Je kunt slecht een zadel met gebroken boom terug geven, toch?
ik heb die bom ni gebroken heb er een keer meegereden. ik twijfel er ook aan of hij wel gebroken is. het zadel is gepast ja wel door de zadelmaker die er in mijn ogen wat vanaf prutst. ik ga morgen denk ik even bij kevenaar langs.
ja dat hebben we geprobeerd. het beweegt niet mee. maar kraakt wel een beetje maar dat doet ie al sinds ik weet ni when... ik laat morgen ckr weten of de boom gebroken is... zou ik (als het mijn schuld dan zou zijn ...) bij de wa verzekering kunnen terughalen?
en is een boom te fixen zonder dat het hele figuur (zegma) van het zadel veranderd. ik ben een leek wat dit betreft. vandaar dat ik hard aan t sparen ben er nu over na denk een kleine lening af te sluiten om een beter dan perfect passend merkzadel (dan wel tweedehands) bij de beste zadelmaker te kopen
nou be net bij theo knevenaar geweest. de boom is dus gebroken. en hij zei ok gelijk das niet zoon kwalitatief zadel en ik heb hem ook niet gebroken van de week gelukkig:) nu ga ik vrijdag samen met de jongen van wie het zadel is ijken of e hem laten maken. dus nog steeds zadelloos. heb vanochtend maar zonder zadel gereden. maar das ook zwaar zeg haha
een boom kan je wel laten maken ligt er an hoe die is gebroken. dat gaan we morgen bekijken. neem ook min eigen oude zadel mee. kijken of ik daar nog paar maandjes mee kan rijden.