te huur 2 paardsveewagentje B rijbewijs omg R'dam/ Den Haag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ijsklontje

te huur 2 paardsveewagentje B rijbewijs omg R'dam/ Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 23:38

Ik zoek een 2 paardveewagentje te huur.

Ik wil samen met een paar vriendinnen op regelamtige basis (minimaal 1 keer per maand) een 2 paardsveewagentje huren.

Wie weet is. 30 omtrek van Den haag, Rotterdam en Zoetermeer.

cissy

Re: te huur 2 paardsveewagentje B rijbewijs omg R'dam/ Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 09:33

weet je wel dat er vaak maar 1 paard in zo'n wagentje kan? als je met meerdere op pad wilt kun je beter 2 paards trailer huren.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 09:37

daar heb je niet zoveel aan zonder E-rijbewijs. Ons vrachtwagentje (op b-rijbewijs passen zeker drie pony's in. Ik heb er nog nooit 1 gezien waar maar 1 paard in past eerlijk gezegd.. Helaas is die van ons niet te huur. Succes met zoeken...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:00

fysiek passen er best 2 in maar qua laadvermogen zal het vaak niet mogen Lachen er zijn al heel wat topics over geweest op het transport en overige forum.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:01

Die van ons mag 1100 kilo laden. Gelukkig wegen die van ons niet zoveel... Drie bij elkaar precies 1100 Haha!

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 10:28

Ja dat wist ik al en daarom vraag ik dus om een waar het wel bij kan. Ik weet dat ze die bij anemone verhuren. Alleen die zitten in woudenberg dus die 100 km vrij zit je dan meteen aan.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:29

Ik volg dit topic eventjes Haha!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:36

Als je wel met e-rijbewijs mag rijden, zou ik al snel overwegen om een trailertje te kopen. Huren ben je natuurlijk zo 100 euro voor een dag kwijt (huur, verzekering, brandstof + kosten extra kilometers). Als je dan twee keer per maand er gebruik van maakt, dan heb je een tweedehands trailertje er binnen een jaar uit...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:25

ga ervan uit dat als je 1100 kg mag laden dat je daar al een stuk van kwijt bent aan het reservewiel, evt rubbermatten, bagage paard, bagage personen, passagiers etc.... dat valt nl ook onder de 1100kg laadvermogen Lachen

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 17:58

bij Horse Partner kan je een 2,5 paards vrachtwagentje huren (zit in Delft, aan de A13 zowat, denk 10 minuten vanaf den Haag). Heb er regelmatig in gereden is een heerlijk ding!

http://home.hetnet.nl/~ilm.ouwehand/

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 08:59

Sim0ne schreef:
Als je wel met e-rijbewijs mag rijden, zou ik al snel overwegen om een trailertje te kopen. Huren ben je natuurlijk zo 100 euro voor een dag kwijt (huur, verzekering, brandstof + kosten extra kilometers). Als je dan twee keer per maand er gebruik van maakt, dan heb je een tweedehands trailertje er binnen een jaar uit...

Dat is echt onzin, wat je nu zegt. Het hebben van een E-rijbewijs staat hier volledig los van. MEt een E-rijbewijs mag je echt niet meer laden. Als je meer wilt kunnen laden in een veewagentje heb je gewoon een C-rijbewijs nodig, oftewel een vrachtwagen rijbewijs. En hoef je echt niet te komen aanzetten met een aanhangwagen rijbewijs. Tenzij je er nog een trailer achter wilt gaan hangen...

Overigens zijn we in het bezig van een trailer, maar willen wij graag een veewagentje huren. Dus ontopic reacties graag. WE weten hoe het zit met wetgeving etc. Dus daar hoeven we verder niet over te worden ingelicht. Daar komt bij dat de wagentjes die wij bedoelen veelal bedrijfsbusjes zijn en dus vele malen lichter als een veewagen. Vandaar dat je in dergelijke wagens meer kunt laden.

We weten dat het rond de 100 euro kost, maar dat hebben we er ook wel voor over als dat betekend dat we veilig en verantwoord kunnen reizen. Zoals al was gezegd verhuurd Anemone deze wagentjes alleen zitten die voor ons 70 km weg dus we zoeken iets in de regio Haaglanden/Rotterdam.

Ik zal eens even bij horsepartner gaan kijken...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 17:22

Clown

Misschien handig om het bericht van Simone goed te lezen. Ze zegt immers dat voor het vervoeren van twee paarden, je beter je E-rijbewijs kunt halen, zodat je met tweepaardstrailer kunt rijden. Niet dat je met E-rijbewijs meer mag laden in een vrachtwagentje.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 00:11

Aimee schreef:
Clown

Misschien handig om het bericht van Simone goed te lezen. Ze zegt immers dat voor het vervoeren van twee paarden, je beter je E-rijbewijs kunt halen, zodat je met tweepaardstrailer kunt rijden. Niet dat je met E-rijbewijs meer mag laden in een vrachtwagentje.

Doet niet terzake. Wij willen gewoon weten waar we zo'n ding kunnen huren... Bovendien komen we met een twee-paardstrailer zowiezo niet ver zonder bus of 4WD.

Afgezien van het feit dat een wagentje vele malen comfortabeler is als een trailer.

Iemand verder nog suggesties?
Horsepartner was een goede tip! Ik ga ze van de week even een mail sturen. Er stond op hun site niets over gewichten, maar gezien het formaat en type van de wagen, ben ik bang dat dit nog wel eens een probleem kan opleveren.

Onze voorkeur gaat uit naar een bedriujf wat renault masters verhuurt of iets in die richting.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 09:43

Het doet in die zin ter zake dat jij iemand af aan het katten bent die met goede bedoelingen in je topic reageert. Je kunt wel niet gecharmeerd zijn van iemand die je toch een trailer aan raadt, maar ze spreekt geen onzin. Mbt veiligheid en comfortabel reizen zijn er met twee grote paarden gewoon simpelweg twee opties: haal je vrachtwagenrijbewijs of regel een auto die minimaal 2000 kilo kan trekken.
Iemand die beweert met een tweepaardsvrachtwagentje met daarin twee paarden comfortabeler en veiliger te reizen, heeft imo nog nooit met dergelijk vervoer te maken gehad.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 09:56

Aimee schreef:
Het doet in die zin ter zake dat jij iemand af aan het katten bent die met goede bedoelingen in je topic reageert. Je kunt wel niet gecharmeerd zijn van iemand die je toch een trailer aan raadt, maar ze spreekt geen onzin. Mbt veiligheid en comfortabel reizen zijn er met twee grote paarden gewoon simpelweg twee opties: haal je vrachtwagenrijbewijs of regel een auto die minimaal 2000 kilo kan trekken.
Iemand die beweert met een tweepaardsvrachtwagentje met daarin twee paarden comfortabeler en veiliger te reizen, heeft imo nog nooit met dergelijk vervoer te maken gehad.

Nogmaals, er zijn wel degelijk dergelijke wagens waarmee je kan en mag rijden en die wel degelijk comfortabeler voor de paarden zijn. En ja, ik heb wel degelijk met dergelijk vervoer te maken gehad...

http://www.anemone.nl is hier een voorbeeld van.

Kunnen we weer ontopic gaan?

Een zwaardere auto is GEEN optie. Een C-rijbewijs zit in de planning, maar daar hebben we nu niets aan. Dus met dergelijke reacties help je ons zeer zeker niet...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 10:00

Clown

Als je Anemone zelf belt, krijg je wat anders te horen.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 10:04

Aimee schreef:
Clown

Als je Anemone zelf belt, krijg je wat anders te horen.

Maar we gaan ook niet voor Anemone Clown

Nogmaals, ontopic reacties graag! Graag horen wij wat WEL kan ipv van wat NIET kan. Want dat weten we...

liesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:13

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:55

Enchidar schreef:
ik zou zeggen bel ze en je weet de prijzen Knipoog
http://home.hetnet.nl/~ilm.ouwehand/fra ... artner.htm

succses

Ga ik van de week zeker doen (val ze liever niet onnodig lastig in het weekend Haha! ).

Heb je overigens zelf ervaringen met hun en zo ja, hoe is het bevallen?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:59

Ik heb ze gemaild omdat ik het ook wel interessant vond, bij gunstige prijs is het best leuk voor een weekend maar het laadvermogen is helaas maar 990 kilo. Dat is voor mij lange na niet genoeg, heb je echter kleine lichte paarden, zou t misschien kunnen. Succes!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 23:34

daffodil schreef:
Ik heb ze gemaild omdat ik het ook wel interessant vond, bij gunstige prijs is het best leuk voor een weekend maar het laadvermogen is helaas maar 990 kilo. Dat is voor mij lange na niet genoeg, heb je echter kleine lichte paarden, zou t misschien kunnen. Succes!

Nee, dat gaat hem voor ons ook niet worden. Ik vermoedde het al gezien het type wagen. Maar we zoeken door Haha!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 07:32

Ik heb twee best forse paarden, de ene is ruim 1.74 en de andere is zelfs 1.84! Denk dat ik maar gewoon met twee auto's met trailer erachter blijf rijden, want tweepaards is voor mij dus ook geen oplossing, dat past simpelweg niet!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 07:54

daffodil schreef:
Ik heb twee best forse paarden, de ene is ruim 1.74 en de andere is zelfs 1.84! Denk dat ik maar gewoon met twee auto's met trailer erachter blijf rijden, want tweepaards is voor mij dus ook geen oplossing, dat past simpelweg niet!

Ik heb misschien iets gevonden wat beschikt over voldoende laadvermogen. Ik hou jullie op de hoogte.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 12:51

ben ook wel benieuwd.
willem is 750 kilo alleen al en merel is 500 kg.
zou wel fijn zijn als ze samen eens konden Haha!

liesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 23:00

Suelza schreef:
Enchidar schreef:
ik zou zeggen bel ze en je weet de prijzen Knipoog
http://home.hetnet.nl/~ilm.ouwehand/fra ... artner.htm

succses

Ga ik van de week zeker doen (val ze liever niet onnodig lastig in het weekend Haha! ).

Heb je overigens zelf ervaringen met hun en zo ja, hoe is het bevallen?
nope ik bel noormaal altijd Kimruitersport iediaal OK dan! heeft een goede trailer en auto , maar altijd mooi om dit adresje te weten Knipoog