Veulenopfok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Veulenopfok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 09:46

Wie weet voor mij goede adressen om een veulen in de opfok te doen. Zijn er ook nog die in het midden van het land liggen (kan ik er regelmatig langs)

cissy

Re: Veulenopfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:32

Ik ken er eentje in Rhenoy (vlakbij Beesd/Culemborg/Vianen), maar die nemen alleen merrieveulens aan. Hele winter beschikking over grote groepsstal met paddock, onbeperkt ruwvoer (kuil, hooi) en veulenbrok 2x per dag, zomers grote weides per leeftijdsgroep. Alles omheind met degelijk hekwerk en schrikdraad, aparte watervoorziening dus geen slootwater.
hoefsmid, entingen etc kunnen centraal geregeld worden tegen betaling. Je moet alleen zelf je veulen opvoeden Lachen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 15:18

Helaas wordt het wel een hengstje. Klinkt wel perfect.....

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 23:50

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:52

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 22:30

Ook wij hebben altijd veulens van onszelf en anderen in de opfok. Van 6 maanden tot en met 4 jaar oud.

De veulens staan 's nachts in een grote loopstal. Komen overdag naar buiten (halster om, aan de hand mee en ook aan de hand weer naar binnen) Staan vast tijden het eten (speciaal opfok muesli) en hebben 's winters onbeperkt hooi, zowel binnen als buiten wanneer het gras wat schraler wordt. Vanaf 1 jaar staan ze in gecombineerde groepen van 1 tot 4 jaar (natuurlijk hengsten en merries wel apart Knipoog ) Het is een prachtig gezicht als je ziet hoeveel rust er in deze groepen heerst. Doordat niemand alleen maar de laagste of alleen maar de hoogste in rang is krijg je fijne netjes opgevoede paarden die noich onzeker of uitgesproken dominant zijn.

Alle paarden komen eenmaal in de drie maanden naar binnen waar ze weer netjes bekapt en ontwormd worden. Daarna gaan ze weer lekker naar buiten. Natuurlijk is er dagelijks toezicht! De groepen bestaan uit 6 tot 15 paarden en ze staan op weilanden met lint omheind van ca 5 hectare per land. Genoeg speelruimte dus.

De kosten zijn 90 euro per maand. Dit is inclusief bekappen en ontwormen.

Mocht je eens langs willen komen om een kijkje te nemen dan ben je van harte welkom. Koffie (of thee)!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 10:20

mijn hengstje gaat naar Stal de Duinen in Beusichem.....
's winters 110,- en 's zomers 50,- = gemiddeld 80,- per maand!!
voor meer info pb maar

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 10:25

hoi kijk eens op www.stalveldhuisen.nl Knipoog die zijn net aan het bouwen. het ziet er erg mooi uit. voor meer informatie kan je ook even PBen Lachen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 12:59

Ik denk dat ik eerst ff in Nigtevegt en Woerdense Verlaat ga kijken. Da's voor mij echt in de buurt.
Bedankt tot zover maar andere adressen zijn zeker nog welkom!!!!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:25

tot hier an toe in Polsbroek (vlist)

sabinejoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:44

mijn hengstje staat op de Burd in Grou (friesland)
ben zeker erg tevreden over deze opfokstal.

70 euro in de maand, bekappen en ontwormen, winter en zomerstalling. paarden staan in koppels, mijne ziet er super uit en erg blij..
kijk maar es bij mijn onderschrift. Knipoog

http://www.deburd.nl
succes met het zoeken naar een geschikt adres.

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 16:07

Ik ken een heel goed adres, maar het is niet in het midden van het land. Sterker nog het is in Frankrijk. Ik ben er tijdens mijn vakantie een kijkje gaan nemen en het is echt een geweldige plek. Verschrikkelijk veel land, goede verzorging en een prachtplek. De paarden lopen in kuddes. De stal is van een Nederlandse vrouw met enorm veel ervaring op het gebied van paarden. Ik weet dan ook zeker dat je veulen bij haar in goede handen zou zijn. Ik denk niet dat dit is wat je zoekt, maar mocht je toch intresse hebben, de website is www.veulenopfok.nl Succes met het zoeken naar een geschikt plekje!

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:04

ik kan je stal veldhuizen in nigtevecht aanraden.
gegarandeerd een super plek met een super verzorging voor je veulen