Ik heb geen grasmaaier voor je sorry, maar waar je wel op moet letten is als je het grasmaait, dan slaat het gras veel fructaan ( of suiker) op. En dan wíl het gras juist groeien en dan zitten er juist véél suikers ( fructaan) in en daar kúnnen je paarden dus ook weer dik, hoefbevangen van worden! ik weet niet of ik het helemaal goed heb uitgelegd maar anders heb ik nog wel een site voor je waar dat op staat..
ja dat snap ik maar het gras staat nu veel te hoog en in de andere wei staat het nu veel te kort (gemilimetert) dus... ja en om nou elke keer daar naar toe te fietsen 2x per dag (om ze te verzetten) zie ook niet zitten (10km heen en 10km terug.....) en nee ik mag helaas nog niet auto rijden
jaa.... ze worden iedere dag gecontroleert op eventueel wondjes/kreupel etc.
Ik bedoel meer met gewicht enz.. Trouwens ze hoeven niet eens héél dik te zijn als ze hoefbevangen worden, dus let echt op!! Je weet wat eht inhoud he?! Anders heb ik nog wel wat ( lees veel) informatie voor je!!
Ik denk dat dit te erg offtopic gaat, Ik zou eens bij de nabij gelegen boerderijen informeren,of ze eens het gras willen maaien, zal vast geen groot probleem zijn
Oke, dan heb je dus zon hand maaier nodig, Die kun je huren bij de boels, Niet zo duw ding, maar zo;n ding wat je moet dragen, Moet wel aangesloten worden op stroomnet, dus ik weet niet of je stroom hebt bij je weiland?
Boels zit in terneuzen trouwens,maar als je dat ding op de fiets moet mee nemen word het ook wat veel van t goede
nee daar is het gras te hoog/dicht voor maar inderdaat dat zou een oplossing zijn. alleen wij hebben er zo 1 al (wij hebben er 2 : electrisch/moter) bedankt voor je reactie
Kun je niet bij een boer een hoeveelheid schapen 'inhuren" en die het land kaal laten eten.
Als je een weiland hebt is het toch wel een eerste vereiste om ook een toegangshek te hebben wat wijdgenoeg open kan voor een landbouwvoertuig. Dus als je de mogelijkheid hebt om het hek ruimer te maken heb je daar vaker plezier van.