[GZ] Hoefsmid voor paard met ernstige krampentrek omg. Nijme

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kris

[GZ] Hoefsmid voor paard met ernstige krampentrek omg. Nijme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 15:11

Ik ben voor mijn merrie op zoek naar een GOEDE hoefsmid die met liefde en geduld mijn merrie wil bekappen. Ze staat voor op ijzers, maar er is tot nog toe geen smid geweest die haar achter heeft kunnen bekappen. Mijn merrie is 1,86 en is een ernstige krampentrekker.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: [GZ] Hoefsmid voor paard met ernstige krampentrek omg. Nijme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 22:07

wil je haar traditioneel laten bekappen, of sta je ook open voor natuurlijk bekappen?

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 22:19

Ze staat voor op ijzers dus achter gewoon traditioneel bekappen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:00

mijn smid is een geduldige, stevige en kundige kerel, hij komt van het weekend bij ons op stal, kan hem vragen of hij die van jou wil bekappen. Ben alleen wel bang dat je deze kant op moet komen, hij komt niet naar Nijmegen.
Hij heeft thuis ook een hoefstal als het nodig mocht zijn.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:04

Denk dat dat wel erg lastig wordt.
Bijna alle hoefsmeden komen om in et werk en kunnen vrij selectief zijn met keuzes maken.
Heel jammer ergens maar ik kan ze geen ongelijk geven. Als er werk genoeg is , is het logisch dat ze de moeilijkere paarden laten schieten.
Ik hoop voor je dat er ergens een smid is die het als uitdaging ziet en zijn best wil doen voor je.

Eventueel een optie is bv laten bekappen in Emmeloord, vrienden van me gaan elke 8 weken voor beslag naar Emmeloord met hun pony.

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:22

Mijn paard is ook een ernstige kramptrekker (rechts achter) en wordt inmiddels al zo'n 6 jaar beslagen door Gerrit Verhagen. Ze wordt beslagen in een hoefstal (met een roesje). Zo wordt ze gemiddeld 4x per jaar beslagen. In de winter staat ze meestal ijzerloos. Misschien zou je hem kunnen benaderen. Denk alleen niet dat hij naar Nijmegen komt, je zult dan naar hem toe moeten.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:00

Waarom krampt jouw paard?
Dit vraag ik omdat een van onze paarden ook ernstig krampt en zelf een tijdlang helemaal geen been meer kon / wilde geven.
Wij zijn nu aan het behandelen met het door verschillende DA en een accupuncturiste en we behalen goede resultaten.
Het paard is in de tweeenhalf jaar dat we hem hebben achter nog nooit beslagen of bekapt hij heeft namelijk geen groei in de hoeven. Ik ben benieuwd wat jouw paard heeft waarom hij zo krampt.