GZ bekapper veulen (eenmalig)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

GZ bekapper veulen (eenmalig)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 10:56

Ik ben op korte termijn op zoek naar iemand die bij ons 'aan huis' (Etten-Leur NB) komt, met vooral véél geduld en doorzettingsvermogen, om eenmalig mijn veulen kennis te laten maken met het fenomeen bekappen.

Uiteraard moet het veulen gewoon netjes op de voeten komen te staan, maar het belangrijkste vind ik dat hij leert wat de bedoeling is en dat dan zonder ruzie. Of de bekapbeurt an sich dan resulteert in perfect bekapte hoeven of in 'een randje gevijld' maakt me niet zoveel uit.

Chivas kan gewoon braaf vaststaan, en geeft ook netjes 4 voetjes. Maar hij heeft nog niet geleerd zijn beentjes compleet te buigen en dan 5 minuten niet te zeuren, zoals mijn eigen hoefsmid verlangt voor hij zich er aan wilt wagen.

Zaterdag 14 juli mag Chivas mee naar de keuring, bij voorkeur worden zijn hoefjes minimaal een paar dagen daarvoor bekapt. In verband met mijn werk graag dit komend weekend of in de avonduren.

felicity

Re: GZ bekapper veulen (eenmalig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:36

Misschien is simon lingbeek iemand die je kan helpen. Hij heeft het ook voor elkaar gekregen om mijn 2 jarige hengst te bekappen. Die nogal eenkennig is en al vele hoefsmeden een flinke trap gegeven heeft. Simon is heel rustig neemt echt de tijd voor jou en je paardje. Voor dat hij begint knuffelt hij wat krijgt hij snoepjes. Hij pakt dan vervolgens een voetje op en zet hem weer naar en beloond hem uitbundig. En zo begint hij met het bekappen/vijlen.
Zijn site is: http://www.mamut.com/hoofcare/

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 14:19

Dank voor je tip Felicity!

Ik heb inmiddels iemand gevonden die ik vertrouw en die tijd heeft..

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 17:32

ff off topic, lukte het je zelf niet om zo te oefenen?

5 minuutjes vind ik idd nogal veeleisend bij een veulen Ja maar wel fijn dat je al iemand gevonden hebt!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 08:47

Er mag wel wat van zijn hoefjes gevijld en dat kan ik zelf niet Pel.. Daarbij wil ik hem graag leren dat ook andere mensen met hem bezig kunnen gaan..

Mijn eigen hoefsmid had er het geduld niet voor, dat is ook een erg drukbezette man.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:56

En Chivas was superbraaf Knipoog

OK dan!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 08:53

Thanks Leon! Dat was weer een super-positieve ervaring erbij voor mijn ventje..