Gedupeerden gezocht en waarschuwing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Gedupeerden gezocht en waarschuwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 17:46

Wie heeft er nog te maken gehad met meisje P....

Ze werkt onder verschillende namen en mailadressen, haar volledige naam is verkrijgbaar via PB.

Ze bied paarden van andere mensen te koop aan of als het hengsten zijn ook ter dekking.

Ze gaat bij wild vreemde paarden het land in en gaat erop rijden en andere dingen mee doen en zegt vervoglens dat het haar verzorgpaarden zijn.

Ze licht mensen op door mensen dus half nederland door te laten door rijden om een paard te kopen.

Ze zet foto's van andersman paarden op internet met allerlei rare verhalen erbij.

Ze maakt afspraken voor een dekking en komt vervolgens nooit opdagen en heeft niet eens een eigen paard.

Kortom een zeer ziek kind.

Ik ben nu achter het adres gekomen en ga vandaag nog die kant op om een hartig woordje met de moeder te spreken aangezien het vorige jaar bij ons ook al raak was.

Ik wil iedereen adviseren om aangifte te doen, ook al gaat het om dingen van een jaar oud maak dan in ieder geval alsnog een melding bij de politie. Hoe meer mensen dat doen hoe eerder de politie actie kan ondernemen om dit kind te laten stoppen met deze onzin.

Verhalen zijn ook welkom zowel in het topic als via PB.

Hopenlijk melden veel mensen zich want het is echt te gek voor woorden wat dit meisje allemaal uit haalt.

Een aantal van haar schuilnamen zijn: Iris, Samantha, Lian plus nog een hoop meer die ik helaas niet meer weet.

Lilian__

Re: Gedupeerden gezocht en waarschuwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 17:56

Meld zich, ze jatte altijd foto's van mijn paard en andere paarden, en zei tegen iedereen dat het haar paard was en dat zei die foto's had gemaakt. Opzich kan ik hier weinig bij doen bij de politie want ik had die foto's zelf online gezet.

Ik denk dat haar gedrag komt door jarloesie.

Succes vanavond, en ik hoop dat er wat gedaan kan worden want ik wist niet dat het zo erg was en dat ze het ook bij andere dee.

Edit: Ze heeft foto's die in de kantine van de manege genomen van de staleigenaar en handelaar en ook nog op bokt gezet zonder toesteming.
viewtopic.php?f=53&t=691004&hilit=
Het ging op dit topic. En het topic ging op slot en zo te zien doen de foto's het ook niet meer.
Laatst bijgewerkt door Lilian__ op 04-07-07 17:59, in het totaal 2 keer bewerkt

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 17:57

Is dat diegene die ook al hier op bokt bezig is geweest ??

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 18:10

Volgens mij wel. Hoorde al van iemand dat ze ook foto's hier op bokt geplaatst had van iemands paard

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:11

Onder welke naam?

Ik ben zelf ook behoorlijk lang door haar gestalkt. Vaak vreemde email aderessen gehad. En dan zei ze dat ze de eigenaar was van die en die pony. Ook een keer me eigen pony tegen gekomen alleen dan onder een Gezocht advertentie. Met een foto van mij en Joris. Ook vaak genoeg had dat ze zich voordeed als mij. Alleen dan onder andere naam. En dat ze zei dat Joris van haar was.
Heel erg raar. Helaas heb ikzelf geen bewijzen meer.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:14

Ik ken haar ook wel. Wat iedereen al zegt altijd foto's jatten. Ook van mijn verzorgpony's zeggen dat ik gewoon uit een wei had fotograveert. Ze zei ook dat ik geen verzorgpony had. en allemaal dat soort dingen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:21

Ik hoorde een keer via via dat een zekere ''ponywoniehop'' oid mijn avatar had gebruikt (van Sheila, mijn verzorgpony) en zei dat ze haar kende oid. Snapte het verhaal niet helemaal, maar het kan best hetzelfde meisje geweest zijn. PM's die ik erover van een andere Bokker kreeg heb ik nog in mijn inbox zitten, als je interesse hebt hoor ik het wel Lachen

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:39

Er stonden foto's van mijn bijrijdpaard op Marktplaats met daarbij een beschrijving van een pony die te koop zou zijn. De foto's had ik zelf genomen en er stond een copyright op. De advertentie kon daarom snel worden verwijderd. Het meisje zelf heb ik ge-emaild, en daar kwam ze met smoesjes dat ze de verkeerde foto's had geplaatst. Thuis in mijn msn lijst heb ik haar naam nog wel....
Zou dat dezelfde zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:41

Lilian__ schreef:
Meld zich, ze jatte altijd foto's van mijn paard en andere paarden, en zei tegen iedereen dat het haar paard was en dat zei die foto's had gemaakt. Opzich kan ik hier weinig bij doen bij de politie want ik had die foto's zelf online gezet.

Maar wat zij doet is dan wel in strijd met het auteursrecht. Ze mag jouw foto's niet zomaar ergens anders publiceren of zeggen dat zij ze heeft gemaakt zonder jouw toestemming.. daar kan je misschien wel wat mee.

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:34

WildWings schreef:
Lilian__ schreef:

Maar wat zij doet is dan wel in strijd met het auteursrecht. Ze mag jouw foto's niet zomaar ergens anders publiceren of zeggen dat zij ze heeft gemaakt zonder jouw toestemming.. daar kan je misschien wel wat mee.

Zo had ik het nog niet bekeken. Lachen
Maar er stond niet bij copyrite ofzo.

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:35

cranberry schreef:
Er stonden foto's van mijn bijrijdpaard op Marktplaats met daarbij een beschrijving van een pony die te koop zou zijn. De foto's had ik zelf genomen en er stond een copyright op. De advertentie kon daarom snel worden verwijderd. Het meisje zelf heb ik ge-emaild, en daar kwam ze met smoesjes dat ze de verkeerde foto's had geplaatst. Thuis in mijn msn lijst heb ik haar naam nog wel....
Zou dat dezelfde zijn?

Heb je die foto's met die copright nog? En wat was de email?

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:37

maar hoe vind je haar via mp ?
moet je zoeken onder een bepaalde plaats ofzo ?
want in welke regio is ze bezig ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:39

Lilian__ schreef:

Maakt niets uit, op de foto rust gewoon auteursrecht Lachen Google maar eens op "auteursrecht"

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:40

Ik weet niet of ze nog actief is op mp.

Lian ben je al terug van je missie?

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:41

WildWings schreef:
Lilian__ schreef:

Maakt niets uit, op de foto rust gewoon auteursrecht Lachen Google maar eens op "auteursrecht"

Oke bedankt.
Maar ik heb daar geen bewijs van, maar je kan het wel gewoon melden dan bij de politie?

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:44

Lilian__ schreef:
Ik weet niet of ze nog actief is op mp.

Lian ben je al terug van je missie?

hmm ok ben benieuwd maar in welke regio doet ze dit ??
of neemt ze ook allerlei regio's ?

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:46

Ik heb zelf geen idee, maar naar mijn idee neemt ze gewoon foto's van mensen van bokt die bij itp of bij haw staan(Als ik wel eens naar haar ava's op msn heb gekeken)...

Ons kende ze via de manege (Jorisdy en Mij).

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:48

Lilian__ schreef:
Ik heb zelf geen idee, maar naar mijn idee neemt ze gewoon foto's van mensen van bokt die bij itp of bij haw staan(Als ik wel eens naar haar ava's op msn heb gekeken)...

Ons kende ze via de manege (Jorisdy en Mij).

hmm heb je haar op msn ?
maar je weet niet wleke regio ?

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:52

Ze heeft zo veel msn adressen, ze was toevallig vandaag en gister online en liep ze tegen me aan te zeuren. En over dat ze een shire hengst rijden blalblalabla.

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:53

Ze woont in ermelo.

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:54

die is gewoon ZIEK... echt niet te geloven, kan daar echt kwaad van worden. En wat is in godsnaam het nu ervan!

Zo zit hier nog een meisje op bokt...
kan dr zo snel even niet vinden, ene zekere kimberly!
Maar die loopt 'verzorgpaarden' aan te bieden die ze niet heeft. Ofja ze vraagt mensen om haar ponys en paarden te rijden. Hele mooie praatjes eromheen. staat zelfs op marktplaats!

bahbahbah ..... Stoom uit je oren

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:56

Is ze opnieuw bezig geweest Lian? Ben erg benieuwd hoe dit verder afloopt. Zoiets moet gewoon gestopt worden.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:10

maar als ze in ermelo woont hoe komt ze dan bij lian terecht in harderwijk >??

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:11

Ik begreep van lian dat het een oud-verzorgstertje was. Helemaal zeker weet ik het niet meer.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:14

fjordnina schreef:
Ik begreep van lian dat het een oud-verzorgstertje was. Helemaal zeker weet ik het niet meer.

naar mijn weten is ze daar dus de winter geweest , en nu dus adverteerd ze ook met de naam en paarden foto's van lian,
ben benieuwd wanneer ze weer terug is ze is nog niet weer online

staat op mp ook een fjordje te koop in harderwijk staat dat z e3,5 is voor de kar en onder het zadel maar als je de foto's zo ziet schuurt het paardje flink maar ziet ze er ook zeker niet uit als 3,5