willem is manegepaard geweest.. dus dankan je wel raden in welke staat hij was. hij heeft ook nog eens een karperrug. in het begin sloot hij zich af. ging gewoon de knop om, maar de laatste 2 behandelingen is hij er bewust bij, is hij gevoelig op de spieren. nu heb ik er ook echt last van de 1e dagen na de behandeling, dan loopt hij gewoon veel slechter. maar het rijden is er voor mij stukken makkelijker opgeworden.
merel was er heel slecht aan toe. die had alle spieren in haar lichaam zo vast gezet dat ze op het punt stond peesblessures te ontwikkelen.
die rende altijd door debak heen met kop omhoog... dachten dat ze gewoon zo was(ze had ook kissing spines)
maar na de 1e behandeling mochten we 5 weken niet rijden en na de 2e behandeling liep ze meteen als een trein, nog nooit zo rustig gelopen en nu eenhalf jaar later kan zenog doorgaan voor een leuk dressuurpaard ook. de oefeningen kan ze nu zelfs met een losgelaten rug. springen gaat veel beter en ze is zoveel meer bespierd geworden. poetsen vind ze nu echt super. dan staat ze je helemaal af te kroelen, terwijl je eerst niet met een borstel bij der moest komen.. beestje had gewoon erge pijn.
dus ja.. voor mij ishet een super ervaring,maa het is ff doorzetten. je moet niet 1 behandeing afwachten.. ikzelf moet voor mijn rug ook meerdere behandelingen van de fysio hebben voor het resultaat er is, wordt altijd eerst erger.