wie ervaring met ellen immink/iris smalbeek?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

astritos

wie ervaring met ellen immink/iris smalbeek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 15:13

Hoi,
Ik ben door een vrouw bij mij op stal geattendeerd op de volgende site:
www.happy-athlete.nl
Iemand ervaring met deze methode of deze mensen??

Marije_jiplover

Re: wie ervaring met ellen immink/iris smalbeek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:26

MD-->EA-GZ diensten

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:17

Ja ik heb er ervaring mee. Niet met Ellen Immink maar met de methode!

Mijn paard is afgelopen dinsdag behandeld door Linda van Diepen tot mijn grote tevredenheid!!

Ze is ruim 2 uur bezig geweest met het hele paard en ik kan een heel duidelijk verschil merken in zijn lijf qua lopen en lossigheid. Ben een zeer tevreden klant!

Linda heeft een eigen site: www.horseinmotion.nl
en is ook op de site van happy athlete te vinden.

astritos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 19:44

Dank je voor de reactie, ik denk inderdaad als ik dat lees dat mijn paard er baat bij zal hebben.
Kost het veel? En hoeveel behandelingen heeft een paard gemiddeld nodig?

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 07:25

Ellen werkt volgens de methode van Jach Meagher uit USA (man is inmiddels overleden) en gaat uit van drukpunten in spieren. Kan tot zeer goede resultaten leiden. Ik heb haar jaren geleden eens langsgehad voor een paard. Gaat zeer netjes met je paard om

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:53

Ik heb 75,- betaald voor de 1e behandeling en daar kwamen nog reiskosten bij omdat ik voor haar best een eindje wegzit. Tweede behandeling is volgens mij iets goedkoper, deze krijgt mij paard over 2 weken.

Het aantal behandelingen is natuurlijk erg afhankelijk van je paard en in welke "staat" die is. Ik heb besloten dat ik haar iig elk half jaar komen puur voor onderhoud.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 01:11

Otje heeft ook erg baat gehad bij deze methode!

Prijzen verschillen volgens mij nogal per persoon, ik zat lang niet aan die 75 euro iig. Eerder de helft ofzo.
Na de eerste behandeling was hij al beter dan normaal na de osteopaat of fysio en na de tweede behandeling was hij weer superlos. Zou hem eind juni preventief weer laten doen(ieder half jaar, omdat hij altijd snel problemen had), maar hij is helaas overleden inmiddels.

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 10:31

Gomir wie heb jij er bij gehad?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 19:44

Alfons Boiten, die zit het dichtste bij mij. Ellen zit ook wel in de buurt, maar die had het toen heel druk.

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 08:19

Aha oke,! Werkt Alfons trouwens ook met laser? Want daar werkt Linda wel mee.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 19:58

iris behandeld mijn 2 paarden.
ik betaal 50 euro voor behandeling en 10 euro reiskosten.
ik heb er nu 6 behandelingen op zitten en ze zijn beiden nu in zulke goede conditie dat om de 8 weken een check up genoeg is.

ik zie werelden van verschil zowel bij willem als merel. zij hebben echt baat bij de behandelingen.

astritos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 22:18

Hadden jullie paarden ook echt ergens last van of hebben jullie ze gewoon een keer voor de check laten komen?
Mijn paard heeft eigenlijk geen noemenswaardige problemen. Hij heeft af en toe wat last met rijden als hij in de groei is maar dat vind ik logisch...

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 22:26

Op de stal waar ik rij, is Ellen langs geweest.
2 verschillende resultaten gehad, jonge paard (4) totaal geen verschil (misschien wel iets slechter Clown ) Na 2 behandelingen ook niet meer doorgegaan.
Oudere paard stond al 6 jaar stil wegens onregelmatig lopen, zonder duidelijke reden. Deze heeft nu 2 behandelingen gehad, en loopt tot nu toe weer erg goed voor haar doen.

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 00:10

Mijn paard heeft tot dusver 1 behandeling gehad van Iris en ik ben er nog niet uit. Vind hem nog niet wonderbaarlijk verbeterd en in eerste instantie zelfs iets slechter.Raakte er aardig van aan de kook want hij was regelmatig en nu soms niet helemaal. Maar gelukkig had ze dat ook voorspeld dat het heel erg kon wisselen en ik ben niet snel overtuigd. Vind het anders dan ik had verwacht.Ik ben wel ervan overtuigd dat mijn paard inderdaad bepaalde spieren voorheen verkeerd gebruikt heeft. Maar of ik 6 behandelingen wil laten doen... daar ben ik nog niet uit, ik wacht het resultaat van de tweede behandeling af.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 00:24

Mijn paard heeft nu 2 behandelingen van Ellen gehad, en ik ben daar zeer tevreden over! Ik kon de dag na de eerste behandeling, al gelijk verschil zien en merken! Morgen komt Ellen nog een keer, en dan hoop ik dat dat de laatste keer is, voor nu.. Denk dat ik haar, sowieso één keer in het half jaar laat komen. Gewoon voor de zekerheid.

Mijn paard had een grote prop 'blokkade' in haar spieren, en daar door liep ze heel erg stijf, en ging ze alleen maar omhoog als ik wou gaan rijden! Zelf dacht ik dat ze iets aan haar rug had, maar dat was gelukkig niet zo. Kortom, ik ben zeer tevreden over haar Lachen

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 05:06

willem is manegepaard geweest.. dus dankan je wel raden in welke staat hij was. hij heeft ook nog eens een karperrug. in het begin sloot hij zich af. ging gewoon de knop om, maar de laatste 2 behandelingen is hij er bewust bij, is hij gevoelig op de spieren. nu heb ik er ook echt last van de 1e dagen na de behandeling, dan loopt hij gewoon veel slechter. maar het rijden is er voor mij stukken makkelijker opgeworden.

merel was er heel slecht aan toe. die had alle spieren in haar lichaam zo vast gezet dat ze op het punt stond peesblessures te ontwikkelen.
die rende altijd door debak heen met kop omhoog... dachten dat ze gewoon zo was(ze had ook kissing spines)
maar na de 1e behandeling mochten we 5 weken niet rijden en na de 2e behandeling liep ze meteen als een trein, nog nooit zo rustig gelopen en nu eenhalf jaar later kan zenog doorgaan voor een leuk dressuurpaard ook. de oefeningen kan ze nu zelfs met een losgelaten rug. springen gaat veel beter en ze is zoveel meer bespierd geworden. poetsen vind ze nu echt super. dan staat ze je helemaal af te kroelen, terwijl je eerst niet met een borstel bij der moest komen.. beestje had gewoon erge pijn.

dus ja.. voor mij ishet een super ervaring,maa het is ff doorzetten. je moet niet 1 behandeing afwachten.. ikzelf moet voor mijn rug ook meerdere behandelingen van de fysio hebben voor het resultaat er is, wordt altijd eerst erger.

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 10:24

Ik heb Ellen een keer bij een van mijn pony's gehad. Deze had geen klachten maar uit preventief oogpunt. Ellen heeft hem helemaal behandeld en kan ook geen problemen vinden. Ik vond dat ze het netjes deed, pony ook:) maar heb dus geen verschil gemerkt omdat er niets mis was.