Studentenflat in Arnhem?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

renske

Studentenflat in Arnhem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 13:49

Ik wil volgend jaar toch keer op kamers gaan. Maar nu was dan laatst in het nieuws over de studentflat in Wageningen, heel erg natuurlijk maar lijkt me wel leuk om in zo'n flat te wonen! Dus nu mijn vraag aan jullie, zijn er ook zulke flats in Arnhem? Of iets soort gelijks?

ushi

Re: Studentenflat in Arnhem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:01

Er is toch helemaal geen universiteit in Arnhem? Volgens mij gaan die flats samen met een studie? Want mijn neef moest uit zijn flat nadat hij was afgestudeerd.

Sannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:08

Volgens mij zijn er niet zulke flats in Arnhem. Arnhem is dan ook geen echte studentenstad.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:04

Voor zover ik weet inderdaad niet van die studentenflats/complexen, daarvoor moet je in Nijmegen zijn. Wel zijn er veel studentenhuizen, het aantal bewoners varieert. Lachen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:05

in arnhem zit wel de HAN, dus er zijn allicht studenten..
vraag eens na op school zelf waar de meeste studenten wonen.. en kijk anders op www.kamernet.nl of zo een dergelijke site..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:09

ushi schreef:
Er is toch helemaal geen universiteit in Arnhem? Volgens mij gaan die flats samen met een studie? Want mijn neef moest uit zijn flat nadat hij was afgestudeerd.

HBO valt ook onder hoger onderwijs. Om student te zijn hoef je niet per se een studie aan een universiteit te volgen. Lachen

En het is ook niet overal zo dat je (direct) uit je flat moet als je bent afgestudeerd.

In steden met HBO-opleidingen is ook vaak wel iets geregeld voor wat betreft woonruimte voor studenten. Even met Google zoeken op Arnhem + studentenhuisvesting?

En misschien heb je hier iets aan: http://www.studieinfo.nl/kamers/arnhem.html

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:11

Wageningen zelf ligt niet zover van Arnhem af hoor!
Je kan zo in wageningen gaan wonen!
meestal is er ook zo een kamer te vinden..

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:22

De HAN ligt vlakbij Velp! Waarom wil je dan op kamers? Het is echt hartstikke duur. Ik studeer zelf in Arnhem, maar woon nog thuis. Er zijn in verhouding maar heel weinig studenten die op kamers zitten in Arnhem, is mijn ervaring. Het is niet echt een studentenstad, als je zoiets wilt kun je beter naar Utrecht gaan ofzo!

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 14:08

Die studentenflats zijn er wel in arnhem. Ze heten Nederwoon en Honigkamp. Ze worden echter wel het meeste bewoond door de internationale studenten van de Han. Informeer maar eens bij de HAN.

renske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 14:19

Ik wil in Arnhem op kamers omdat ik volgend jaar in Enschede en Wageningen studeer en me paard in Rheden staat.. Dus dan is alles goed bereikbaar. Maar ik had al paar kamers gekeken, maar ik dacht een studentenflat lijkt me ook erg gezellig. Maar dan word het denk ik toch maar een gewone kamer in studentenhuis. En even kijken naar die flats die plagom zei anders.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 23:28

renske schreef:
Ik wil in Arnhem op kamers omdat ik volgend jaar in Enschede en Wageningen studeer en me paard in Rheden staat.. Dus dan is alles goed bereikbaar. Maar ik had al paar kamers gekeken, maar ik dacht een studentenflat lijkt me ook erg gezellig. Maar dan word het denk ik toch maar een gewone kamer in studentenhuis. En even kijken naar die flats die plagom zei anders.

Ga je naar VanHall Larenstein in Wageningen ?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 02:05

In Arnhem zijn voor zover ik weet in ieder geval voor de kunstaccademie "Artez" wel studentenflats.
Vlakbij het kerkplein zit er een, en verderop in de stad wel meer.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 12:12

In Arnhem heb je genoeg mogelijkheden om op kamers te gaan!
Veel studenten van Larenstijn, De MBCS ( MBO met zelfde opleidingen als larenstijn voor een deel) de HAN en de kunstacademy wonen op kamers in Arnhem Velp en Rheden.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 13:20

Mijn zus heeft ook in arnhem gestudeerd aan de han (IBL) en heeft daar in een studente huis gezeten. erna is ze naar nijmegen gegaan en heeft daar nog 1 jaar universiteit gedaan. Dus er zijn wel degelijk studente kamers in arnhem...

renske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 21:34

Fredt schreef:
renske schreef:

Ga je naar VanHall Larenstein in Wageningen ?

Ja daar ga ik heen. Jij zit er geloof ik ook op toch? Had ik van Lisette gehoord..

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 17:13

Haha ja ik zit daar op school..
Ik wens je heeeel veel succes daar. Ga je het combineren met een andere studie? De organisatie van Larenstein laat nogal veel te wensen over.. dus sta vaak voor nare verrassingen Nagelbijten / Gniffelen ..

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 17:20

Heb eigenlijk nog nooit zo'n studentenflat gezien in arnhem, misschien toch eens wat beter opletten Clown

Studentenhuizen zijn er wel, maar wel minder dan in steden als Nijmegen en Utrecht. Arnhem is immers niet echt een studentenstad. Als je goed zoekt via kamernet, dan is er vast wel iets leuks te vinden!

LotusT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 17:25

Bij ons werkt een jongen die woont in arnhem in een studentenflat, hij zit geloof ik op de han. Kan aan hem wel eens vragen waar je dan moet informeren...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:28

elske_ schreef:
Heb eigenlijk nog nooit zo'n studentenflat gezien in arnhem, misschien toch eens wat beter opletten Clown

Dat is ook niet de studentenflat waar brand in is geweest in Arnhem, maar in Wageningen. Dat zijn de sterrenflats, waar er 3 van zijn Lachen.

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 22:10

Wist dat dat in wageningen was Lachen Maar heb eigenlijk nog nooit studentenflats in Arnhem gezien of erover gehoord, vandaar! Weet wel dat er in Malburgen(Arnhem-zuid) en presikhaaf(arnhem-noord) wat flats zitten met studenten, maar dit zijn geen 'echte' studentenflats.

Veel succes met zoeken alvast!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 08:10

Je zou eens kunnen kijken op www.sshn.nl
das over het algemeen voor Nijmegen, maar volgens mij staat Arnhem er ook bij

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:25

-> EA gezocht diensten

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:29

Rinske schreef:
Dat zijn de sterrenflats, waar er 3 van zijn Lachen.

Nee: 5, waarvan er 4 studentenflat zijn Haha!
En even vragen/zoeken naar een studentenorganisatie die kamers verhuurd in Arnhem: dan heb je zo wat namen te pakken.