Stal Johan Laseur (Soest)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Oreo

Stal Johan Laseur (Soest)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 22:12

Wie kan mij meer vertellen over Stal Johan Laseur in Soest? Ik overweeg mijn paard bij hem in training te zetten en wil dan eventueel mijn andere paard daar ook in pension zetten. Rijdt Johan de trainingspaarden altijd zelf? En hoe is de verdere verzorging enzo geregeld? Ik heb eerder op een andere springstal meegemaakt dat er enkel stagiaires op wedstrijdpaarden reden terwijl er elke maand goed voor betaald werd en dat de verdere verzorging ook nogal te wensen overliet ondanks een mooie site en een bezoek aan dat bedrijf vooraf, vandaar mijn vraag.
Ik zou nu dus ook graag ervaringen horen van mensen die er al in pension staan of hun paard door Johan laten trainen/uitbrengen op wedstrijden. Op de website ziet alles er helemaal top uit en ook de verdere eerste indruklijkt heel goed, maar ik zou het fijn vinden reacties te krijgen van mensen die weten hoe een en ander daadwerkelijk reilt en zeilt.

Mariskas

Re: Stal Johan Laseur (Soest)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 13:44

Mijn ervaringen met de familie Laseur in Soest zijn negatief. De stal waar jij het over hebt was (is misschien nog steeds) altijd manege de Boshoeve. Dramatisch gesteld met de verzorging van de paarden, de stallen, het harnachement, etc. In de jaren 90 is de dierenbescherming daar ook een keer geweest en heeft de manege een berisping gehad. Paarden liepen kreupel in de les, drukplekken, gebroken bomen in zadels, bitten zo scherp als scheermesjes. Van de wedstrijd/ trainpaarden weet ik me te herinneren dat die werden gereden door jonge meisjes 'die zo goed konden rijden'. Dit alles speelde natuurlijk alweer 16 jaar geleden, ik weet niet hoe het nu is. Maar dit alles speelde wel bij dezelfde eigenaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 13:55

Ik kan me niet voorstellen dat het daar nog steeds zo is, er zijn bijna iedere maand landelijke wedstrijden en die zitten goed vol naar ik heb gehoord. Als het zo slecht zou zijn zouden al die ruiters daar ook niet meer willen rijden!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 16:18

Voormalig Manege De Boshoeve bestaat niet meer. Het is nu een privé/handelsstal en ik sta daar zelf.
Accommodatie/verzorging is niets mis mee.
Je kent het daar niet meer terug; alles is opgeknapt/verbouwd.

Mariskas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 16:31

Goed te horen Simmie, gelukkig maar. Ik heb een tijdje gelest bij de Boshoeve in begin jaren 90 en toen was het echt een zooitje, zoals ik eerder heb beschreven. Het was me wel laatst opgevallen dat er nu ook beperkte weidegang mogelijk is (zag ik toen ik er langs reed, tegenwoordig woon ik in Friesland dus zo vaak kom ik niet meer in Soest). Het blijft jammer dat het zo'n zooitje is geweest. Toen was de eigenaar ook Laseur, misschien niet Johan maar bv zijn vader? Er was in die tijd ook een andere Laseur eigenaar van Paardensportcentrum Soest, later van een andere eigenaar Black's Ranch. Ook zo'n zooi in die tijd. Maar gelukkig nu betere tijden?!

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 17:06

Ik hoor er alleen maar goede verhalen over, meisje van mij op stal die heeft daar gestaan en ze lest er nog een paar keer in de maand, Johan is heel fanatiek in ze lesgeven!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:01

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 18:31

De stal waar Johan nu gevestigd zit was voorheen van zijn broer Lammert, Johan zit er nu ongeveer een jaar en het is behoorlijk opgeknapt!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 19:26

tam20 schreef:
De stal waar Johan nu gevestigd zit was voorheen van zijn broer Lammert, Johan zit er nu ongeveer een jaar en het is behoorlijk opgeknapt!

Nou nee hoor. De stal was eerst manege en Rinus Laseur was daar eigenaar. Lammert werkt er.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:54

het is een goede stal en joham een toffe peer, paard word niet dagelijks door hem zelf gereden maar wel op wedstrijden etc

Mariskas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 23:45

Simmie schreef:
tam20 schreef:

Nou nee hoor. De stal was eerst manege en Rinus Laseur was daar eigenaar. Lammert werkt er.

Lammert was vroeger de eigenaar van manege 'Paardensportcentrum Soest' aan de Bosstraat. Was toen ook een enorme zooi met slechtverzorgde paarden, slecht harnachement, 2 paarden in een box van 3x3, kreupele paarden in de les etc. Deze manege is verkocht aan Ruth Swart en werd toen een combi westernmanege, genaamd Black's Ranch, dit was ongeveer in 1992 denk ik, ook niet echt briljant. Later, ergens rond 2000 is het een privepensionstal geweest van een andere eigenaar, inmiddels staan er geen paarden en zijn op het voormalig terrein villas gebouwd.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 23:56

Volgens mij gaat dit topic daar niet over, maar wil TS graag weten hoe het op dit moment er aan toegaat bij Johan Laseur wat betreft de training en verzorging van de wedstrijdpaarden.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 16:08

Johan Laseur hoor ik goede verhalen over en rijdt de paarden ook netjes in het parcours.
Lammert Laseur heb ik geen goed woord over.

lobbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:39

Nou sorry lammert laseur is een prima man.
Hij is aardig en geeft super goed les !
Ik ben heel erg te spreken over hem.
Hij helpt mensen zeer goed en straalt een bepaalde rust uit waardoor je je zowieso prettiger en veiliger met springen voelt (ook al heb je een gestoord paard)
!!!!!!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:41

Oud topic.