mijn paard is voor zover ik dat kan oordelen en de rest van me stal, kerngezond. loopt lekker oogt gelukkig is in goede conditie. ze is nu tien. en ik dacht dat het misschien een goed idee zou zijn om de osteopaath te laten kijken. gewoon voor de save. misschien is er wel een beginnend probleem. je weet nooit. of is dit compleet zinloos? en kan hij niks zonder klachten?
en weet iemand een goede die ook rustig is met de paarden want die van mij is niet zo op gepluk van vreemden.
en wat kost het ongeveer? ik dacht 100 euro ofzo?
het is een vraag aan mensen die VOOR osteopathie zijn dus geen negatieve discussies!
Ik heb erg goede ervaringen met Martine Burgers. Ze is rustig en kundig. Het heeft mij ongeveer € 70,= per behandeling gekost (paard had toen een paar obstakels dus ze moest drie keer komen). Het is nooit verkeerd om je paard 1 x per jaar door een ostheopaat te laten behandelen. Zeker als je regelmatig rijdt, er sluipt zo e.o.a. blokkade in zijn/haar lijf. Zoek i.i.g. wel een ostheopaat die aangesloten is bij de branchevereniging dan weet je zekere dat het een opgeleid persoon is die weet wat hij/zij doet.
ok dank je wel. ik wil geen prutser die mijn paard gaat verkneden dat wil niemand natuurlik ik ga eens even op internet neuzen heeft die branchevereniging een site?
Het kan nooit kwaad om je paard preventief te laten behandelen. Als je een osteopaat wil laten komen zou ik even op deze website www.icreo.com kijken. Hier staan alle osteopaten die een diploma hebben en omdat het nog geen beschermd beroep is kan iedereen zich osteopaat noemen en zonder diploma te werk gaan.
weet niet war je woont, maar ik heb heleen slebos bij mn paard gehad. Ben dr erg tevreden over! Maar voor zover ik weet komt ze alleen in noord holland en friesland. Heleenxx heet ze op bokt
harry verhoef of verhoeven, daar heb ik ook goede verhalen over tgehoord. ik weet niet waar je woont? de kosten weet ik niet kan ik wel aan een vriendin vragen die is er pas met haar paard naartoe geweest. ik kan het eens vragen.
Banjer
Lid Nieuwsredactie
Ik heb hele goede ervaringen met Els Bach uit Arnhem. Zij behandelt al jaren mijn vorige haflinger en nu komt ze volgende week ook bij mijn nieuwe paard wegens een bultje op de rug. Gewoon ff checken of het geen kwaad kan. De kosten zijn 60 euro voor nakijken en als het nodig is, kraken.
zelfde vraag want in Den Ham (Overijssel) zit Arthur Asveld, een hele goeie, vind ik ik heb geen idee hoe duur hij is maar voor meer info kun je kijken op de site van de dierenkliniek. Hij is ook dierenarts en accupuncturist, dus kan ontzettend veel! site: http://www.dierenkliniekdenham.nl (als je dan naar 'het team' gaat, en dan A. Asveld, krijg je info over hem )
jawel toch? Arthur heeft mij verteld dat ostheopatie en chiropractie eigenlijk hetzelfde zijn, maar met een andere theorie. en bij chiropractie wordt wel gekraakt.
ik heb gekozen voor martine burgers. ik woon in regio arnhem. dus dat is ook nog eens in de buurt. allemaal bedankt voor de reacties. ik ga morgen bellen groetjes
Mijn paard protesteerde met aandraven en de galop op haar moeilijke hand. Volgens mijn instructrice hield ze me voor de gek maar het zat me niet lekker dus toch maar Els gebeld. Het bleek dus dat mijn paard op 2 plekken vast zat in de rug en dat heeft ze behandeld. Hopelijk is het weer in orde als ik over een week ga rijden. En over 2 weken komt ze ff checken!