Zadelservice Divoza iemand ervaringen mee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gevonden

Zadelservice Divoza iemand ervaringen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 22:28

Ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met de zadelpasservice van Divoza. Ik ken de winkel verder niet maar het ziet er allemaal wel netjes uit.
Weten de mensen van de zadel afdeling ook waar ze mee bezig zijn?? Ken namelijk een paar winkels waarbij de kunde van deze mensen e wensen overlaat. Of kan iemand mij misschien een winkel aanraden? In de regio Rotterdam? Ze moeten wel aan huis komen. Met mijn jonge paard zie ik het nog niet zo zitten om op vremd terrein een zadel te moeten passen.

Ben benieuwd

Groetjes

Perla

Re: Zadekservice Divoza iemand ervaringen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:43

Hoi,

Ik heb ongeveer een maand geleden de zadelpasservice van divoza ingeschakeld (omg friesland) en ik was er zeer tefreden over. we hadden alle tijd zo kon ik rustig passen en beslissen.

alleen het opsturen van het zadel was een minder groot succes: er werdt me namelijk een dressuurzadel toegestuurd in plaats van een spring zadel. naar tig keren bellen werdt het zadel de zelde avond omgeruild voor de goede Lachen

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 02:02

ik ben er niet kapot van.
heb eens staan kijken terwijl ze kwamen..
echt kundig komen ze niet over.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 06:16

xx_Irisje schreef:
echt kundig komen ze niet over.

die man die bij mij kwam zeker wel!!! Cool

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 07:58

die uit groningen kenk ook niet Knipoog

paardfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 08:57

ik heb ook zo mijn twijfes.
zeker als ik less op hun site dat ze ieman dzoeken voor de zadelmakkerij, maar die hoeft geen ervaring te hebben Huilen Huilen
kan toch niet goed zijn Lips are sealed

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:17

Ik zou je aanraden om een zadelmaker te laten komen ipv een zadelpasservice! Ik ben bijv. tevreden over Van Rijs uit Zevenhuizen en over Divoza helemaal niet. Zij hebben ooit mn zadel opgevult met een bobbel, als gevolg dat mijn paard dus een deukje in zijn rug had. Verder stond ik een keer achter iemand in de rij die een zadel kocht. Diegene vroeg hoe ze kon zien of het goed lag, zegt die verkoper "ow dan moet je daar daar en daar kijken of het een beetje goed aansluit". Divoza zou mijn keus dus zeker niet zijn...

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:44

Lips are sealed

Als je Divoza uit Zoetermeer bedoeld, dan zou ik het niet doen Ik weet niet of er per regio verschillende zadelmakers zijn...

Zoals Michelle al aangeeft is v. Rijs in Zevenhuizen erg goed Ja

viefdepief

Re: Zadelservice Divoza iemand ervaringen mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:15

Opvullen kunnen ze in ieder geval niet Lips are sealed

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:16

divoza weet er niet veel vanaf hoor, dan moet je zelf iemand meenemen die er veel vanaf weet. Van Rijs is een stuk beter, zitten in Zevenhuizen en komen ook aan huis. Zij zijn wel wat duurder...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:50

Slecht... heb meerdere zadels bij mij op stal verkeerd aangemeten gezien. En dan niet eens kleine fouten, maar gewoon echt veel te smalle bomen e.d.

Zelf heb ik mijn zadel wel bij divoza gekocht, maar enkel omdat mijn zadelmaker deze op dat moment niet leverde, daarna heb ik hem gewoon bij hem aan laten meten en aan laten passen op mijn paard. Het model had ik al geprobeert bij mijn paard, vriendin van me heeft namelijk hetzelfde zadel en het was een van de weinige die op Warina goed lag.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:51

Sim0ne schreef:
divoza weet er niet veel vanaf hoor, dan moet je zelf iemand meenemen die er veel vanaf weet. Van Rijs is een stuk beter, zitten in Zevenhuizen en komen ook aan huis. Zij zijn wel wat duurder...

dit is idd ook mijn zadelmaker Knipoog Vind het op zich niet duur, als je kijkt naar wat hij allemaal aanpast voor het gevraagde geld Lachen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:54

Mijn eerste zadel kwam van Divoza... ik dacht slim te zijn door zo'n zadelpasservice te laten komen. Nou, van m'n leven nooit meer! Verstand van zadels, paarden en ruiters is héél ver te zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:23

HAR --> EA GZ DI.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:22

Aimee schreef:
Mijn eerste zadel kwam van Divoza... ik dacht slim te zijn door zo'n zadelpasservice te laten komen. Nou, van m'n leven nooit meer! Verstand van zadels, paarden en ruiters is héél ver te zoeken.

Ook mijn ervaring maar dat geld voor horselover ed ook Bloos

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:24

Tsja het zijn hele goede winkels... als je zelf weet wat je nodig hebt en verstand van zaken hebt Knipoog

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:28

ik weet niet waar je zit, maar Jo Vihoff uit landgraaf moet goed zijn.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:09

ben ik blij dat ik in het noorden woon die man gaf me zelfs nog veel aanwijzingen met springen ook Haha!

Kleinuh_Sjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:15

Divoza geen slim plan, vriendin van mij heeft zadel gekocht en laten passen, maar lag na 2 weken al niet meer goed...

Van rijs ben ik niet weg van..
Heb mijn zadel toen weggebracht voor opvullen.. maar is niet goed opgevult de ene kant was meer opgevult dan de ander en ik zat er gewoon niet lekker meer in Clown

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 22:21

Ik moet zeggen dat ik met van RIjs ook meedere mensen an de wal in de sloot heb zien raken, vaandaar dat ik zoekende ben.
Natuurlijk weet ik dat er over iedereen wel wat is. Ik heb mijn oog laten vallen op een ankie zadel, toen ik dat bij van Rijs kenbaar maakte werd ik eigenlijk al voor gek verklaard, moest maar een prestige proberen, werd mij verteld. Nou daar word ik dus gelijk al moe van!!!Dan ben ik er al weer klaar mee, want ik weet zeker dat ze me dan weer een veel duurder zadel aan gaan proberen te smeren!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 08:51

gevonden schreef:
Ik moet zeggen dat ik met van RIjs ook meedere mensen an de wal in de sloot heb zien raken, vaandaar dat ik zoekende ben.
Natuurlijk weet ik dat er over iedereen wel wat is. Ik heb mijn oog laten vallen op een ankie zadel, toen ik dat bij van Rijs kenbaar maakte werd ik eigenlijk al voor gek verklaard, moest maar een prestige proberen, werd mij verteld. Nou daar word ik dus gelijk al moe van!!!Dan ben ik er al weer klaar mee, want ik weet zeker dat ze me dan weer een veel duurder zadel aan gaan proberen te smeren!

Meestal kunnen ze je bij van Rijs ook wel uitleggen waarom ze een bepaald zadel afraden. Ik ben zeker niet met je eens dat ze je een duurder proberen aan te smeren. Hij verkoopt heel veel Euroriding zadels en dat zijn zeker niet de duurste zadels! Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat hij mij zelfs een goedkoper zadel heeft geadviseerd dan mijn eigen voorkeur, omdat hij van mening is dat mijn keuze niet het gewenste resultaat zou bieden! Voor zover ik weet geeft Jan van Rijs een aantal suggesties kijkend naar je paard en naar jou. Hij laat je dan proefrijden en kijkt dan ook hoe jij op je paard zit, deze combinatie leidt dan tot een advies met een of meerdere keuzen.

Mijn advies vraag eens door bij Van Rijs waarom ze een Anky zadel afraden? Ik ken overigens meerdere internationaal en GP ruiters die ook met een Anky zadel rijden, dat zal dan toch niet zomaar zijn??? Maar iedereen heeft zo zijn voorkeuren en eigen gevoel voor lekker zitten, dat maakt het toch ook leuk!

Daffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 20:54

nog even over van rijs, ik dacht ook dat ze zo geweldig waren. dus niet!!
ze zijn bij mij langs geweest om naar mijn passier zadel te kijken, hij moest opgevuld worden dan zou hij weer in orde zijn
nou ik ben nog 3 keer terug geweest en heb nu een zadel wat helemaal niet meer past en er nog een flinke rekening voor gekregen.
ik heb gevraagd of ze kunnen zorgen dat hij weer beter gaat liggen, daar willen ze niet meer aan beginnen want dat lukt ze niet meer ofzo dus als iemand een goede zadelmaker in zuid holland weet hou ik me aanbevolen.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:35

Perla schreef:
ben ik blij dat ik in het noorden woon die man gaf me zelfs nog veel aanwijzingen met springen ook Haha!

Hele aardige man ook, maar hij past wel verkeerde zadels aan, ik kreeg er één met een kapotte boom Sigaar
Ik ben het helemaal met de rest eens een goede zadelmaker is beter dan een zadelpasservice.