paardencastreur in omg rotterdam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

paardencastreur in omg rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 14:13

ik zoek een castreur die mijn minihengstje wil castreren. weet er iemand een goed adres?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: paardencastreur in omg rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:41

ik heb "ouwe" Meursing een keer geassisteerd bij een castratie... de man ging zeer vakkundig en snel te werk... Lachen

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:55

Mijn DA, Vollaers, heeft pas mijn mini gecastreert wat ook heel netjes gedaan is.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:03

Hey Lonneke,

Wij hebben een tijdje geleden Ge PB-t over castereurs!! Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om mijn mini te laten castreren bij DAP Hofland. Dit was wel een hele klap geld (lees; €220,00), maar ik weet nu dat het goed gebeurt is..........de reden waarvoor ik toch voor de DAP heb gekozen is alsvolgt;

Mijn nu 5 jarige haflinger heeft een castratie fistel, wat inhoudt dat zijn zaadleider niet goed verwijderd is en deze is verkleeft geraakt met de liesspier en de huid. In die prop is een ontsteking ontstaan. Gelukkig kwam hij er deze keer goed af, maar na alle waarschijnlijkheid zal de ontsteking volgend jaar in het voorjaar weer terug keren en zal de oude zaadleider opnieuw verwijderd moeten worden. De kosten voor deze operatie bedragen tussen de 400 en 500 euro. De castratie van mijn haf is dus ook het werk geweest van een castreur. Ik zeg niet dat alle castreurs dt veroorzaken, want ik heb ook hele postieve ervaringen met Noord-Nederland, maar ik kon weinig vinden wat goed aangeschreven stond rondom R'dam!!

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:54

ik weet een castreur,heeft bij mij een shetlander eens gecastreerd,netjes gedaan.

hij is alleen erg druk ,pb maar voor telnr

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:41

linda_arnold schreef:
Hey Lonneke,

Wij hebben een tijdje geleden Ge PB-t over castereurs!! Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om mijn mini te laten castreren bij DAP Hofland. Dit was wel een hele klap geld (lees; €220,00), maar ik weet nu dat het goed gebeurt is..........de reden waarvoor ik toch voor de DAP heb gekozen is alsvolgt;

Mijn nu 5 jarige haflinger heeft een castratie fistel, wat inhoudt dat zijn zaadleider niet goed verwijderd is en deze is verkleeft geraakt met de liesspier en de huid. In die prop is een ontsteking ontstaan. Gelukkig kwam hij er deze keer goed af, maar na alle waarschijnlijkheid zal de ontsteking volgend jaar in het voorjaar weer terug keren en zal de oude zaadleider opnieuw verwijderd moeten worden. De kosten voor deze operatie bedragen tussen de 400 en 500 euro. De castratie van mijn haf is dus ook het werk geweest van een castreur. Ik zeg niet dat alle castreurs dt veroorzaken, want ik heb ook hele postieve ervaringen met Noord-Nederland, maar ik kon weinig vinden wat goed aangeschreven stond rondom R'dam!!

1 van onze ruinen heeft hetzelfde probleem, is na zijn castratie opnieuw geopereerd maar is nog niet van het probleem af en deze castratie is uitgevoerd op de UITHOF.
Ik maak nu ook gebruik van een castreur en heb tot heden nog geen problemen gehad.