Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
linda_arnold schreef:Hey Lonneke,
Wij hebben een tijdje geleden Ge PB-t over castereurs!! Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om mijn mini te laten castreren bij DAP Hofland. Dit was wel een hele klap geld (lees; €220,00), maar ik weet nu dat het goed gebeurt is..........de reden waarvoor ik toch voor de DAP heb gekozen is alsvolgt;
Mijn nu 5 jarige haflinger heeft een castratie fistel, wat inhoudt dat zijn zaadleider niet goed verwijderd is en deze is verkleeft geraakt met de liesspier en de huid. In die prop is een ontsteking ontstaan. Gelukkig kwam hij er deze keer goed af, maar na alle waarschijnlijkheid zal de ontsteking volgend jaar in het voorjaar weer terug keren en zal de oude zaadleider opnieuw verwijderd moeten worden. De kosten voor deze operatie bedragen tussen de 400 en 500 euro. De castratie van mijn haf is dus ook het werk geweest van een castreur. Ik zeg niet dat alle castreurs dt veroorzaken, want ik heb ook hele postieve ervaringen met Noord-Nederland, maar ik kon weinig vinden wat goed aangeschreven stond rondom R'dam!!