Ervaringen x-foto's laan huis laten maken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ervaringen x-foto's laan huis laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 12:38

Mijn paard loopt niet goed en moeten er foto's gemaakt worden van haar pootje. Helaas is deze dame met geen 20 Bokito's in een trailer te krijgen dus zal het gewoon thuis moeten gebeuren. Ik kwam deze naam in de IDS tegen en vroeg me af of er hier mensen zijn met ervaringen met bedrijf. http://www.horsexrayservice.nl/
Zoektocht op bokt leverde alleen een oud topic van 2004 met 3 post op die me niet veel wijzer maakte.

Ervaringen met andere bedrijven/ dierenartsen die aan huis komen, regio Voorne- Putten, zijn ook welkom.

CarpeDiem

Re: Ervaringen x-foto's laan huis laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 14:05

Ik vind het een beetje raar dat je in de buitelucht fotos zou mogen maken. Wij hebben allerlei voorschriften op de kliniek waar we aan moeten voldoen * lood voor de ramen, lood in de deuren) dat soort dingen. Om strooi stralingen ed te weren. En zon service maakt gewoon fotos in een open ruimte :S

Niet te min als he het enigste middel is om je paard te laten fotograveren.. Kun je haar ook niet sederen en dan vervoeren!?

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:00

In Renesse zit Jos van Aardenne, hij maakt ook röntgenopnames aan huis, en is daarnaast een goede dierenarts. Telefoonnummer heb ik niet, maar daar moet via de Gouden Gids toch aan te komen zijn.
Ik heb geen ervaring met degene die jij bedoelt hierboven, maar op de site te zien is dit een hoefsmid die de foto's maakt, niet een veearts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:09

@CarpeDiem, zit wel wat in wat je zegt maar als ik kijk naar een bedrijf als Edigit die ook PROK onderzoek voor KWPN mogen doen zal het thuis in de stal/schuur toch wel aan de eisen voldoen.
Helaas sederen helpt niet, het is niet het vervoeren waar mevroi geen trek in heeft maar het feit dat ze de trailer niet op wil en als ze gesedeerd is laat ze zich gewoon vallen, het kreng. Als ze er eenmaal op staat is het een voorbeeldig paard maar dat laden...... Hamer

@Knavia, ik zal eens voor Sherlock Holmes spelen en zien of ik het adres en telnr te pakken kan krijgen. Thanks.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:13

ik ken E digit. Die heeft wel eens bij ons op t werk ook fotos gemaakt, omdat die mensen per se een digitale keuring wouden van hun paard. Het klopt alleen van geen kant. Ze maken hele mooie fotos! zeker! Alleen milieu technisch snap ik het niet zo goed..

Balen dat ze zo moeilijk is met laden..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:19

MD-->EA-GZ-diensten

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:31

Zolang het maar niet gaat om foto's van de het straalbeentje (hoefkatrol-foto's) zijn foto's aan huis goed te doen.
De regels m.b.t. de straling zijn inderdaad vreemd, op een kliniek moet de ruimte aan veel eisen voldoen, maar aan huis komt er niemand controleren....

Foto's van het straalbeen aan huis zijn gewoon niet goed genoeg. Ik bedoel daarmee dat als er grote problemen op te zien zijn, dat dat heus wel zal kloppen. Maar als er niets te zien is, heb je kans dat op een kliniek, met sterkere apparatuur, alsnog een 2-tje een 3-tje blijkt te zijn. Volgens mij gaan er dan ook binnenkort regels in dat de verzekeringen alleen nog röntgenrapporten van foto's op de kliniek gemaakt accepteren v.w.b. opname in de verzekering/goedkeuring. Hoe het dan gaat voor de jonge hengsten die voor het KWPN op de foto worden gezet, weet ik niet. Misschien dat die net voor de goedkeuring, of bij aanwijzing alsnog op een kliniek op de foto moeten.

Het blijft allemaal moeilijk, en de mogelijkheden en regels blijven ook veranderen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 18:52

En de foto's die Edigit dan aan huis voor PROK maakt? Daar speelt de beoordeling op het straalbeentje toch ook een grote rol, die foto's worden toch aan huis gemaakt?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 08:52

Knavia schreef:
De regels m.b.t. de straling zijn inderdaad vreemd, op een kliniek moet de ruimte aan veel eisen voldoen, maar aan huis komt er niemand controleren....

Ik denk dat dat te maken heeft met de hoeveelheid foto's die op een lokatie gemaakt wordt. Aan huis worden maar 1x foto's gemaakt, op een kliniek meestal meerdere keren per dag.

Toen mijn pony in opfok stond is dierenkliniek "westelijk weidegebied" gekomen met een mobiel rontgenapparaat, maar dat is in regio woerden/utrecht.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:40

Anoniem schreef:
En de foto's die Edigit dan aan huis voor PROK maakt? Daar speelt de beoordeling op het straalbeentje toch ook een grote rol, die foto's worden toch aan huis gemaakt?

regels geen idee maar edigit is in deze omgeving op meerdere adresen geweest voor fotos van de ondervoeten. [ook voor hoefkatrolontsteking]
resultaat was prima en de mensen kundig,wel vind ik het redelijk aan de prijs.
voor telefoonnr suur je maar een pm. Knipoog

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 08:15

ik vond het wel praktsisch dat de foto´s aan huis geknipt werden, ging ook heel gemakkelijk allemaal. Bij ons kwam wel een Belgische DA (DA van de koper), maar onze DA heeft zo'n ding ook en ik weet dat er hier in de buurt nog meer zitten maar dat is voor jouw wat ver weg natuurlijk Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:57

Heb een afspraak gemaakt voor volgende week woensdag met Dr. Barbara Trappeniers van Dierenartsenpraktijk Oude Tonge. Zij komt ook aan huis en mijn eigen da was zeer te spreken over haar. Nu maar hopen/duinmen dat de uitslag goed is.