Trailer laden hulp gevraagd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Trailer laden hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 21:28

Ik wil graag mijn paard alleen kunnen laden.

Nu kan ik dit alleen met hulp van iemand anders omdat ze vrij lastig te laden is.
Ik heb veel problemen met laden gehad maar die hebben we met zijn 2en redelijk onder controlle. Echter zodra iemand ander helpt dan mijn vaste hulp is het bingo en gaat ze er niet op. Echter heeft mijn vaste hulp niet meer de mogelijkheid mij te helpen bij het laden.
Ik zoek dus een manier zodat ik haar alleen kan laden zonder problemen.

Ik heb er geen probleem mee als het kosten met zich mee brengt echter wil ik er ten alle tijden zelf bij zijn en zelf ook begeleid worden als ik het zelf moet doen.

Wie weet raad of mensen die mij goed kunnen helpen?
Graag zou ik dan ook willen weten of dit kosten met zich mee brengt en wat de werkwijze is van de betreffende personen.

monya

Re: Trailer laden hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 10:32

Wij kunnen je helpen, geen probleem, we kunnen jou leren hoe je paard alleen te laden, aan huis, of je komt langs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 15:31

TAO --> EA GZ DI.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:01

neem eens contact op met annemarie van der Toorn. Ik ben erg tevrede over haar werk.

www.montyroberts.nl

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 11:45

Of laat je bijstaan door een van de mensen van www.moravita.com
Hun vriendelijke aanpak, zal je een goed gevoel geven en je helpen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:34

Noetanchamon schreef:
Of laat je bijstaan door een van de mensen van http://www.moravita.com
Hun vriendelijke aanpak, zal je een goed gevoel geven en je helpen Knipoog

Waar kan ik hier informatie vinden over trailer laad problemen, kan er zo weinig over vinden namelijk.

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:06

ijsklontje schreef:
neem eens contact op met annemarie van der Toorn. Ik ben erg tevrede over haar werk.

http://www.montyroberts.nl

Helemaal mee eens , ze woont een straat achter me en doet echt fantastisch werk met die paarden. mijn merrie en die van de buurvrouw(beide extreem lastig) stonden er in 5 min in en nu kan ik mijn paard gewoon in mijn eentje laden. Ze springt erin zonder twijfel en blijft lief staan

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:28

Heb je al eens geprobeerd om je trailer een tijdje in de bak/paddock neer te zetten en hier het voer in te geven wat je paard dagelijks krijgt? Je paard laat je gewoon los lopen en je zult zien dat ze haar nieuwschierigheid niet kan bedwingen. Zij zal vanzelf honger krijgen en de 'enge' trailer gaan onderzoeken. Zodra zij dit op haar eigen gemakje heeft kunnen doen is de angst al een stuk minder of zelfs weg. Probeer haar nadat ze een aantal keren vanzelf erin is gelopen, eens te begeleiden. Doe dit allemaal niet in 1 dag, laat de trailer een paar dagen staan en voer haar hier deze dagen steeds in, totdat ze er echt zonder aarzelen uit zichzelf inloopt. De volgende stap is dan het vastzetten, doe dit onder het eten, eerst een paar seconden, de volgende keer wat langer, enz. Het moet voor haar de gewoonste zaak van de wereld worden, voordat je weer met haar op de weg gaat.
Dit omdat haar angst voor meerrdere dingen kan zijn, bijv. haar hoeven die op de plaat klepperen, of het opgesloten zitten of het schommelen (misselijkheid) tijdens het rijden. Doe dit alles stapje voor stapje (letterlijk) en ga haar niet dwingen om in de trailer te gaan. Blijf zelf rustig en kalm en denk 'wat vandaag niet wil, komt morgen wel' Zij bepaalt wanneer ze er aan toe is.
Dit heeft super goed gewerkt bij een lespaard die absoluut de trailer niet in ging, het heeft wel 2 dagen geduurd voordat ie er vanzelf in durfde te lopen!
Maar wat hierboven door de andere bokkers wordt vermeld is ook een goed idee! Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:33

Mea schreef:
Heb je al eens geprobeerd om je trailer een tijdje in de bak/paddock neer te zetten en hier het voer in te geven wat je paard dagelijks krijgt? Je paard laat je gewoon los lopen en je zult zien dat ze haar nieuwschierigheid niet kan bedwingen. Zij zal vanzelf honger krijgen en de 'enge' trailer gaan onderzoeken. Zodra zij dit op haar eigen gemakje heeft kunnen doen is de angst al een stuk minder of zelfs weg. Probeer haar nadat ze een aantal keren vanzelf erin is gelopen, eens te begeleiden. Doe dit allemaal niet in 1 dag, laat de trailer een paar dagen staan en voer haar hier deze dagen steeds in, totdat ze er echt zonder aarzelen uit zichzelf inloopt. De volgende stap is dan het vastzetten, doe dit onder het eten, eerst een paar seconden, de volgende keer wat langer, enz. Het moet voor haar de gewoonste zaak van de wereld worden, voordat je weer met haar op de weg gaat.
Dit omdat haar angst voor meerrdere dingen kan zijn, bijv. haar hoeven die op de plaat klepperen, of het opgesloten zitten of het schommelen (misselijkheid) tijdens het rijden. Doe dit alles stapje voor stapje (letterlijk) en ga haar niet dwingen om in de trailer te gaan. Blijf zelf rustig en kalm en denk 'wat vandaag niet wil, komt morgen wel' Zij bepaalt wanneer ze er aan toe is.
Dit heeft super goed gewerkt bij een lespaard die absoluut de trailer niet in ging, het heeft wel 2 dagen geduurd voordat ie er vanzelf in durfde te lopen!
Maar wat hierboven door de andere bokkers wordt vermeld is ook een goed idee! Succes!

Geloof mij, ik heb alles geprobeerd Knipoog
Maar dan ook echt alles.

Ik heb bovenstaande ook al geprobeerd, zelfs 4 dagen vol gehouden maar werkte dus niet. Was 30 graden en er stond water en voer in de trailer. Maar heeft geen pas in de trailer gezet. Water en voer bleef onaaangeroerd.

Ik wil ook geen tips maar iemand die mij kan helpen. Heb de afgelopen 8 jaar al zoveel tips gfehad, iedereen weet het beter maaar niks heeft tot nu toe geholpen.

Ik wil mijn paard ook niet lokken maar op vertrouwensbassis de trailer in krijgen. Want daar ligt volgens mij ergens het probleem. Ook al heb ik nog niet ontdekt waar het mis gaat.

Bedankt voor je tip evengoed Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:38

Jackywhite schreef:
ijsklontje schreef:

http://www.montyroberts.nl

Helemaal mee eens , ze woont een straat achter me en doet echt fantastisch werk met die paarden. mijn merrie en die van de buurvrouw(beide extreem lastig) stonden er in 5 min in en nu kan ik mijn paard gewoon in mijn eentje laden. Ze springt erin zonder twijfel en blijft lief staan

Ik ben nu in contact met het Balinghof.
Spreekt mij tot nu toe erg goed aan. Ook omdat ze voornamelijk de aandacht op mij r chten en hier dus het probleem zit en natuurlijk niet bij het paard.

Heb namelijk al 2 keer een NH'er erbij gehad die mijn probleem niet hebben kunnen verhelpen. Heb daar dus niet heel veel vertrouwen in.
Op dat moment krijgen ze mijn paard er waarschijnlijk wel in, maar ik wil het echt zelf kunnen doen. En daar gaat het mis.

Bedankt voor de reacties!

Nicolien84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:37

Lodi is ook erg handig met trailer laden en is ook nog aardig in de buurt

Lodi Berk

keetieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 15:59

Hai hai,
Ik ben heel tevreden over wendymisran1 zij heeft mij geholpen met mijn paard.
Mijn paard weet dat ze sterk is en als ze iets echt niet wil gooit ze haar gewicht en kracht in de strijd..dendert overal overheen..en omdat ik dan ook nog eens super gestresst ben..is dit natuurlijk geen combinatie.
Wendy heeft mij geleerd om mijn paard in 60 sec te laden met commando's..er komt geen longeerlijn of zweep bij kijken.
Je moet alleen leren een goede leider en consequent te zijn.
Je leerd zelf je paard laden..zodat je zelf de stang erachter en de klep dicht kan doen zonder dat je iemand anders nodig hebt.
Tot nu toe heb ik er al heel veel profijt van..ben al op cursus geweest..en heb haar daar op vreemd terrein kunnen laden (helemaal alleen Haha! )
Wendy weet wat ze doet is heel rustig en heeft veel geduld Lachen misschien is dit wat voor je?? ik ben er iig nog steeds heel blij mee!
Mocht je vragen hebben..pb me dan even Lachen

groetjes keet