[GZ] mijn paard gallopeerd niet goed aan WIE KAN HELPEN???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yvonne101

[GZ] mijn paard gallopeerd niet goed aan WIE KAN HELPEN???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 14:55

hallo,

ik ben al jaren bezig om mijn paard goed te laten aangalopperen. Links om gaat nu na jaren lang trainen goed. Maar rechts om wil maar niet lukken. Ook niet met alle gekregen tips. Nu zoek ik iemand die samen met mij hier een aantal keren mee aan het werk zou willen. Omgeving Venray/Venlo.

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Princess

Re: [GZ] mijn paard gallopeerd niet goed aan WIE KAN HELPEN???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 10:59

heb je de fysio er wel eens bijgehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:02

Ik denk dat hij scheef is en dat rechtrichten je veel kan helpen, maar kijk eens naar zijn voeten, staat hij wel goed op zijn hoeven. Ik zie zoveel paarden die er gewoon verkeerd op staan, om te beginnen zijn de voeten al veel te lang en staan ze niet goed waardoor ze hun voeten niet goed neer kunnen zetten, gaan compenseren en dat gaat ten koste van de beweging. Jouw paard springt dat aan op de andere galop omdat dat makkelijk is, op de diagonaal kan hij een probleem ondervinden, wellicht wel met zijn voorbeentje, maar hij kan ook achter misschien niet lekker neerzetten en landen.

Een goede hoefsmid/bekapper is goed waard en de meesten denken een goede te hebben en de meesten vinden zichzelf de besten, dus het blijft moeilijk.

Maar ik ken het probleem en het zat op de diagonaal bij mijn paard, niet correct op de voeten.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:50

ik zou inderdaad ook eerst checken of die lichamelijk goed is, een dierenarts of vaak beter een ostheopaat
succes

paardfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:36

Ik zou hem eerst fysiek na laten kijken door een fysio of osteopaat.

yvonne101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 16:18

hallo,

allemaal. Bedankt voor de reacties. Hij wordt netjes om de 10 weken gekapt. Zijn hoeven staan helemaal goed. Hij heeft wel grote voeten maar volgens de hoefsmid hele goede. (hij is ruim 1.75 cm dus dan kunnen kleine hoefjes ook niet echt). Heb er vorige week een dierenarts/accupunturist bij gehad. Die heeft een paar blokades in zijn linkerachterhand op gelost. had toen het idee dat hij een aantal keren goed probeerde aan te springen. Maar hij zet niet door. denk zelf dat hij het gewoon helmaal verkeerd heeft aangeleerd en dat het nu goed aangaloperen voor hem dus heel vreemd is.

Deetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 16:23

Jij zei die heeft een paar blokkades weg gehaald.En heeft ie verder alles gecheckt.
Mijn paard heeft het tot nu toe altijd overkruisd aangesprongen.paar keer goed,alleen je kon merken dat ze het niet fijn vond en makkelijk om in de goede galop te zitten\

nu tijdje geleden osteopaat erbij gehaald.week oprust.
daarna langzaam opgepakt.en ze sprong eerst weer overkruisd aan,maar herstelde zichzelf naar een paar passen.
en nu springt ze steeds vaker meteen goed aan.

misschien dat jouw paard het ook heeft.je weet echt 100%zeker dat het niet meer in haar rug schouder nek kan zitten?
Zit ze helemaal verkeerd of overkruisd?

in iedergeval succes!!;)

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 16:24

`waar woon je ?