zadelmaker voor opvullen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

zadelmaker voor opvullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 13:42

Mijn zadeltje moet weer eens opgevuld worden. Normaal laat ik de zadelmaker van de heimolen komen maar hoorde dat die overleden is. Wat baal ik nu als een stekker.
Heeft de heimolen nu iemand anders? En hoe bevalt die?

Doet het drunsense ruiterhuis ook opvullen? Komen ze dan mijn paard bekijken en aan de hand daar van nemen zehet zadel mee? Of doen ze het ter plekke? En weet iemand wat die ongeveer kost?

Doet hulsebos ook nog zadels opvullen ter plekke? En wat zijn daar de kosten van.

Kortom ik ben opzoek naar iemand die aan huis komt om mijn zadel te bekijken. EN hem ook op kan vullen ter plaatse of dat hij hem mee neemt. Welke is goed en heeft een normale prijs?

Twaalf

Re: zadelmaker voor opvullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 22:21

Drunens Ruiterhuis komt volgens mij niet naar stal om te kijken hoe het zadel ligt . Opvullen doen ze wel (als je het zadel naar de winkel brengt).

Ik heb Ad Goos uit Prinsenbeek een tijd geleden laten komen voor mijn zadel. Hij kwam gewoon naar stal en zadel kom ik de volgende dag al ophalen!

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 22:23

Ben zelf erg tevreden over Bestfit. Maar ik weet niet zeker of die alleen langs komt om een zadel op te laten vullen. Je kan het natuurlijk altijd vragen..

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 22:24

Ja hoor Bestfit komt ook alleen langs om zadel op te vullen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 22:35

Ik heb een jong paard van 3.5 die nu een paar x onder het zadel is geweest. En wil toch regelmatig laten kijken of het zadel nog steeds goed liggen en eventueel laten opvullen.
@urselin
Drunens ruiterhuis valt voor mij dan af. Ik heb niet de mogelijkheid om met paard daar naar toe te gaan.
Prinsenbeek is dan wel vlakbij mij maar ik ken die man verder niet. Heeft hij een ruitersportzaak ofzo of is het echt een zadelmaker? En mag ik vragen wat je moest afrekenen voor het opvullen en controleren op de ligging?

Bestfit ken ik zelf niet. DOet hij dat ter plekke het opvullen? En als hij het zadel meeneemt? Waar kan ik het dan weer ophalen? En ook heel belangrijk wat kost het?

Alle alvast heel erg bedankt voor het reageren.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 23:26

Bestfit vult ter plekke op.
Als het even kan vermijden ze het om een zadel mee te nemen.
Opvullen kost 30 euro maar dan moet je nog wel voorrijkosten betalen. Ik weet niet hoeveel die zijn. Ik betaal die nl nooit. Een van de zadelmakers is nl mijn instructeur. De site in mijn onderschrift is zijn site.
Bestfit heeft ook een site
www.bestfitzadelservice.nl
Misschien dat hier iets over voorrijkosten staat.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 09:34

Bestfit is dan niet te duur tenzij de voorrijkosten 100 euro worden.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 10:23

felicity schreef:
@urselin
Drunens ruiterhuis valt voor mij dan af. Ik heb niet de mogelijkheid om met paard daar naar toe te gaan.
Prinsenbeek is dan wel vlakbij mij maar ik ken die man verder niet. Heeft hij een ruitersportzaak ofzo of is het echt een zadelmaker? En mag ik vragen wat je moest afrekenen voor het opvullen en controleren op de ligging?

Hij is gewoon een zadelmaker met zijn atelier aan huis.
Hij komt naar stal om te kijken hoe het zadel ligt. Ik moest zelf even op mijn pony kruipen omdat hij wilde beoordelen hoe het zadel dan lag. Voor de aanpassingen die hij aan mijn zadel gedaan heeft, was ik 40 euro kwijt.

paardfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:38

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 14:39

Over passendzadel gaan niet zulke goede verhalen de rondte. EN hij is ook vrij prijzig. Dan ga ik liever opzoek naar eentje in de buurt.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:12

Ook ik heb goede ervaringen met Ad Goos en meer mensen bij ons op stal.. Hij heeft ook mijn zadel voor 40,- opgevuld nadat hij bij mij op stal had bekeken hoe en wat..

076-5415257

Siempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 22:11

@ felicity,

Heb je al een keus kunnen maken? Ik ben namelijk sportmasseur en zadelmaker. Ik kom aan huis en bekijk het paard, zadel en ruiter en bepaal dan samen met jou hoe het opgevuld moet worden.
Je hebt het de volgende dag al weer terug. De kosten zijn voor een 1/2 zadel 25 euro en voor een heel 50 euro, excl. reiskosten vergoeding 0,23 cent per km. Weet je zo voldoende? Zo niet mail me dan even.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 19:21

Wat is een half zadel?

Siempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 21:17

@bitch,

Alleen links of rechts van de kussens (geintje!!!)

Nee, alleen voor of achter opvullen.

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:29

Hulsebos rekent de 1ste keer 35 euro, daarop volgende keren is het 35 euro + 35 euro voorrijkosten.

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:59

hoi!

ik zag je topic, heb je ad goos nog laten komen? zoja, hoe was de ervaring??

groetjes suzanne