Ik ben nu klaar met mijn HAVO en 14 juni hoor ik of ik geslaagd ben. Ik wil daarna de HBO opleiding voor fysiotherapie gaan doen. Doordat ik niet weet of ik dan wel doorkom bij de loting weet ik niet of ik een full-time of een part-time baan zoek.
Als ik niet wordt ingeloot wil ik graag alleen werken door de weeks en bij nood zou het weekend ook wel kunnen (ik heb zelf nog 2 paarden en wedstrijden).
Als ik dit jaar wel al kan beginnen met me HBO opleiding wil ik alleen in de vakantie(s) doordeweeks werken en tijdens school moeten we dan samen beslissen.
Wat ik zoek?
Dat is een hele goede vraag, ik heb zelf nog niet echt een bepaald idee hierover.
Zelf lijkt het mij leuk om te werken op een paardenbedrijf en/of een (paarden)winkel (mag ook online).
Zelf heb ik veel ervaring met paarden, zowel als het gaat om hengsten als jonge paarden. Ik heb veel verschillende paarden gereden, maar nog nooit een paard zadelmak gemaakt.
Op het moment rijd ik op M-niveau dressuur. Met springen heb ik minder ervaring.
Longeren kan ik op veel verschillende manieren, waaronder:
- dubbele lijnen
- bijzets
- slof
- los
- passoa teugel
- etc.
Ik heb ook al meerdere (qua rijden) moeilijke paarden, losser door hun lichaam gekregen. Ook konden ze makkelijker bereden worden. Dit heb ik o.a. voorelkaar gekregen door veel te longeren en dit verder uit te breiden onder het zadel.
Ik heb zelf wel al eens eerder stage gelopen op een stal, waarbij ik ook de stalwerkzaamheden heb gedaan. Hier heb ik dus wel wat minder ervaring in.
Naast wedstrijd rijden begeleid ik anderen ook op wedstrijd. denk hierbij aan lesgeven, voorlezen, groomen, alles regelen en controleren, op- en afzadelen, toileteren, knotten (zowel elastiekjes als met naald en draad), wassen, in- en uitstappen, enz.
Verder heb ik al wel eens eerder in een winkel gestaan, dus ik kan overweg met de kassa en ben klantvriendelijk.
Ook ben ik bereid om paarden door te trainen en/of uit te brengen op wedstrijden. Dit geld ook voor paarden die erg "vast" zitten.
Daarnaast geef ik ook les op zowel de "moderne" manier als de klassieke manier (en zelfs de Antoine de Bodt manier). Maar ik heb nog geen diploma.
Zoals er dus al in de tekst te lezen is ben ik wel zo'n beetje van alle markten thuis.
Voor verdere informatie kan er een PB gestuurd worden of plaats een berichtje hieronder.