Ben ik nu de ennige??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjafrane

Ben ik nu de ennige??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 12:33

Hallo allemaal,

Soms denk ik wel is. Ben ik nou echt de enige waarbij het rijden niet lukt zo als ik zou willen, want als ik mensen om mij heen spreek gaat het altijd goed. En bij mij lukt het niet zo met rijden. Ik heb een leuke nrps pony die een beetje lastig nagevenlijk te rijden is. En ik ben er van overtuigd dat aan mij ligt. maar niemand lijkt nu echt te weten waar het probleem zit.Ik ben al zo veel van instructeur gewisseld. En de meesten zeggen dat het aan haar ligt want ze heeft een lastig nek. Ja kom nou van ieder huis tuin en keuken paarden is wat te maken. En het is niet dat ik niet wil ik heb al zo veel geprobeert. Door al het vechten met rijden heeft ze een onderhals gekregen. maar echt raar gebouwd is ze niet ze is lang gelijnt met een vrijlange hals en nu met onderhals. Ik wil echt heel graag les nemen bij iemand maar bij wie??? Volgens kenners is ze instaat om z en hoger te kunnen lopen. Nou hoeft dat niet van mijn. En zo belabbert zit ik er volgens mij niet op. Maar ergens gaat het niet goed en wie zou mij kunnen helpen. Wie weet een leuke instruteur in de buurt van Rotterdam.

groetjes

dorientjuh

Re: Ben ik nu de ennige??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:16

Je bent zeker niet de enige! Ik ben dan een manegeruiter, maar ik baal ook als alle lessers in mijn groep hun paard netjes in zijn achteruit kunnen zetten, en mij lukt het niet, om maar een voorbeeld te geven. Ik denk inderdaad dat het ook aan jou ligt dat het niet lukt, maar wat je ook zou kunnen doen is er een paardenmasseuse bij halen ( www.spierproblemen.nl ). Volgens mij zit jouw paard namelijk wat vast. Dat wil niet zeggen dat het daarna fantastisch gaat, maar je hebt wel grote kans op verbetering en bovendien weet je dan zeker dat je paard geen last van zijn spieren heeft. Een goede instructeur zoeken is altijd lastig, ik denk dat je gewoon net zolang moet uitproberen totdat je iemand hebt gevonden die echt bij juo en je paard past. Heel veel succes!

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 14:39

Ze zit niet vast het zit tussen haar oren. Ik ben namelijk zelf een masseuse voor paarden in mijn vrije tijd. Maar ze heeft wel liachamenlijke klachten gehad. en ze is bang om zich tegen en ik te ongeduldig haaha

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 15:58

Nou ja, dan neem ik aan dat het inderdaad door jou komt. Knipoog

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:30

Kraak jezelf eens niet zo af! Ik ben geen rijkunstenaar en heb ook een onderhals op mijn paard gereden. Maar.... ik heb hem met behulp van goede instructie hem ook weer supersnel (voor zover dat kan) afgereden en daar ben ik erg trots op. Ik ga hier even niet precies vertellen hoe en wat, om hele discussies over hoe het wel en niet moet te voorkomen.
In elk geval ben je NIET de enige. Een instructeur vinden die bij je past kan best moeilijk zijn, ik denk dat je vooral zelf duidelijk moet zijn over je verwachtingen. En aan de andere kant ook luisteren naar wat je instructeur zegt. Het komt best wel eens voor dat ik het niet helemaal eens ben met dingen, maar dan krijgt mijn instructrice altijd het voordeel van de twijfel en probeer ik het. 9 van de 10 keer heeft ze achteraf dan dus wel gelijk!! Als ik jou was zou ik dus toch gewoon nog eens op zoek gaan.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:36

Misschien ligt het aan de rug van het paard. Lachen
Farouche liep ook nooit nagevelijk, ookal 'hoorde ze het te kunnen'.
Toen gingen we rechtrichten, en nu na bijna een half jaar komt ze af en toe, zonder te vragen nagevenlijk.

Maar misschien wil je nog teveel, misschien moet je nog even wachten, of loopt ze wel nagevelijk, maar niet in de houding.

Kraak je zelf niet zo af joh, want je hebt niet voor niets les! Knipoog Succes

(meer info over rechtrichten? PB maar Knipoog )

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:40

Neehoor,met paardrijden kom je het ene naar het andere probleem tegen,heel frustrerend soms,maar dat is juist de uitdaging.En stapje voor stapje word je steeds beter,al kan niemand het ooit perfect,ookal komen sommige mensen wel erg dichtbij.

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:52

Met vallen en opstaan moet je het leren en dat is juist het leuke. Als ik weer wat nieuws bevestigd hebt ben ik altijd trots maar het kan best zo zijn dat mijn paard het de volgende dag niet doet, natuurlijk baal je als iets wat je graag wilt bij anderen wel gaat. Maar kop op als je er voor vecht dan lukt het je, jij wilt het namelijk echt heel graag voor je paard. Je moet in ieder geval weer snel les nemen

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:15

Ik denk dat jouw probleem is dat je te graag wilt...zo graag dat jij je frustratie onbedoeld overbrengt op je pony.
Waarom ga je niet eens een tijdje compleet iets anders doen met je paard....mik die gehele dressuurtoestand gewoon eens in de hoek en ga een tijdje lekker bosklossen.

Jij een frisse wind tussen je oren...pony frisse wind tussen de oren...even gewoon wat anders.
Je zult op een gegeven moment vanzelf wel merken dat er meer ontspanning komt..zowel bij jou als je paard Ja
Op dat moment ga je de boel rustig weer een beetje oppakken en dan komt dat nageefelijke vanzelf wel Knipoog
Zorg dat je pony plezier heeft in zijn werk en rijd alleen vanuit ontspanning de oefeningen in,zolang je geen ontspanning hebt begin je er gewoon niet aan...zo simpel is dat.
Rijden moet een feest zijn voor beide partijen en dat kan eigenlijk alleen maar als je beide ontspannen bent.
Bovendien kun je nog wel andere dingen proberen...andere neusriem...ander bit...ander zadel...noem maar op.Maar ga eerst eens lekker "Back to basic" of mik hem een tijdje op het gras...even vakantie kan ook een openbaring zijn voor beide partijen Knipoog

Ik ben zelf ook geen topruiter maar ik heb lol met mijn paard.Wij zijn fanatieke bosklossers maar ook wij lopen wel eens vast met iets...dan gaan we lekker met de trailer op stap,of aan de vrijheidsdressuur en "vergeten" we het probleem gewoon want tenslotte is er morgen weer een dag en de grand prix staat toch niet op het programma Haha!

Succes!!

Groetjes,Tinky

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:37

Nee hoor je bent niet alleen, maar daar zit voor mij de uitdaging.... Maar ik ben het wel Tinky eens, wees er niet teveel mee bezig en geniet van de passen die wél goed gaan. Wees met 2 passen blij, dan worden dat er vanzelf meer. Kijk niet alleen naar wat fout gaat

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 13:24

-->EA GZ

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 19:08

waar in Rotterdam zit je??? ik kom vanaf de kant van Dordrecht.....

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 11:21

Ik woon in schiedam en mijn pony staat daar ook. Het is niet zo dat ik geen lol of plezier meer met haar heb maar soms blijf je tegen bepaalde dingen aan lopen. Ze is tevens altijd onder behandeling van een ostopaat. 1 a 2 keer per jaar laat ik der na kijken.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:11

Sjafrane schreef:
Ik woon in schiedam en mijn pony staat daar ook. Het is niet zo dat ik geen lol of plezier meer met haar heb maar soms blijf je tegen bepaalde dingen aan lopen. Ze is tevens altijd onder behandeling van een ostopaat. 1 a 2 keer per jaar laat ik der na kijken.

als je een instructie hebt gevonden ben ik wel benieuwd naar wie
ik ben zelf ook nog op zoek nl

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 13:09

Nee ik heb nog niemand gevonden. Ik was met iemand bezig een paar weken maar dat past ook niet echt bij me. maar als ik iemand weet laat ik het wel weten.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 18:51

ik heb Kiwoko gevraagd maar nog geen reactie op gekregen

dubbeldoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 18:57

Misschien helpt het om minstens een paar maanden een instructrice/instructeur te houden. Het kan best zijn, dat het via zijn/haar methode uiteindelijk wél lukt, maar dat je eerst effetjes een paar weken/maanden nodig hebt om door het moeilijke stukje heen te komen, waarna het allemaal een stukje sneller gaat. Ik heb dit in het begin ook echt moeten doen, en dan is het moeilijk hoor, om door te zetten! Maar uiteindelijk is het toch al een heel eind gelukt...gelukkig:D

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 11:02

kiwoko past niet bij mij ik heb les van haar gehad via de clublessen. Misschien moet ik inderdaad even doorzetten nog