ik ben opzoek naar een 2paards vrachtwagen om 2 Pottoks uit Frankrijk op te halen.
Omdat ik een Ligaamenlijke handicap heb kan ik niet met een losse trailer rijden en als ik een vrachtwachten moet huren bij een brdrijf kost me dat bijna 1000 euro
dus ik vroeg me af op iemand bereid is die zijn vrachtwagen een weekend kan missen voor een B rijbewijs en het liefst automaat.
Als vast bedankt zou degene die mij kan helpen mij willen mailen op de addres vevdwel@chello.nl
B rijbewijs auto's kunnen over het algemeen geen 2 paarden laden omdat ze dan over het toelaatbare gewicht heen gaan. Misschien dat je iemand kunt vragen om te rijden met een 2 paards trailer?
Een tweepaards vrachtwagen mag volgens mij wel, want dan trek je niet iets met een auto, maar rijd je gewoon de vrachtwagen zelf met de paarden daarin.
ligt er aan hoe zwaar de paarden zijn... hoe zwaar je vrachtwagen onbeladen is.... ik heb zelf zo'n wagen en mijn arabieren mogen er gewoon op... een vriend van me heeft ook zo'n type en mag zelfs zwaarder laden.. hij heeft er een KWPN-er van 1.70 en een D-pony op staan....
Mijn vorige verzorgpaarden (fjord x arab en fjord x arab x welsh cob) mochten ook in een vrachtwagen met B rijbewijs gereden worden is mij toen verteld. Dus ik denk dat het onder bepaalde omstandigheden dan wel of niet mag (gewicht e.d.).