Ervaring Ooteman zadelpas service gezocht!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alabaster

Ervaring Ooteman zadelpas service gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 18:48

Hallo,
Ik weet niet zeker of het hier goed staat.
Mijn vraag is wat is jullie ervaring met ooteman. Ik ben erg benieuwd hoe andere de zadel pas service ervaren hebben. Ik heb vadaag ooteman laten komen omdat ik graag een nieuw zadel wou voor niet al te veel geld ik had op de site van verschillende ruitersport gekeken en mijn oog viel op de kentaur androdea en de kentaur electra. Afijn ik heb ooteman gebeld en die konden vandaag gelijk komen een uur later als afgesproken maar dat kan iedereen gebeuren. Toen pakte hij het eerste zadel legde dat op de rug van mijn paard en singelde hem aan omdat mijn paard een beetje zadel dwang heeft waarschuwde ik hem daar nog voor. Voor dat ik het wist gaf hij mijn paard een keiharde schop tegen zijn koot aan !!! Hij pakte zadels die ik niks vond en ga zo maar door er gebeurde van alles tot dat hij uiteindelijk ruzie maakte met de staL eigenaar. Hij laade alle zadels weer in en ik kon 50 euro betalen. Heeft iemand ook zoiets meegemaakt of had ik gewoon dikke vette pech...

Ojajoh

Re: Ervaring Ooteman zadelpas service gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 18:52

nee hoor,hij verkoopt mooie spullen tegen een goede prijs maar de service is wel bagger...
zelf al verscheidene keren slechte service en woorden gehad...
best jammer anders zou het 1 van de betere winkels van noord-holland zijn

Sandraluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:56

ik heb een half jaar geledenen ook ooteman laten komen om zadels te passen eerst was hij al veel te laat. Verward

het eerste zadel lag hij er op en voor dat ik het wist singelde hij mijn paard kei hard aan nouw en ze vond dat niet fijn (ben er 4 maanden mee besig geweest om haar weer rustig te kunnen aansingelen zonder toestanden) Verward
afijn... in rijden zat goed en hij zij dat het zadel paste.

paar maanden later bleek dat het zadel dus niet goed paste. Boos!
hij was ook binnen 20 minuten weg.

voor mij dus echt geen ooteman meer. Hamer

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:29

ik vind de serice in de winkel zelf super,maar de 'oude' Ooteman zelf is een chagrijn,over de passervice heb gehoord van een vriendin dat die wel goed is,alleen ontzettend chaggie

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 23:02

De passervice schijnt inderdaad niet geweldig te zijn. Maar ik vind persoonlijk de service in het algemeen, qua producten, bestelling, versturen, afname erg goed!

Maar ik vind ook dat je voor een zadel naar een zadelmaker moet, ooteman (en andere zadelpasservice's)bekijk(en) het volgens mij vanuit commercieel oogpunt, echte aanpassingen moeten toch door zadelmaker worden gedaan.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 10:29

Zadelservice van Ooteman heb ik niet zo'n goede ervaring mee. In de guldentijd weet ik nog wel dat hij aan mijn zadel een voorsingel had gemaakt voor EUR 250(!). Later bij een andere zadelmaker nog moeten horen dat hij dit niet zo netjes en zorgvuldig had gedaan.
Opvullen doet hij niet fijn vind ik. Het is wel eens voorgekomen dat hij mijn zadel tot 3 keer aan toe weer mee terug moest nemen naar zijn winkel om op te laten vullen. De eerste paar keren had hij niet voldoende opgevuld voor de rug van mijn paard.
Bij passervice voor nieuwe zadels vindt ik hem er veelal ongeinteresseerd bij staan, niet echt behulpzaam. Hij laat de amazone meestal zelf wat rijden, en vind vrijwel alle zadels goed liggen.

Maar dit zijn slechts mijn ervaringen.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 11:29

Mijn paard is gevallen tijden het hardhandige aansingelen van Ooteman, ze schrok zich rot en gleed uit op het beton.

Maar goed, wees blij dat hij zonder iets te doen weer is vertrokken.. hij heeft bij mij helaas wel het zadel aangepast en het heeft me veel meer dan 50 euro gekost dat weer een beetje goed te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:05

HAR --> EA GZ DI.

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:16

alle berichten die ik over zadelspassen hoor bij hem zijn niet al te best.
heb er zelf toen ik een jong meisje was 2 maal een zadel gekocht en nooi problemen mee gehad maar of dit mazzel is geweest weet ik niet, is alweer ruim 10 jaar terug.
vind het een leuke winkel, met leuke spullen maar voor mijn zadel laat ik hem niet komen na alle verhalen die ik heb gehoord.

twins4ever2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 00:11

Mijn ervaring met Ooteman is ook een zeer slechte ervaring.
Zijn winkel ben ik niet bekent mee maar wel met hun zadelpas service aan huis.
Bij mij komt die ouwe chagarijn er nooit meer in.Hij gaf ons paard een schop bij het aansingelen ook zo hard dat het paard omdraaide en weg wilden rennen.Dat we hem te pakken hadden stond hij te beven als een rietje.Ook onze hond moest aan Ooteman zijn (omgang met andermans dieren) er aan geloven, zij zat voor het hek dat hij open wilden doen hij gaf het hek een behoorlijke ruk waardoor onze hond behoorlijk geraakt werd.Ook zij kwam niet meer in de buurt.Bij ons komt hij er nooit meer in!!!!!!!!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 06:39

nou dat klinkt niet al te best zeg.............ik vind die andere mensen die in de winkel werken wel heel aardig en professioneel,jammer dat 'de baas' zo is

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 10:25

Snoevie schreef:
nou dat klinkt niet al te best zeg.............ik vind die andere mensen die in de winkel werken wel heel aardig en professioneel,jammer dat 'de baas' zo is

Nou.. ik had er een vliegendeken gekocht die totaal niet paste op mijn pony en belde om 'm te kunnen terugsturen (ik had namelijk wel de juiste maat) Ik kreeg toen te horen dat ik dan wel een heel raar paard zou hebben en die vrouw begon een heel verhaal over paarden met een vreemde bouw en dat die dan ook maar geen dekens bij hen moesten kopen.

Uiteindelijk heb ik mijn geld wel teruggekregen, maar service wil ik het niet noemen Lachen

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 17:25

Ik was dus duidelijk niet de enigste... wat een klootzak die vent bah het maakt me nog steeds kwaad Stoom uit je oren Stoom uit je oren Voor mij nooit geen ooteman meer. Ik hoop dat ie man er snel mee stopt.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:32

Bij mijn vriendin is het ook idd niet goed gegaan met de pas-service. Wij dachten, hij kan het. Mooi niet dus, vond hem de eerste keer aardig krap liggen, maar hij hield vol dat het goed paste.

Toen waren wij van stal verhuist, en daar zeiden meerdere mensen dat het zadel niet paste, kon ie weer terug komen.
Na wat moeite is het aardig goed gekomen, alleen echt niet dat hij ooit aan mijn paard komt

Dat strak aansingelen hebben wij idd ook mee gemaakt.

De winkel vind ik trouwens super! Ruime keus Lachen

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 14:27

met de zadelpasservice geen ervaring. maar als ik dit zo lees voor mij geen zadel bij ooteman vandaan.
De winkel vind ik wel super, veel keus, niet de duurste en goede service. Maar goed kom er dan ook al zo'n 15 jaar.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 18:41

er werken 2 jongere mannen en een roodharige vrouw,alle maal erg aardig,maar Ooteman zelf is een chagrijn,aan hem durf ik ook niks te vragen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 22:25

en de roodharige vrouw valt je om niets aan en krijgt daarna op d'r k.l.o.t.e. van d'r baas Clown
dus zo aardig is ze niet

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 11:53

Ik heb mijn zadel ook bij Ooteman vandaan. Nu ik dit zo lees ben ik blij dat ik het zadel van mijn instructrice al uitgebreid gepast heb met haar en dat dat goed was en ik die gewoon genomen heb... Zijn omgang met mijn paard was inderdaad niet heel voorzichtig, maar ik ben zelf gewoon alles er op gaan leggen en aansingelen. Mijn paard maakt er ook niet zoveel van, dus dat scheelt.
Ooteman was ook zeker mijn eerste keuze niet, maar alle zadelmakers die ik belde zouden terugbellen voor een afspraak, maar na meerdere keren zelf bellen had ik nog steeds geen afspraak. Ik had zoiets van, als er dan ooit wat is kan ik het helemaal vergeten.