[Gz] plek(manege) om te rijden in (omgeving) Leeuwarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fairytail

[Gz] plek(manege) om te rijden in (omgeving) Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 16:26

Beste Bokkers,
Omdat ik nog geen verzorgpaardje heb kunnen vinden en ik graag weer wil paardrijden ben ik opzoek naar een manege of paarden eigenaar waar ik kan rijden en eventueel ook lessen.

Op school hing een briefje van the blue moon ranch maar ik kan hier geen site over vinden.

Kortom waar kan ik paardrijden in Leeuwarden of op fietsafstand?

Bedankt alvast!

Natural_K
Woonplaats: fryslan boppe.. k voel me nog steeds een drenth!!!!

Re: [Gz] plek(manege) om te rijden in (omgeving) Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 10:27

Lietse tjaard in wirdum.. dit is wel de klassieke rijstijl. goed te doen op de fiets vanaf leeuwarden.

Leeuwarder manege.. zelf zou ik er geen voet binnen zetten. Zit tegenover christenlijke noordenlijke hoogeschool leeuwarden (vlakbij bilgaard)

Poptaruters in dronrijp.. was vroeger altijd erg gezellig, hoe het nu is weet ik niet.

Verder zit er nog een western stal in akkrum en in goutum volgens mij.. even googelen.

Succes er mee!

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 10:44

bedankt voor je informatie! de leeuwarder manege ben ik een keer binnen geweest en trekt mij niet daarbij moet je er ook een paard leasen om te kunnen lessen. Goutem is wel mooi dichtbij ! en dronrijp is toch ook niet al te ver weg?

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:07

Natural_K schreef:
Leeuwarder manege.. zelf zou ik er geen voet binnen zetten. Zit tegenover christenlijke noordenlijke hoogeschool leeuwarden (vlakbij bilgaard)

En dat baseer je op????

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 03:24

Jamika schreef:
Natural_K schreef:

En dat baseer je op????

Zelfde vraag hier.. waarom?

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:11

Natural_K schreef:
Lietse tjaard in wirdum.. dit is wel de klassieke rijstijl. goed te doen op de fiets vanaf leeuwarden.

Ik ben er ook wel benieuwd naar waar dat op is gebaseerd... Sigaar

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 23:41

kunnen jullie beter een nieuw topic voor openen of een PB sturen want hier heb ik niet zo veel aan....

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 07:37

Fairytail schreef:
kunnen jullie beter een nieuw topic voor openen of een PB sturen want hier heb ik niet zo veel aan....

Heb je gelijk in en als je op zoek bent naar een manege om te lessen en je wilt/kunt niet leasen dan is de Leeuwarder Manege waarschijnlijk geen optie (al kun je nog wel prive-lessen krijgen zonder te leasen zover ik weet)

Maar de reactie over de manege kwam nogal cru en niet onderbouwd over en omdat ik er naar volle tevredenheid jaren in de lessen heb gereden en nu mijn eigen paardje in pensionstalling heb staan vroeg ik me af waar ze haar oordeel op baseerde, want ik ben niet de enige tevreden klant Knipoog

Natural_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:00

Zoals ik ook al in en pb'tje heb geantwoord trekt deze manege mij gewoon niet, ik krijg er geen prettig gevoel bij als ik er binnenkom. daarnaast ben ik ook geen voorstander van stands maar dat gaat veranderen heb ik begrepen. Misschien is de sfeer onderhand wel verandert hoor, ik ben er 4 jaar geleden voor het laatst geweest en vond het niet de moeite waard om weer eens te gaan kijken.. moet wel zeggen dat het bedrijf er wel keurig uitziet.

Natural_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:10

En ja dronrijp is goed te doen! wirdum trouwens ook hoor! succes met je zoektocht!