[GZ] Trailer te huur omg. Dordrecht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vales

[GZ] Trailer te huur omg. Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 16:43

Ik zoek in de buurt van Dordrecht een trailer te huur die wij een dagje kunnen lenen.
Wij zijn van plan om 22 juni nog een avondje naar een demo-avond te gaan maar dit keer met onze eigen paarden.

Het probleem is alleen dat het maximale totaal gewicht maar 1200 kilo kan zijn, meer kan onze auto niet trekken.

Wie weet er iets?

Ineke2

Re: [GZ] Trailer te huur omg. Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 16:47

PB Kiwiko eens op bokt, die vervoert regelmatig voor andere mensen met haar trailer.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 17:13

Zij woont tever weg helaas

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 22:19

In dordrecht kan je toch ook trailers huren Verward

Vales

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 07:32

Ja klopt alleen het probleem is dat deze trailers wat ouder zijn en dus te zwaar voor onze auto. Onze auto mag maar 1200 trekken en de meeste trailer zijn minstens 1600.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:13

Ik breek heel even in.

Een tweepaardstrailer (want jullie zeggen paardEN) kan nooit achter jullie auto, als deze maar 1200 kilo mag trekken.
Een tweepaardstrailer heeft een eigen gewicht van om en nabij de 750-800 kilo en dan heb je nog een laadvermogen van 1200 kilo, wat dus resulteert in een max. massa van 2000 kilo.

Een enkelpaards zou wel kunnen, maar ik ken geen enkel bedrijf wat nog enkelpaardstrailers verhuurt.
Een anderhalfpaards heeft ook al een max. massa van boven de 1200 kilo, dus ik voorzie een probleem.

Kun je dan niet beter kijken of je een andere auto kan regelen, ééntje die meer mag trekken, zodat je verantwoord en legaal de weg op kunt?

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:15

Bij van de nadort kun je toch een trailer huren.. die zijn niet oud hoor Knipoog
En denk idd dat je een andere auto moet regelen als je 2 paarden wilt vervoeren!

Vales

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 15:39

Er hoeft maar 1 paard vervoerd te worden het plan was sowieso al om met 2 trailers te gaan, maar 1 daarvan is waarschijnlijk al geregeld.
Het probleem is dat ik ook niet zo snel iemand weet die een auto heeft die meer mag trekken en de mensen die ik gevraagd hebben mogen ook maar 1200 trekken.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 20:18

Dan nog, mag je niet rijden met een auto die maar 1200 kilo mag trekken en waar je een trailer achter hangt die 2000 kilo mag hebben.
Het gaat niet om het gewicht dat je vervoert, maar om het gewicht dat de max. toegestane massa toelaat.

Je bent dan dus gewoon in overtreding en áls je een ongeluk maakt, keert de verzekering niet uit.

Vales

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 22:09

Ja *duh* (sorry) daarom zoek ik ook een trailer van maximaal 1200 Slapen staat er toch duidelijk bij of niet??

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:47

Je kan nadord ook gewoon even bellen
Wie weet heeft ie wel wat.
Heeft valk ook geen trailer weleens te huur?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:29

Citaat:
Dan nog, mag je niet rijden met een auto die maar 1200 kilo mag trekken en waar je een trailer achter hangt die 2000 kilo mag hebben.Het gaat niet om het gewicht dat je vervoert, maar om het gewicht dat de max. toegestane massa toelaat.
ik breek ook even in, dat mag wel als je je E hebt... Lachen

tis niet helemaal veilig om met een auto die maar 1200 kg mag trekken met een groot paard op pad te gaan, je moet wel een beetje 'over' hebben om veilig te gaan rijden.
kun je niet beter een dikke auto regelen, chauffeur met BE en die 2 paarden in 1 trailer stoppen en dan kosten delen?

*edit* capslock aan

Vales

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 19:06

Ja dat zou wel erg handig zijn Tong uitsteken
Maar het probleem is dat ik nergens zo'n auto vandaan weet te halen. Ik weet niemand die er een heeft of een bedrijf dat wat zwaarde type auto's verhuurd..
Dus als iemand iets weet of een auto te huur heeft die 2 paarde kan trekken dan hoor ik het graag Tong uitsteken

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:20

cissy schreef:
Citaat:
Dan nog, mag je niet rijden met een auto die maar 1200 kilo mag trekken en waar je een trailer achter hangt die 2000 kilo mag hebben.Het gaat niet om het gewicht dat je vervoert, maar om het gewicht dat de max. toegestane massa toelaat.
ik breek ook even in, dat mag wel als je je E hebt... Lachen

tis niet helemaal veilig om met een auto die maar 1200 kg mag trekken met een groot paard op pad te gaan, je moet wel een beetje 'over' hebben om veilig te gaan rijden.
kun je niet beter een dikke auto regelen, chauffeur met BE en die 2 paarden in 1 trailer stoppen en dan kosten delen?

*edit* capslock aan

Cissy, je mag nooit zo rijden, omdat je toegestane massa dan boven de massa van het trekkend voertuig uit komt. Bedenk maar eens wat er gebeurt als je moet remmen, met een volle trailer van 1600/2000 kilo zit je met de kogel tussen de voorstoelen
Ongeacht of je trailer nou vol zit of niet (dus 1 paard of 2) je mag gewoon dan zo niet rijden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 10:49

waar haal je die wijsheid vandaan?
je mag best met een lege 2 paards rijden met die auto hoor, kijk maar eens in deze faq : viewtopic.php?f=158&t=623044&p=16971072#p16971072
je moet alleen zorgen dat het daadwerkelijke gewicht niet boven die 1200 kg uit komt. Dus voor de TS is dit in de praktijk niet haalbaar, helaas.

aan de TS, je kunt ook een busje huren (hertz) ipv een zware personenauto en dan op pad (mits je E hebt)
Waar woon je?

Vales

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 13:32

Ik woon in Dordecht.
K heb zelf geen rijbewijs me pa zou moeten rijden dan maar ik weet niet precies wat hij voor rijbewijs heeft, hij mag zowieso wel met trailer rijden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 14:15

ik heb wel een zware auto én een 2 paards trailer dus als je helemaal niemand kunt vinden dan moet je maar even contact opnemen. Zijn de paarden braaf op de trailer? ik ben nl revaliderende van een ongelukje en kan geen kracht zetten met mn linkerhand.

Vales

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 12:48

cissy schreef:
ik heb wel een zware auto én een 2 paards trailer dus als je helemaal niemand kunt vinden dan moet je maar even contact opnemen. Zijn de paarden braaf op de trailer? ik ben nl revaliderende van een ongelukje en kan geen kracht zetten met mn linkerhand.

Je hebt pb Knipoog