ervaringen animo ruitersport?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

viv1982

ervaringen animo ruitersport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 08:16

De titel van het onderwerp zegt al genoeg:
heeft iemand ervaringen met Animo Ruitersport in Veendam?

Ik heb een paard + zadel overgenomen en dat zadel (JC vz) komt bij Animo vandaan. Het zadel moet even een goede beurt krijgen en ik vraag me af hoe de ervaringen met Animo zijn.
Ik woon zelf in de stad Groningen, dus de afstand is geen probleem, maar zou bijvoorbeeld ook naar Kootstra kunnen gaan.
Over Kootstra lees ik vooral positieve ervaringen, over Animo kan ik niet zoveel vinden via de zoekfunctie.

germie

Re: ervaringen animo ruitersport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 07:27

Koostra doet geen JC, dat merk is gewoon niet goed genoeg.
Of Animo zelf opvult en aanpast weet ik niet. Ik ben er een paar keer geweest, ze hebben er juist de apartere spullen zoals bitloze hoofdstellen en dergelijke. Voor rijlaarzen kun je er ook goed terecht. 1 nadeel die vrouw rookte een paar jaar geleden rustig in de winkel. En als ik ergens niet over kan, dan is dat wel rook.
Ik heb het gevoel dat je voor opvullen net zo goed ergens anders heen kunt gaan. Het is niet hun specialiteit, net zo min als van Divoza (zou ik al helemaal niet heengaan). Verder hoor ik slechte verhalen over de zadelmakerij in Bellingwolde. Het werk daar zou goed zijn, maar die man komt geen afspraken na, maakt je zadel rustig 3 weken te laat klaar.
Ik heb zelf een keer een zadel laten opvullen bij Hypo in Drogeham. Ik had zelf het paard helemaal opgemeten en dat bijgeleverd. Het resultaat was niet echt slecht (wat ik had aangegeven klopte gewoon), maar er zaten wel meer bobbels in dan bij Kootstra (die kussens superglad vult). Ze hadden niet zoals bij Divoza sneetjes in de kussens gemaakt zonder ze los te halen, maar volgens mij hadden ze alleen voor losgehaald en achter niet (er moest voor ook alleen wat bij, maar als je ze helemaal loshaalt zijn ze goed glad te leggen).
Pegasus appingedam heeft geen zadelmakerij. En De Stal in Noordwijk bij Marum dan? Volgens mij vullen die ook nog gewoon op. Dan is dat dichterbij dan Animo.
Beerens in Scharnegoutum heeft ook nog een echte zadelmakerij, maar geen ervaringen mee.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:10

Ik heb goed ervaringen met animo!
Alleen heb uik het idee dat ze niks van zadels af weten.
Ik heb een zadel er weg gehad en na een poosje had ik een pony met drukplekken.
Voor de ruitersport artikelen zijn ze super, maar voor zadels zou ik naar een ander gaan.

Met kootstra heb ik zelf geen ervaring. Maar een meisje bij mij op stal wel.

Kootstra heeft haar een verkeerd zadel aangemeten en de dierenarts had haar paard afgeschreven.
Dat paard loopt nu met allerlei problemen rond en ze kan er alleen maar meer mee buitenrijden.
Dus daar zou ik zelf ook niet snel heengaan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:16

Met Kootstra heb ik zeer goede ervaringen. Mijn dressuurzadel en mijn springzadel komen bij hem vandaan. Maar hij is niet goedkoop. Ik vraag me echt af of Kootstra dat gedaan heeft, want de mensen die ik ken zijn allemaal tevreden over Kootstra, inclusief mijzelf.

Het probleem is gewoon dat er weinig zadelmakers zijn, er zijn wel genoeg zadelprutsers die zich zadelmaker noemen.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:17

Het is echt bij kootstra gebeurt!
De pony heeft nu iets met zijn zenuwen volgens mij.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:19

Je hebt ook nog tweespan in Friesland.

Daar heb ik mijn zadel weg.
Aardige mensen, nemen de tijd voor je.
Veel mensen bij ons op stal hebben een zadel daar weg, en allemaal super tevreden!

(http://www.tweespan.com)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:28

HAR --> EA GZ DI.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:12

Kom geregeld bij Animo.

Heb alleen maar goede ervaringen, zijn altijd bereid je tegemoed te komen op wat voor manier dan ook Ja

Iets niet goed??, kunt het altijd terug brengen/ruilen...

En vaak hebben ze leuke koopjes Knipoog