jansen van den hout en klinisch+ront keuren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pollux

jansen van den hout en klinisch+ront keuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 23:50

Ik ben na mijn vorig bericht over gedrag tijdens keuring toch maar verder gaan zoeken naar mijn droompaardje en ik denk dat ik haar nu gevonden heb. Ze staat bij Jansen van den Hout in Haghorst. Ik ben over het algemeen heel tevreden over de manier waarop ik ben behandeld en de openheid. Nou las ik hier toch ook wat negatieve ervaringen. Ik deel deze niet, maar ben wel op mijn hoede. Ik wil het paard klinisch en ront. laten keuren bij de kliniek in Moergestel. Nou blijkt dit ook de dierenarts van Jansen van den Hout te zijn en door de verhalen die ik hier gelezen heb zit ik er toch aan te denken om de keuring niet door de kliniek in Moergestel te laten doen. Ik weet wel dat deze kliniek een goede naam heeft, maar toch... je weet nooit zeker of handelaar en arts onder één hoedje spelen. Wat zouden jullie doen? Toch bij kliniek Moergestel laten keuren (en dan bijvoorbeeld de foto's nog eens laten bekijken door een andere kliniek) of voor een andere kliniek kiezen. Voor welke kliniek zouden jullie dan kiezen? Ik woon ruim anderhalf uur uit de buurt en mijn eigen dierenarts kan de keuring niet zelf doen.

ben benieuwd...

groetjes,
Laatst bijgewerkt door Pollux op 01-05-07 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Frosti4

Re: jansen van den hout en klinisch+ront keuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 23:53

Pollux schreef:
Hallo,

Ik heb een heel leuk paard op het oog. Ze staat bij Jansen van den Hout in Haghorst. Ik ben over het algemeen heel tevreden over de manier waarop ik ben behandeld en de openheid. Nou las ik hier toch ook wat negatieve ervaringen. Ik deel deze niet, maar ben wel op mijn hoede. Ik wil het paard klinisch en ront. laten keuren bij de kliniek in Moergestel. Nou blijkt dit ook de dierenarts van Jansen van den Hout te zijn en door de verhalen die ik hier gelezen heb zit ik er toch aan te denken om de keuring niet door de kliniek in Moergestel te laten doen. Ik weet wel dat deze kliniek een goede naam heeft, maar toch... je weet nooit zeker of handelaar en arts onder één hoedje spelen. Wat zouden jullie doen? Toch bij kliniek Moergestel laten keuren of een andere kliniek. Voor welke kliniek zouden jullie kiezen. Ik woon hier helemaal niet in de buurt en mijn eigen dierenarts kan de keuring niet zelf doen.

ben benieuwd...

groetjes,

someren staat ook goed aangeschreven. Knipoog

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 10:47

en jij denkt dat de dierenarts voor een beetje geld van en keuring voor alle ellende in wil staan,om een slecht paard goed te keuren??

als het paard nl wat mankeerd en dit is al eerder op een foto aantoonbaar ,dan komt een veearts voor een tuchtcomissie,en deze hebben liever een goede naam ,als een slechte naam...

plus dat hij op non actief kan worden gezet...een goede kliniek zal niet hun naam op het spel zetten,voor een of andere handelaar..

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:04

Ik zou naar een andere gaan naar someren bijvoorbeeld wat mijnelmo zegt. Daar heb ik ook goede verhalen overgehoord. Ik heb zelf ook niet echt goede verhalen over jansen van den hout gehoord.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:12

Vriendin van me heeft een paard van daar op proef gehad, paard heeft ze thuis laten keuren, afgekeurd. Dirk heeft er absoluut geen probleem van gemaakt. Ik verwacht ook niet dat hij daar oneerlijk mee is, en zou gewoon het paard in Moergestel laten keuren. Ook Moergestel heeft een naam hoog te houden.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:19

_Micha_ schreef:
Ik zou naar een andere gaan naar someren bijvoorbeeld wat mijnelmo zegt. Daar heb ik ook goede verhalen overgehoord. Ik heb zelf ook niet echt goede verhalen over jansen van den hout gehoord.

Ik ben mee geweest die haar paard liet keuren in Someren, ziet er daar erg netjes uit en je word goed behandeld.
Bij Jansen van den Hout ben ik ook geweest daar stond een pony die we na 5 jaar weer trug hebben gevonden en die hadden we op gezocht.
Het zag er daar wel netjes uit alleen de stallen vond ik toch redelijk klein (van wat ik me nog kan herinneren) en ze werden gereden door wat verzorgers/sters.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:25

Je kunt eventueel ook de veearts uit Diessen laten keuren. Dit is een vrij grote praktijk met dierenartsen en veeartsen in verschillende plaatsen en in diessen zit de hoofdpraktijk. Met paarden heb ik niet zo heel veel ervaring met ze. (de ervaringen die ik heb waren wel positief) Maar ik heb wel vrij veel ervaring met ze van onze honden en daar ben ik erg positief over.

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 20:32

Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb toch besloten om naar een andere kliniek te gaan dan Moergestel. Niet omdat het niet vertrouw dat ze de boel zullen 'belazeren', maar toch om heeeeel zeker te weten dat ze helemaal objectief zullen zijn. Ik heb uiteindelijk op aanraden van mijn instructrice gekozen voor De Lingehoeve in Lienden. Het wordt een beetje heen en weer rijden met paard, maar dat moet maar even.. Het gaat 8 mei om drie uur gebeuren. Keep my fingers crossed. Ik ben ervan overtuigd dat ze klinisch goed door de keuring heen zal komen, maar je weet natuurlijk nooit wat er van binnen zit.... ben er best zenuwachtig over, want ik ben tot over mijn oren verliefd op het paardje....en volgens mij klikt het ook wel van de kant van het paard....

wish me luck!!!!! Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes,
Saskia

miltonlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:49

Ik werk bij Jansen van den Hout, en Dirk is echt een hele aardige, goede jongen, die nooit iemand belazerd..
Misschien een beetje (heel erg) stom zoals het hier staat, maar het is echt zo, als een paard afgekeurd wordt, gaat de koop niet door..
En dierenarts praktijk moergestel zou zoiets nooit doen, hoor.
Een paard goedkeuren terwijl hij eigelijk afkeurd moet worden is niet zomaar iets, hoor. Daar kunnen ze een grote boete aan over houden, geloof me, dat doen ze niet hoor Knipoog

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 00:34

Beste allemaal,

Vandaag was de grote dag, mijn droompaardje werd gekeurd! Spannend. Ik ben met haar naar De Lingehoeve geweest (ik heb uiteindelijk voor deze kliniek gekozen op aanraden van mijn instructrice) en ze is helemaal goedgekeurd en ik heb haar gekocht!!!!!!!!! Ze kon meteen met me mee naar huis en toen ze in haar nieuwe stal kwam, zuchte ze eens diep en ging toen heel tevreden staan eten. Volgens mij is ze heel blij met haar nieuwe onderkomen en ik ben superblij met haar. Ik zal snel foto's maken....

Groetjes,
Saskia

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 01:10

Zo zie je maar, handelaren hoeven helemaal niet slecht te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:10

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:33

Wie heb je gekocht? (wij zijn toevallig ook pas geweest om naar Roma te kijken Knipoog)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:51

Mooi dat ze goed is gekeurd ik hoopte het echt voor je en ook voor Wonique die verdient een goed huisje. Supper veel succes met haar en ik wil foto's zien Lachen

Rinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:38

Wij gaan vanavond daar langs. Zelf gaan de paarden bij ons op stal naar die dierenarts, dus wij laten hem daar ook gewoon keuren, mochten we er iets vinden. Veel succes!

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:19

Heb onlangs paard bij Jansen van den Hout gekocht en laten keuren door een dierenarts van de kliniek in Moergestel. Paard was goedgekeurd door deze DA dus ik heb hem gekocht.
Eenmaal thuis vonden we hem extreem bokken naar het zadel en de longeersingel. Maar we dachten dat dit wellicht onervarenheid met iets op zijn rug was.
Ook tijdens het rijden bleef hij verschrikkelijk gespannen en ja hoor, na 3 keer rijden ging mijn (overigens professionele) trainster er loeihard af. Meteen eigen DA erbij gehaald, wat bleek: paard heeft ernstige rugklachten. Hij adviseerde sowieso rontgenfoto's. Hij kon niet zeggen wat het was maar rug zat aan twee kanten van voor tot achteren vast. Als hij het paard had moeten keuren had hij mij als koper sowieso gewezen op de extreem gevoelige en gespannen rug van paard. Hij zei wel dat het dan aan de koper is om het paard wel of niet te kopen.
Paard is inmiddels terug naar Jansen van den Hout. Dirk heeft het keurig afgehandeld (dus geen kwaad woord over deze handelsstal) alleen adviseer ik wel om toch door je eigen DA te laten keuren. Niet alleen bij deze stal, maar uberhaupt bij elke stal. En als je eigen DA niet kan, neem er dan eentje die wat verder weg zit van de stal om onafhankelijkheid te kunnen waarborgen.

gertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 09:00

mijn kelvin komt er ook van dan en ben dik tevreden ik had eerst ook een pony bij hem die niet goed was
dit werd ook heel netjes afgehandeld
nou als ik weer een paard moet kopen koop ik hem toch echt bij jansen van den hout

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:36

TAO --> EA GZ DI.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:58

Ook ik heb een goede ervaring met deze handelsstal en hoe ze alles regelen. Erg aardige jongens die er op uit zijn een goede naam te krijgen in de paardenwereld.
Het onder 1 hoedje spelen met Moergestel vind ik onzin. Daar kunnen zowel Moergestel als Dirk en Bart alleen maar problemen mee krijgen. Maar je moet als koper natuurlijk altijd doen waar je jezelf prettig bij voelt. Het is tenslotte geen pak suiker wat je koopt.
Dat paard met die rug, ja dat is zeer vervelend maar dat had een andere DA misschien ook kunne overkomen dat ie dat niet zag, dat soort verhalen hoor je helaas wel vaker.

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 21:04

Wat ik ermee wil zeggen is dat het gewoon verstandig is om een paard klinisch te keuren bij iemand die je vertrouwt en waarvan je weet dat het een goede DA is. Geeft je gewoon net een stukje meer zekerheid. Ik zal nooit meer ergens anders een paard klinisch laten keuren dan bij mijn eigen DA.

Overigens stond het paard vorige week gewoon weer op marktplaats (hij is er inmiddels ook weer van af). Geloof dus niet dat ze het probleem heel serieus hebben genomen. Hoop dat het paard een goed huis krijgt waar ze het probleem oplossen, want paardje had toch echt pijn en was zo krom als een hoepel.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 21:39

Waarschijnlijk was het rugprobleem geen probleem om hem niet goed te keuren, en dit kan de DA niet verweten worden. Als je zelf bij de keuring bent zal het ongetwijfeld wel gezegd worden.
En hun kennende is dat paard met deze mededeling verkocht. Rugproblemen hoeven geen probleem in de toekomst te zijn, met een goede behandeling kan het een eenmalig iets zijn.

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 21:56

Neonlight schreef:
Waarschijnlijk was het rugprobleem geen probleem om hem niet goed te keuren, en dit kan de DA niet verweten worden. Als je zelf bij de keuring bent zal het ongetwijfeld wel gezegd worden.
En hun kennende is dat paard met deze mededeling verkocht. Rugproblemen hoeven geen probleem in de toekomst te zijn, met een goede behandeling kan het een eenmalig iets zijn.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Maar door de keurende DA is mij niet gewezen op de gevoelige rug van dit paard. Iets waar mijn eigen DA me wel gewezen op zou hebben tijdens de klinische keuring, zei hij, toen hij bij het paard kwam kijken.
Ik ben een behoorlijke leek op het gebied van paarden aanschaffen en ga er vanuit dat tijdens een klinische keuring dit soort dingen wel opgemerkt, en dus ook gemeld worden aan de potentiele koper. Ze voelen toch ook aan de rug tijdens het keuren? Paard is echt zonder deze mededeling aan mij verkocht. En ik was ook bij het keuren.
En natuurlijk had het een eenmalig iets kunnen zijn. Maar mijn DA adviseerde wel rontgenfoto's en als daar dan niets op te zien zou zijn eventueel een kraker en/of ostheopaat. Maar ik had het paard niet gekocht om een traject in te gaan waarvan ik niet wist waar het einde zou zijn en wat het me aan geld zou gaan kosten en dus heb ik hem terug gebracht (waar de handelsstal geen enkel probleem van maakte overigens OK dan! ).