weidegang en stalling Rijsoord

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HELder

Berichten: 465
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Zwijndrecht

weidegang en stalling Rijsoord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 13:23

Via deze weg wil ik erachter komen of er belangstelling is voor stalling en weidegang in Rijsoord. Het gaat om een grote wei waar de paarden in alle zomermaanden dag en nacht buiten kunnen staan en/of een eenvoudige stal voor in de winter met dagelijks weidegang of uitloop. (ook bij minder goed weer). Per maand zal het in de zomer ongeveer 80 euro kosten en in de winter tussen de 100 en 120 per maand incl. hooi en stro. Bij meerdere paarden zal het minder kosten.
Er is geen bak aanwezig, maar wel goede buitenrijmogelijkheden (vlakbij het Oostpark)

Groeten,
Helen

laura1987

Berichten: 7150
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: weidegang en stalling Rijsoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 13:24

Ik denk dat je dit beter kan proberen via de paardenmensen in rijsoord. Want volgens mij zitten er erg weinig mensen van rijsoord op bokt Lachen
iedergeval geen 1 die ik ken en ik woon er zelf ook.

HELder

Berichten: 465
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: weidegang en stalling Rijsoord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 13:28

laura1987 schreef:
Ik denk dat je dit beter kan proberen via de paardenmensen in rijsoord. Want volgens mij zitten er erg weinig mensen van rijsoord op bokt Lachen
iedergeval geen 1 die ik ken en ik woon er zelf ook.


mmm, das jammer! Maar het is misschien ook wel aantrekkelijk voor mensen uit H.I. Ambacht bijvoorbeeld. Ik woon zelf in Zwijndrecht en ken echt niemand met paarden uit Rijsoord? Weet jij niet iemand Knipoog In elk geval bedankt!

laura1987

Berichten: 7150
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: weidegang en stalling Rijsoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 13:39

ik loop zelf op de manege rond, een aantal stallingen enz maar de meeste mensen hier rijden ook graag in de bak dus dat gaat dan moeilijk worden met wat jij wilt opzetten.

_sjors_
Berichten: 1517
Geregistreerd: 11-03-06

Re: weidegang en stalling Rijsoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 13:49

Misschien zijn er wel mensen geinteresseerd die niet meer op hun paard kunnen rijden in de bak. Oudere of afgekeurde paarden bijvoorbeeld.

Een paar vragen:
Wil je dit nog gaan opzetten of bestaat het al?
Is er toezicht?
En is het ook mogelijk om je paard in de zomer 's nachts op stal te zetten?

nightlover

Berichten: 2775
Geregistreerd: 16-04-06
Woonplaats: Achter de pc [duhhh]

Re: weidegang en stalling Rijsoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 13:51

Ik kom uit Ridderkerk !
Heb zelf met mijn pony aan de pruimendijk in Rijsoord gestaan ...
Ik denk dat er wel vraag naar is hoor Haha!
Helaas was bij mij de weidegang heel beperkt .

Ennuh : Als je dit bedrag gaat vragen , ben ik je eerste klant Tong uitsteken

laura1987

Berichten: 7150
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: weidegang en stalling Rijsoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 13:57

_sjors_ schreef:
Misschien zijn er wel mensen geinteresseerd die niet meer op hun paard kunnen rijden in de bak. Oudere of afgekeurde paarden bijvoorbeeld.

Een paar vragen:
Wil je dit nog gaan opzetten of bestaat het al?
Is er toezicht?
En is het ook mogelijk om je paard in de zomer 's nachts op stal te zetten?


ik weet niet of dit voor mij bedoeld was, maar als het zo is. Ik bedoel dus dat ik geen mensen ken die nu op die stallingen staan enz waar ik kom die hun paard ergens neer willen zetten zonder bak snap je Lachen

_sjors_
Berichten: 1517
Geregistreerd: 11-03-06

Re: weidegang en stalling Rijsoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 14:05

laura1987 schreef:
_sjors_ schreef:
Misschien zijn er wel mensen geinteresseerd die niet meer op hun paard kunnen rijden in de bak. Oudere of afgekeurde paarden bijvoorbeeld.

Een paar vragen:
Wil je dit nog gaan opzetten of bestaat het al?
Is er toezicht?
En is het ook mogelijk om je paard in de zomer 's nachts op stal te zetten?


ik weet niet of dit voor mij bedoeld was, maar als het zo is. Ik bedoel dus dat ik geen mensen ken die nu op die stallingen staan enz waar ik kom die hun paard ergens neer willen zetten zonder bak snap je Lachen



Nee was niet voor jou bedoeld Verward , was bedoeld om aan de TS aan te geven dat zo'n stalling wel interessant kan zijn voor mensen die weinig meer met hun paard kunnen doen en daarom alleen maar een wei en stal en geen bak nodig hebben. (Ik zit namelijk zelf ook in zo'n situatie en het is best redelijk dichtbij mijn woonplaats Knipoog ).

laura1987

Berichten: 7150
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: weidegang en stalling Rijsoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 14:22

ik weet niet of dit voor mij bedoeld was, maar als het zo is. Ik bedoel dus dat ik geen mensen ken die nu op die stallingen staan enz waar ik kom die hun paard ergens neer willen zetten zonder bak snap je Lachen[/quote]


Nee was niet voor jou bedoeld Verward , was bedoeld om aan de TS aan te geven dat zo'n stalling wel interessant kan zijn voor mensen die weinig meer met hun paard kunnen doen en daarom alleen maar een wei en stal en geen bak nodig hebben. (Ik zit namelijk zelf ook in zo'n situatie en het is best redelijk dichtbij mijn woonplaats Knipoog ).[/quote]


Ik bedoel het ook niet aanvallend maar dacht het kan ook een reactie op mijn reactie zijn, vandaar mijn uitleg Lachen

_sjors_
Berichten: 1517
Geregistreerd: 11-03-06

Re: weidegang en stalling Rijsoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 14:26

Oke, dan is het nu duidelijk Haha! .

laura1987

Berichten: 7150
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: weidegang en stalling Rijsoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 14:27

_sjors_ schreef:
Oke, dan is het nu duidelijk Haha! .


inderdaad Haha!
en nu weer ontopic..

DiantaM
Berichten: 11285
Geregistreerd: 10-04-04

Re: weidegang en stalling Rijsoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 17:44

Ik denk dat hier best vraag naar is, omdat er zoiets bijna niet te vinden is in de omgeving. Alle pensionstallen in de buurt bieden te weinig vrijheid voor de paarden.

Marcella

Berichten: 36905
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: weidegang en stalling Rijsoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 18:32

Woon in Alblasserdam maar ga het wel even volgen.

HELder

Berichten: 465
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: weidegang en stalling Rijsoord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 20:25

Wauw, dat zijn al best wat reacties! Het is de bedoeling dat er voor de paarden zoveel mogelijk weidegang is en contact met andere paarden. Er staat nu nog een schuur op het weiland waar eventueel drie stallen in gemaakt kunnen worden, maar het is wel een beetje vervallen. Nu weten we nog niet zeker of we het af mogen breken en er nieuwe stallen op mogen zetten, maar dat is wel de bedoeling. Maar dat is natuurlijk vrij prijzig en dus moeten we vooraf de zekerheid hebben dat er tenminste 3 mensen met hun paard willen staan. In de zomer is er plek voor veel meer paarden; in principe kunnen er makkelijk 10 paarden in de wei. Een bak is dus niet aanwezig, maar vlakbij is wel een bak en misschien is het mogelijk om daar tegen vergoeding in te rijden. In de wei zelf zouden we wel een soort bak af kunnen zetten, maar er komt geen echte bakbodem in en zal bij slecht weer dan ook niet te gebruiken zijn. Daarom houden we de prijs heel laag. We willen er alleen de kosten uithalen en echte winst hoeven we niet te maken. Vandaar.

DiantaM
Berichten: 11285
Geregistreerd: 10-04-04

Re: weidegang en stalling Rijsoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 20:27

Dan vraag ik mij af, waar is het precies? Want ik sta met mijn paard ook in Rijsoord ( pruimendijk). Er zijn genoeg mensen die niet meer rijden met hun paard, denk aan geblesseerde of oudere paardjes.

HELder

Berichten: 465
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: weidegang en stalling Rijsoord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 20:36

Tulandro schreef:
Dan vraag ik mij af, waar is het precies? Want ik sta met mijn paard ook in Rijsoord ( pruimendijk). Er zijn genoeg mensen die niet meer rijden met hun paard, denk aan geblesseerde of oudere paardjes.


Tja is weet niet hoe de straat precies heet Knipoog Maar weet je waar de Pieter Brandt woont (de hoefsmid)? De wei die ik bedoel is ongeveer 5 minuten verderop.

@Sjors: Er is geen woonhuis bij het weiland, als je dat bedoelde. Maar achter de wei zijn wel huizen, dus het is niet heel afgelegen ofzo. Om het hele weiland heen liggen sloten met schrikdraad daarvoor. Ik weet nog niet zeker of er in de zomer ook een stal beschikbaar is. Als we iets nieuws moeten gaan bouwen zal dat misschien even duren, maar als dat echt niet kan, kunnen ze bij heel slecht weer wel in die schuur staan. Misschien is dat wel gewoon als schuilstal te gebruiken.

rider

Berichten: 2011
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Re: weidegang en stalling Rijsoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 14:54

Ik ben heel erg geintereseerd en ik heb je een pm gestuurd. Haha!

Anoniem

Re: weidegang en stalling Rijsoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 09:45

Gaat dit niet om de wei van Reyerbos? Daar worden toch huizen op gebouwd? Of is dat niet in rijsoord?

sunniebunnie

Berichten: 1786
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: weidegang en stalling Rijsoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:04

ik heb je PM gestuurt Haha!

ieniemienie

Berichten: 223
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: weidegang en stalling Rijsoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:35

Ik kom ook uit Rijsoord,

De weg waar Pieter Brand aan woont heet de Waalweg
Maar zit je dan niet in de weg met het bestemmingsplan?
Want daar komt het Waalbos (ooit)

mariekie
Berichten: 5167
Geregistreerd: 10-02-04

Re: weidegang en stalling Rijsoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:26

Je hebt PB

Elina
Berichten: 59
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: Ridderkerk

Re: weidegang en stalling Rijsoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:11

Wij hebben een pensionstal net in Rijsoord (lagendijk), Ik geloof dat alle stallen vol staan dus het loopt bij ons erg goed! Haha!

mariekie
Berichten: 5167
Geregistreerd: 10-02-04

Re: weidegang en stalling Rijsoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:57

Wacht nog op reactie Lachen

ieniemienie

Berichten: 223
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: weidegang en stalling Rijsoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:33

mariekie schreef:
Wacht nog op reactie Lachen



Heb je naar mij een PB gestuurd? Want ik heb niets ontvangen hoor!

mariekie
Berichten: 5167
Geregistreerd: 10-02-04

Re: weidegang en stalling Rijsoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:57

Nee naar de TS natuurlijk Lachen