Leveranciers van eb en vloedsysteem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Leveranciers van eb en vloedsysteem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 22:25

Ik heb in de zoekmachine gekeken, maar kon niets vinden over de vraag die ik heb. Ook google hielp me niet echt verder.
Wie kent bedrijven die een eb- en vloedsysteem kunnen aanleggen in de bak.
Wie heeft een idee van de kosten?
Graag ook websites als tip!

Ton
Berichten: 126
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Leveranciers van eb en vloedsysteem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 08:28


Ilzas
Berichten: 3217
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Leveranciers van eb en vloedsysteem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 08:31

Bij ons op stal hadden we er een van Equi Sempre, super goede bak. Zelfs bij vorst nog goed te berijden. Ook over Achterberg hoor ik goede vehalen. Ze schijnen wel erg duur te zijn.

Jol1
Berichten: 1843
Geregistreerd: 07-10-05

Re: Leveranciers van eb en vloedsysteem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 09:27

Ik heb al 2 keer een slechte ervaring met zo'n Equi Sempre bak gehad. Ik vind het dus helemaal niets.

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Re: Leveranciers van eb en vloedsysteem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 12:03

Jol1 schreef:
Ik heb al 2 keer een slechte ervaring met zo'n Equi Sempre bak gehad. Ik vind het dus helemaal niets.


Kun je mij vertellen wat je slechte ervaring was?
is dit een slechte ervaring met het eb- en vloedsysteem, of puur op deze leverancier.

Op mijn werk hebben we ook een eb- en vloedbak en die bevalt super. Dus die leverancier heb ik al benaderd. Maar ik wil graag vergelijking kunnen doen.

De rest ook bedankt voor de reacties. Ik heb al eenm offerte aanvraag gedaan bij de genoemde website.

Achterbergbak wil ik niet. Ik wil persé een eb- en vloedsysteem, vanwege enkele praktische redenen.

ratzel

Berichten: 357
Geregistreerd: 19-09-05

Re: Leveranciers van eb en vloedsysteem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:11

Er zit er nog 1 in limburg en een leverancier in delft. je kunt beter even in de paard en sport kijken, daar adverteren ze want ik weet geen namen, ken alleen klaas de bruijn van semper.

De kosten lopen aardig op hoor, vergis je niet.

Jol1
Berichten: 1843
Geregistreerd: 07-10-05

Re: Leveranciers van eb en vloedsysteem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:24

De bak was of te nat of te droog, je moest telkens van te voren aan de pomp denken. Daarnaast was hij nooit gelijkmatig nat of droog. Er zaten altijd zware gedeeltes in die heel mul waren en dan was een ander deel heel nat. Ik vond hem erg zwaar om te rijden. Wij hebben zelf een bak met houtsnippers en die rijdt 10x lichter. Daarnaast waren er af en toe wel eens problemen met de pomp. Achterberg vind ik ook super, maar daar kun je weer geen paarden in losgooien.

dewindhoek

Berichten: 490
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Leidschendam

Re: Leveranciers van eb en vloedsysteem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:05

Grecon uit Delft levert eb&vloed systemen.
In ieder geval voor zelfbouw maar volgens mij kan je het ook laten aanleggen door ze.

Site: www.grecon.nl

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Leveranciers van eb en vloedsysteem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:11

En dan moet je nog in contact kunnen komen met zo'n firma. Ik spreek uit ervaring dat dat erg moeilijk is Knipoog

dewindhoek

Berichten: 490
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Leidschendam

Re: Leveranciers van eb en vloedsysteem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:13

Citaat:
En dan moet je nog in contact kunnen komen met zo'n firma. Ik spreek uit ervaring dat dat erg moeilijk is


Wij hadden in de zelfde week dat we belde een afspraak. Hij was toen toevallig in de buurt.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Leveranciers van eb en vloedsysteem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:17

Wij hebben het bij verschillende firma's geprobeert (ook Agterberg enz). Er is helemaal niemand gekomen en op mails werd ook nergens gereageerd.
Eentje heeft een offerte gestuurd, maar ze komen echt niet kijken bij je thuis wat je nodig hebt.

Nu gaan we op eigen houtje maar gewoon zelf iets aanleggen.

Jol1
Berichten: 1843
Geregistreerd: 07-10-05

Re: Leveranciers van eb en vloedsysteem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:44

Dat van niet reageren op mails herken ik. Ik heb een aantal dagen geleden een mail naar Ron de Lange Manegebodems gestuurd en ik wacht nog steeds op antwoord. (offerte voor sproeiinstallatie)

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Re: Leveranciers van eb en vloedsysteem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 14:10

ratzel schreef:
De kosten lopen aardig op hoor, vergis je niet.


Dat weet ik, maar dat maakt niks uit. Kan het betalen. Haha!

ratzel

Berichten: 357
Geregistreerd: 19-09-05

Re: Leveranciers van eb en vloedsysteem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:21

volgens mij zijn er maar 3 leveranciers in nl. met dit systeem. Voor 'gewone' bakken heb je keuze uit veel meer leveranciers.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Re: Leveranciers van eb en vloedsysteem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:08

wij hebben ook een rijbak met een eb-en vloedsysteem aangelegd door Klaas de Bruijn (www.manegebodems.nl) het bevalt super goed, altijd een mooie, constante bodem. Wij hebben goed opgelet bij de aanleg en hebben nu zelf een longeerbak met eb-en vloedsysteem aangelegd. Mest eruit halen, af en toe slepen en heel af en toe de bodem wat los trekken, maar weer of geen weer, de bodem is super!

Esperanza

Berichten: 3286
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Re: Leveranciers van eb en vloedsysteem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 17:17

www.equiground.nl

Op deze bodems kun je wel je paard losgooien, je kunt de bak gebruiken als paddock, om in te longeren wat je maar wilt...

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Re: Leveranciers van eb en vloedsysteem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 19:19

Ik heb inmiddels alle genoemde leveranciers via e-mail benaderd. Heb van allemaal al een reactie terug, hetzij via e-mail, of anders via telefoon. Morgen valt er als het goed is documentatie in de bus. Ben zeer benieuwd!
Ik ben er al helemaal uit dat ik dit systeem wil...maar ik wil natuurlijk wel kwaliteit tegen een prijs die in verhouding is met die kwaliteit.
Iedereen al weer bedankt voor alle nieuwe info.
Wij hebben op het werk ook een eb- en vloedbak en wij zijn zeer tevreden. Die is helaas niet door een Nederlandse leverancier aangelegd, maar was gesponsord via een klant, vanuit Duitsland en die zit zo ver weg, dat dat voor mij niet te betalen is.

Anoniem

Re: Leveranciers van eb en vloedsysteem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 16:21

VSW --> EA GZ DI.

bienvenida
Berichten: 475
Geregistreerd: 17-05-05

Re: Leveranciers van eb en vloedsysteem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 09:45

equisport(eigenaar herman crum)uit heteren. staat ook altijd met een advertentie in de paard & sport. die doen het goed!

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Re: Leveranciers van eb en vloedsysteem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 15:18

bienvenida schreef:
equisport(eigenaar herman crum)uit heteren. staat ook altijd met een advertentie in de paard & sport. die doen het goed!



Dank je...dat is vlakbij waar wij komen te wonen en waar ik de bak dus wil hebben aangelegd.

bienvenida
Berichten: 475
Geregistreerd: 17-05-05

Re: Leveranciers van eb en vloedsysteem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:22

dat is makkelijk. het zijn goede kennissen van mij. ze doen hun werk echt goed. ze hebben er zelf ook 1 liggen en die is altijd te rijden