iemand er varing met zadelmakerij Hollandscheveld?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chanelly

iemand er varing met zadelmakerij Hollandscheveld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 13:00

Ik ben van plan een zadel te kopen en op maat te laten maken bij de zadelmakerij in Hollandscheveld.
Nu is mijn vraag heeft iemand daar al een keer een zadel op maat laten maken en wat is jullie ervaring en mening over deze zadelmakerij?

Alvast bedankt voor de reacties

oOliesjeOo

Re: iemand er varing met zadelmakerij Hollandscheveld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:09

ik heb mijn zadel ook al een keertje daarheen gedaan, om te laten opvullen en opnieuw op maat te laten maken. persoonlijk ben ik heel erg tevreden met het resultaat.

Nicky_Ray

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:21

Ik werk er Knipoog, prima zadelmakerij!! Komen eigenlijk nooit mensen met klachten terug en het zadel word super op maat gemaakt. Aanrader dus!

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 16:24

oke top!! ben vandaag wezen kijken. ik ga binnenkort met haflinger erheen om een zadel uit te zoeken.

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:25

Hij is erg makkelijk. Je kunt ook een zadel thuis een weekje proberen en dat vind ik zelf erg fijn.

Er is ook een bak(je) waar je het zadel even kunt proberen.( Moet je wel je paard meenemen Knipoog )

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:08

Ik vind hem persoonlijk slecht.
Degene voor wie ik rijd had haar zadel daar in onderhoud, en nou wou ze hem laatst ruilen maar toen bleek dat de boom gebroken was.
En dat terwijl hij 2 maanden ofzo ervoor nog opnieuw opgevuld was, en hij daarna alleen in de kast gelegen had wegens blessures.
Dit is dus geen zadelmaker te noemen, als hij goede zadelmaker was dan had hij dat bij het opvullen wel gezien/gemerkt.

Welke ik je wel aan kan raden is Van Triest uit meppel.
Die levert echt vakwerk af, en nog voor een redelijke prijs ook!

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:13

Dat is waar... maar de wachttijd is wel erg lang...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 14:15

Ik heb er ooit een zadel laten opvullen omdat dé zadelmaker uit Meppel ziek was.
Het opvullen heeft hij netjes gedaan.
Vorig jaar ben ik bij hem wezen kijken voor een oud, maar goed dressuurzadel.
Volgens zijn advertenties op MP had hij een paar oude en goedkope, € 200/€300,- zadels liggen. Van goede merken.
Ik bel hem daarover op, ik zeg dat ik dan wil komen kijken.

Dat was prima, dus een uurtje later ben ik daar.
Dan had hij ze plotseling niet meer, en dat was allemaal rotzooi bla bla bla bla. Dat wilde hij niet verkopen. Oude zadels kostten op dat moment bij hem minimaal € 600,-.

Er was iemand met me mee gegaan, zij was er nog nooit geweest, zij vond het erg klant onvriendelijke benadering.

Ik voelde me ook een beetje beet genomen, door de gang van zaken van die dag.

Over zijn werk kan ik geen slechte dingen zeggen, over klantenomgang en klantenbinding wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 16:20

HAR --> EA GZ DI.

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 18:27

Van triest is dus beter?
Weet iemand of je bij hem ook allemaal zadels kan passen en dan 1 uitzoeken die hij op maat maakt?
Wat is ongeveer de prijs ervan als je bij hem een zadel koopt en op maat laat maken?

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 18:43

Als je echt een hele goede wil: Kootstra in Groningen! Zijn nummer: 050/3132604, adres: A weg 6 (bij de mediamarkt in de buurt).
Je kunt er zelf langs gaan met je paard of hem ophalen en terug brengen, hij heeft geen rijbewijs.
Een zeer goed en degelijk advies, goede zadels en een heel goed vakmanschap.
Succes met je keuze.

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 19:18

Van triest komt die ook bij je thuis met zadels om te proberen en op maat te maken?

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 22:22

Ook ik loop daar regelmatig tussen de zadels te struinen.

En geloof me goede gebruikte merkzadels van euro 200,-- a euro 300,-- heb je normaal gesproken niet in een winkel. Dan is de zitting gescheurd of je krijgt een oude keiharde Schontal of Hubertus ofzo. Je zult wel niet goed geluisterd hebben aan de telefoon toen je om info vroeg. Er liggen wel zadels van euro 200,-- a 300,-- ofzo, dan kom je aan een gebruikte Kadet, Wintec.

Een gebruikte KN, Euroriding, Kieffer, Hulsebos , Fryso of noem maar op, die zijn nu eenmaal veel duurder. Had je zelf ook wel kunnen begrijpen.

Wat de gebroken boom betreft, Als de boom werkelijk kraakt en goed gebroken is merkt IEDERE zadelmaker dat wel bij het opvullen.
Het kan ook zijn dat er al een klein scheurtje in de boom zat bij het opvullen. Dat is alleen te zien wanneer je hem helemaal open maakt. Dat is niet altijd nodig wanneer er vulgaten op de goede plaatsen zitten en er wat bijgericht moet worden.

Sommige mensen vervoeren hun zadel wat minder praktisch voorzichtig, of er blijken toch clandistiene gebruikers te zijn, c.q. het zadels door een huisgenoot eens even verplaatst( zeg maar rustig laten pletteren). Je kunt niet altijd uitsluiten dat er toch wat met je zadel na die tijd gebeurd is.
Makkelijkste is dan gewoon de zadelmaker de schuld te geven. ( zeker als je zelf in je profiel reclame maakt voor een collega- ruitersportzaak die alleen Griffins en Kadetten verkoopt)

Feit blijft er zijn weinig tot geen zaken in Drenthe die zo veel ( ruim 100!!!!!!) gebruikte merkzadels op voorraad hebben in verschillende prijsklasses. En nog minder winkels waar je rustig alle zadels, ook de nieuwe, ongebruikte merken mag uitproberen , met beugels e.d. En helemaal weinig zaken waar je na 1 0f 2 weken weer rustig terug kunt gaan met je zadel als jij of je paard er problemen mee hebben. Je kunt dan weer ruilen of evt. je geld terugkrijgen.

Een keertje kijken in Hollandscheveld is dus geen slechte zaak, Wellicht ligt er wat bij wat bij je paard, jouw postuur EN je portemonnee past.

Maar goede dressuurzadels, met zachte zit, veel wrong, diepe zit , gratis opvullen/ pasmaken enz., zoals veel van jullie willen hebben, vind je niet in de prijsklasse van euro 200,-- a euro 300,-- of je zadelmaker moet ze gaan stelen. Dat ze je dus niet ontvangen met open armen wanneer je daar nadrukkelijk om komt, lijkt me logisch

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 22:46

@ barrye,

Het ging me speciaal om een "keiharde" Schöntal, die bood hij destijds ook voor dat geld aan op MP.

Zoals ik mijn eerdere post al meldde, adverteert of adverteerde hij met oude, maar goede merkzadels voor weinig.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 23:00

Ik weet niet wat jij voor advertentie denkt gezien te hebben Maar op marktplaats staat al lang alleen deze tekst die ik hieronder gecopieerd heb. Daarin wordt niet gesproken over GOEDKOPE MERKZADELS en ook GEEN PRIJS in genoemd.

Verder is een goedpassend zadel een puzzell tussen de bouw/rug van het paard, de lichaamsbouw en evt. lichamelijke beperkingen van de ruiter en niet onbelangrijk de portemonee van degene die het zadel koopt. De zadelmaker moet dan maar gaan proberen om een zadel te vinden die past bij deze drie gegevens. Niet altijd simpel, zeker omdat helaas ook veel ruiters niet correct op hun paard kunnen zitten en dan denken dat ze door de aanschaf van een zadel met extra diepe zit, veel pommels en wrongen wel ineens net als Anky gaan rijden. Terwijl het arme paard niet blij is met sommige zadels op zijn rug.

Hier onder de gecopieerde tekst van Marktplaats. Misschien kun jij daarin andere dingen lezen dan ik:

Grote keus uit meer dan 100 goede GEBRUIKTE MERKZADELS, dressuur, veelzijdig, springen en ook pony zadels.

Denk hier bij aan o.a. Kieffer, Stubben, KN, Euroriding, Daaleman, Hulsebos, Zaldi, Sommer, Rosner, Ruitergilde, Kentaur, BR,. Ainsley, George Canavas, Knight Rider, Premiere , Schontal, Wintec, Schoemacher, Passier, Chamberlain, maar ook wat goedkopere zadeltjes als Kadet, Global, Pagony enz.

Wij hebben een steeds wisselende enorme keus aan goede gebruikte zadels, nagezien door zadelmaker en ze worden aangepast aan de rug van uw paard of pony MITS u deze meeneemt om zadels te passen. U kunt proefrijden in onze buitenbak, zodat u rustig uit kunt proberen welk zadel u en uw paard/pony het best bevalt. Zo nodig passen wij het zadel aan m.b.t. de vulling..

Daarnaast hebben wij genoeg tuigen in verschillende maten op voorraad. Ook kunt u bij ons terecht voor losse tuigonderdelen. Ook tuigen worden aangepast aan uw paard.

Bent u niet in de gelegenheid om uw paard/pony mee te nemen, dan kunt u desgewenst ook een zadel meenemen,contant betalen en samen met bijv. uw instructeur kijken of het zadel past c.q. pas gemaakt kan worden. Past het niet naar uw zin dan brengt u het zadel na 1 of 2 dagen in de zelfde staat weer terug en krijgt u het aankoop bedrag direct weer terug.

Wij komen NIET bij u langs met de zadels, daar voor hebben wij er veel te veel en hebben we het verder veel te druk met werk in onze zadel- tuigenmakerij.
I.p.v. van voorrijkosten kunt u dus voor dit geld een trailer huren wanneer u deze zelf niet heeft.

Omdat de voorraad ook steeds wisselt hebben wij geen tijd om iedereen mailtjes te sturen met foto’s van al onze zadels. Zeker omdat er wordt verkocht en ingekocht. Bovendien hebben we van bepaalde merken vaak verschillende zadels liggen. En kunnen wij veel zadels aanpassen aan uw paard/pony .Meestal keus genoeg.

Wel kunt u ons even BELLEN (0528- 34 42 06), om te informeren welke merken/ types die u zoekt wij op voorraad hebben en informeren naar de maat, prijs e.d..

Natuurlijk kunt u ook eerst zonder paard/pony langs komen om de zadels te bekijken Wij zijn geopend woensdag t/m zaterdag van 10.00- 17.00 uur. Wel is het verstandig even te bellen voordat u komt, zodat wij zelf aanwezig kunnen zijn, en u niet onverhoopt alleen staat met een stagaire of vakantiewerker. Telefonisch kunt u ons ook buiten de openingstijden benaderen, maar graag niet meer na 21.00 uur.
--
---
-

Chanelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 09:08

Hey allemaal. ik ben al wezen kijken tussen die zadels op zolder. Het leek mij wel een goed idee om met mijn haflinger er binnenkort heen te gaan om zadels te testen en op maat te laten maken.
hij doet het toch ook via de veearts zei die zelf met probleem ruggen. Dan zou hij er toch echt wel verstand van hebben.

Sampie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:09

veel zadelmakers/verkopers DENKEN en doen voorkoen of ze er verstand van hebben. De praktijk kan soms erg tegenvallen, en ik spreek uit ervaring. Arm paard Boos!

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:19

Ik heb zeer slechte ervaringen met hem. Mijn pony haar zadel moest opgevuld worden en ben toen naar hem gegaan. Vanaf toen wilde die steeds minder. Weer heen gegaan nog meer aan gedaan. Wilde die nog minder. Me instructrise gaf mij toen het adres van van Triest. Toen naar van Triest gegaan. Wat bleek allemaal bobbels in de kussenss; verkeerd opgevuld Boos! Allemaal verschillende vullingen gebruikt. Je kunt er rustig een zadel kopen. Maar dan zou ik hem wel ergens anders op maat laten maken. Nee, mijn zadel word daar niet meer heen gebracht