www.leasepaard.nl

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daf

www.leasepaard.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 11:57

Heeft er iemand ervaring met www.leasepaard.nl

Ik hoop zoveel mogelijk te horen Haha!

groetjes,
Daphne

C_hristel

Re: www.leasepaard.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:59

Ik ben benieuwd wie er ervaring mee heeft al moet ik wel zeggen dat het best duur is voor 1 maandje

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:02

Tsja duur mss wel, maar het ligt uiteindelijk aan de stalling die er bovenop komt !!

Al staan er niet de gehele algemene voorwaarden op, ik vindt het een risico volle onderneming !!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:04

Het is ook niet bedoeld voor 1 maandje, in de voorwaarden staat dat de leasetermijnen in principe 1 jaar zijn en het minimale een half jaar is. Het is volgens mij echt bedoeld als je wel een eigen paard wil maar niet in één keer een groot bedrag neer kan leggen.
Maar ik ben ook wel benieuwd of er mensen zijn die dit doen en hoe dit bevalt. Hoe het contact verloopt met de Reidershoeve enzo.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:09

Klik voor onze voorraad linksboven in het menu op Aanbod

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:11

Tja, het is voor hun natuurlijk gewoon handel he?! Ben ook wel benieuwd naar de ervaringen. Maar ik vind bijv. 75 euro per maand niet heel duur hoor.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:12

Ik bedoelde ook niet dat het voor een maandje is maar dat het best een bedrag is PER maand.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:13

Ik vind ze ook niet duur ze hebben ook een Z2 paard, die is iets van 137,50 per maand.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:13

grrr schreef:
Tja, het is voor hun natuurlijk gewoon handel he?! Ben ook wel benieuwd naar de ervaringen. Maar ik vind bijv. 75 euro per maand niet heel duur hoor.

nee is het ook niet mr je zit snel rond de 100 euro hoor

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 12:13

Het is idd bedoeld voor de aanschaf. Klinkt misschien raar, maar heb nu niet het gehele bedrag, maar het maandelijkse onderhoud is geen probleem.

Ik hoef niet te horen dat ik beter kan doorsparen en dan van mijn eigen geld een paard kopen, weet dat dat de beste oplossing is Lachen

Maar wil graag horen of er ervaringen mee zijn.

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:19

Kijk hiermee uit...stel goede voorwaarden en duidelijke afspraken vast in een contract.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 12:24

Uiteraard, maar heb je er ook ervaring mee??

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:28

Als je een beetje een leuk paard wilt dan betaal je hier al vlug een hoop geld en dat is dan nog exclusief stalling, maar toch vind ik zelf lease geen verkeerde optie om mee te beginnen.

Zelf ben ik ook bewust begonnen met lease omdat ik op voorhand niet kon stellen of ik het qua tijd wel zou redden, maar ik zou niet voor deze optie zijn gegaan. In mijn geval is het paard eigendom van een manege en als ik de lease wil stoppen dan loopt ze de dag erop weer in de manegelessen mee als er niemand anders interesse heeft haar te leasen. Paard blijft dus in beweging en staat niet op stal te verpieteren.
Als ik er nu een had gekocht en ik was met mijn tijd niet rondgekomen dan had dat waarschijnlijk een paar maanden geduurd voordat ik me dat realiseerde en dan moet je dat paard ook nog verkocht zien te krijgen. Al die tijd staat dat paard dus op stal te verpieteren. Om dat te voorkomen heb ik de keuze gemaakt eerst maar eens te beginnen met leasen om te kijken of het gaat.

Zelf betaal ik (wat ik per maand betaal minus wat stalling bij ons per maand kost) 45 euro per maand om een paard te leasen. Dat zijn vaste tarieven, onafhankelijk van het soort paard dat je hebt. Voor de pony's betaal je 35 euro, maar dan zit je qua stalling wel aan de manege vast.
Uitgaande van hun tarievenlijst zou mijn paard dan 1100 euro waard zijn. Ik kan daar zelf niet zo'n goede inschatting van maken, maar het lijkt mij dat mijn 10-jarige Z-springen merrie met KWPN papieren (welliswaar ooit peesblessure gehad) wel iets meer waard is.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 13:56

Situatie is het volgende: ik lease nu een jaar een paard: hartstikke leuk, klikt goed, startkaart is binnen, etc. Punt is alleen dat er veel ergenissen zijn, maar blijf voor het paard. Betaal nu € 160,- per maand incl les, maar daarnaast pak ik nog veel extra's mee om te betalen (anders gebeurd er niets....). Nu ben ik van het weekend een buitenrit gaan maken met een aantal. We stapten lekker rustig over de hei, niets aan de hand, mijn paard wil een pas naar links zetten, is geen ruimte voor ivm een bult heide/zand en ze valt om. Ik rol eraf, gaat heel rustig, eigenlijk nog niets aan de hand. Mijn paard raakt in paniek en rent weg..... naar stal. Gelukkig is ze net voor ze de weg op kon opgevangen door andere ruiters en is alles goed afgelopen. Dit was echt een geval van pure pech en had iedereen kunnen overkomen. Feit is nu dat ik en anderen niet meer buiten mogen rijden.....!!!! Alleen nog onder haar begeleiding en zij gaat alleen overdag en dan werk ik toch echt. We mogen niets meer en ik voel mij daar zwaar PIEP onder..... Er zal gezegd worden: dit waait wel weer over, maar dit is eigenlijk de druppel. Heb altijd gezegd dat als dit niets wordt dan een eigen paard, heb nu alleen het aanschaf bedrag niet...............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 00:19

TAO --> EA GZ DI.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 11:02

Daf: wat je nu betaald is niet veel, jammer dat het alleen zo vervelend loopt.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:12

ik heb ervaring met Leasepaard.nl
leuke mensen, weten wat zaken doen is.
ik had daar een leuk paardje (isabelle, kruizing NF/fjord) gevonden en meegenomen naar leusden. alles ging goed, alleen was ik niet tevreden over het paardje. ze liep vaak onregelmatig/stijf en ik heb haar dan ook na 4 maanden terug gebracht. pony werdt zo terug genomen en ze vroegen nog of ik een nieuw paardje uit wou zoeken, maar dat heb ik toen maar niet gedaan. ik heb toen toch maar een pony gekocht inplaats van leasen.
weet trouwens niet of Isabelle nog de lease ingegaan is of dat ze verkocht is???

ik hoop dat je er wat aan hebt!

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:46

Ik ben ook benieuwd naar mensen die hier ervaring mee hebben!

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:32

Ik ben ook erg benieuwd!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:38

Mr als je dus en je stal kosten heb (bij ons snel rond de 220 euro) en de leasekosten ben je toch wel een hoop kwijt per maand?

Djoena: daar deden ze dan niet moeilijk over nee

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:55

nee, het zijn wel echt zaken mensen, alles wordt natuurlijk op contract verwerkt e.d
je kan er ook een zadel en hoofdstel bijleasen voor (toen der tijd) 10 euro per maand extra.
wel moet ik zeggen dat je echt beter voor een eigen paardje kunt sparen. dan ben je véél en véél goedkoper uit per maand. ik betaalde toen 57,75 per maand voor Isabelle en 10 euro voor het zadel+ hoofdstel dan nog de stallings kosten (160 euro) erbovenop en daarnaast moet je ook zelf de hoefsmit en entingen betalen. dus bij elkaar een pak met geld... en als je voor je eigen paardje gaat sparen heb je daarna ook echt iets he-le-maal voor jezelf!
ik zou het in ieder geval niet meer doen Haha! eigen paard is goedkoper Knipoog

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 08:29

Djoena: mr 57,75 vindt ik nog niet duur per maand, heb op die site veel duurdere prijzen gezien.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:58

C_hristel schreef:
Djoena: mr 57,75 vindt ik nog niet duur per maand, heb op die site veel duurdere prijzen gezien.

ja klopt, Isabelle was ook een paardje van 1.38m
ze hebben een vraagprijs van een paard en berekenen daarvan hoeveel de lease kosten zijn.
die shetlander op de site is bv. maar 12.50 per maand? (heb al tijden niet op de site gekeken, dus kan nu ook anders zijn)

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 18:23

site doet het niet?
was op zoek naar een leasepaard.
weet iemand een andere site voor leasepaarden?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:10

Dit topic is ook al behoorlijk oud Knipoog
Als je interesse hebt dan kun je beter even een pb aan de topicstarter sturen.