Gezocht, steun/sponsors enc. en info :)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlexandraM
Berichten: 4677
Geregistreerd: 08-11-05

Gezocht, steun/sponsors enc. en info :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 16:16

Hoi, Ik Alexandra speel al een dikke 2 jaar met de gedachten een stichting op te richten voor mishandelde en verwaarloosde paarden.van veulen tot oudere paarden

We proberen ze hier dan op te knappen en te herplaatsen bij een goedgekeurt persoon, die om de zoveel tijd gekeurt word.
De herplaatsing word gedaan onder adoptie zodat wij alle rechten behouden en gerant kunnen staan voor een goede toekomst van het paard en zo niet wij ten alle tijden het dier terug kunnen nemen bij ons.

aangezien ik ergens moet beginnen omdat de stichting steun/sponsors enc nodig heeft begin ik onderanderen bij jullie.

kennen jullie mensen/bedrijven/stichtingen of u zelf die ons in de toekomst willen steunen dan zijn wij u van harte dankbaar, uiteraard word u tegen die tijd dan ook vermelt op de website die er dan ook zal zijn als bedrijf enz zijnde maar vooral de mensen die helpen met de start en eventueel verdere groei worden met naam indien men dit zelf wilt op de site gezet!

Ik hoop op een prettige samenwerkingen in de toekomst

Mvg Alexandra

PS: voor vragen kunt u ten alle tijden mailen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Gezocht, steun/sponsors enc. en info :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:52

Eerlijk?

Je bent 18 jaar en ik geloof niet dat je in de gaten hebt wat voor verantwoording (zowel financieel als mentaal als fysiek) je nodig hebt voor het opvangen van paarden.
Je hebt weides en stalling nodig, een vangnet van DA's die je ondersteunen en bovenal GELD!
Voor een meisje van 18-19 jaar vind ik het een nobel doel, maar ik vind dit wel richting Penny gaan.

P.S. let eens op je taalgebruik, met zoveel taalfouten krijg je iig weinig respons uit het zakenleven, ben ik bang.

haboshof

Berichten: 900
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: het zuiden van groningen

Re: Gezocht, steun/sponsors enc. en info :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:39

Het is een heel mooi streven hoor, maar onze ervaring is dat mensen en bedrijven niet zitten te springen om geld te geven voor zo'n stichting.
Het is elke maand weer ploeteren om de rekeningen te betalen, want mensen gunnen een dier best een mooi leven maar veel geld heeft men er niet voor over. Wij vangen zelf dieren op, maar zijn onze eigen grootste sponsor zeg maar. Wij betalen bijna alles zelf, er komt maar een klein beetje binnen voor de stichting.
In plaats van zelf een stichting op te richten, wat trouwens ook geld kost,( Je moet een bestuur samenstellen en een hele boel zaken regelen, voordat je aan het werk kunt. Heb je zelf land en stallen? Hoe zie je dat voor je?) zou je eerst ook kunnen gaan helpen bij de bestaande stichtingen, zodat je inzicht krijgt in hoe het in zijn werk gaat. En dan krijg je inzicht van hoeveel werk het kost, waar je tegen aan kunt lopen, problemen enz.
Wat is je opleiding, wat kun je bieden en dan kun je zelf eens gaan bedenken of het wel een haalbare kaart is. Ik spreek uit ervaring, zo eenvoudig is het niet.
Ga je eerst eens oriƫnteren zou ik zeggen.
Succes.

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Re: Gezocht, steun/sponsors enc. en info :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:52

Erg nobel, maar eerlijk gezegd denk ik zeer weinig kans van slagen als ik je bericht lees. Ten eerste staat je schrijven vol spelfouten wat niet erg professioneel overkomt en ten tweede komt er uit je schrijven niet echt naar voren dat je weet wat het inhoud om een stichting te beginnen financieel/belasting technisch etc. gezien.

Ik zou beginnen met vrijwilligerswerk in de richting die je aangeeft en zodoende ervaring op te doen in het werken voor een stichting. Ook is een aansluitende vooropleiding handig.

Succes.

lailapri

Berichten: 22134
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Gezocht, steun/sponsors enc. en info :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 05:21

imker schreef:
Eerlijk?

Je bent 18 jaar en ik geloof niet dat je in de gaten hebt wat voor verantwoording (zowel financieel als mentaal als fysiek) je nodig hebt voor het opvangen van paarden.
Je hebt weides en stalling nodig, een vangnet van DA's die je ondersteunen en bovenal GELD!
Voor een meisje van 18-19 jaar vind ik het een nobel doel, maar ik vind dit wel richting Penny gaan.

P.S. let eens op je taalgebruik, met zoveel taalfouten krijg je iig weinig respons uit het zakenleven, ben ik bang.

Ik ben ook 19 en doe dit nu 1,5 jaar. Zonder sponsers alles uit eigen port en die van degene waarmee ik samen werk. Je moet je wel de volle 100% inzetten. Ik weet nog wel een niet al te dure stumpert, ik heb zijn vriendje gekocht en dat is ons nieuwste opvangpaard, pb me hierover.
We hebben nu zo'n 40 pony's lopen en herplaatsen de opvangpony's niet. Als ze opgeknapt verkoopbaar zijn verkopen we ze eventueel, hebben ze blijvend letsel, blijven ze in eerste instantie, tenzij er iemand komt die echt heel graag wil.