Strandrit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kinky01

Berichten: 478
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Rosmalen

Strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 08:56

Wie kan mij helpen aan een adresje om een mooie strand / duin / bos rit te maken?

Ik kom zelf uit de buurt van Den Bosch en zou heel graag eens een strandrit gaan maken.
Ik ben op zoek naar een leuke staling/manege waar ze betrouwbare paarden verhuren en waar je onder begeleiding lekker een paard uur weg kan.

Wie weet er wat en wat zijn jullie ervaringen daramee???

Alvast Bedankt!

_Mir_

Berichten: 852
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: NOP

Re: Strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:05


Shaar

Berichten: 9184
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Olderchurch a/d Asshole

Re: Strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:13

Ik heb strandritten gemaakt bij Duinmanege van Poelenburgh, bij Manege Smit, bij Manege de Zwaanhoek en Manege Grol.
Poelenburgh ligt in Schoorl (NH), Smit ligt in Noordwijkerhout (ZH dacht ik?), en De Zwaanhoek en Grol zijn in Zeeland.

Poelenburgh is erg leuk, veel verschillende paarden, goede begeleiding. Bij Manege Smit wordt je ook erg goed geholpen, goede begeleiding en mooie omgeving (je gaat er alleen niet in rengalop).
Manege Grol is naar mijn idee wat onpersoonlijker, en zij nemen ook vaak grote groepen mee naar het strand. Maar het rijden is wel erg leuk Knipoog
De Zwaanhoek weet ik niet veel meer van, het is bij mij in ieder geval niet blijven hangen als 'favoriet' Knipoog Ook daar ga je niet in rengalop.
Verder zijn er natuurlijk nog veel meer maneges aan het strand, gisteren kwam ik in Katwijk nog Manege Jonker tegen. Zij zitten direct aan het strand.
Laatst bijgewerkt door Shaar op 10-04-07 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Re: Strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:14

Mischien kan je Apple pb..haar paard staat op Jonker..misschien kan zij je wat meer vertellen / info geven

SabM
Berichten: 1199
Geregistreerd: 13-07-06

Re: Strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:20

Ikke sta ook op Jonker Manege... Haha!

die hebben site... www.manegejonker.nl ...
ze doen regelmatig 2 uurs ritten maar alles staat op de site en anders kan je ze bellen Lachen

De manege is in Katwijk, zuid holland...kan je daar in de omgeving makkelijk overnachten, hotel, camping, bed&breakfast en het is een leuke plaats voor een dagje te verblijven of evt. in de stad er in de buurt Leiden een bioscoopje pikken of museum bezoeken Knipoog .....

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Re: Strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:24

SabM heeft gelijk! Ik sta zelf in Katwijk met mijn paard en het rijden is hier erg fijn! Haha!

_Mir_

Berichten: 852
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: NOP

Re: Strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:26

Ga alsjeblieft niet naar de Zwaanhoek, wat een drama!!!

kinky01

Berichten: 478
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Rosmalen

Re: Strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 10:33

Ff uit nieuwsgierigheid.

Waarom is het daar een drama?

_Mir_

Berichten: 852
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: NOP

Re: Strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:56

je hebt pm

Poelenburgh is trouwens ook erg gezellig. Heb daar duinrit gemaakt. Maar De Hoef is goedkoper en heb daar goede ervaring met zowel duinritten als strandrit. Je krijgt een paard wat bij je past, dus als je een beetje bang bent een rustig paard en als je wat te doen wilt hebben eentje die wat feller is. Heb met de verjaardag van m'n vriend een duinrit gemaakt paar jaar terug en die kon het tempo goed bijhouden terwijl hij niet heel ervaren is. Kreeg ook een erg makkelijk paard. Erg leuk en gezellig allemaal.
Laatst bijgewerkt door _Mir_ op 10-04-07 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Re: Strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:59

Op manege Lisuduna kan je ook heel strandritten maken, ligt ook in Zeeland bij Burgh Haamstede in de buurt.

Zwitsal

Berichten: 7420
Geregistreerd: 02-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 21:31

Ik heb zelf al een aantal keer op poelenburgh strandritten gemaakt..
en wij zijn wel in rengalop gegaan..
gewoon lekker volle kracht vooruit Haha!

kitty_gomez
Berichten: 8093
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 21:35

.