Wie heeft er ervaring met de Breeding Horse Farm of Yeguada La Rosa Negra uit Spanje?
Begin dit jaar ben ik in contact gekomen met Melody Morris van de ''Horse Breeding Farm'' in Spanje. Momenteel wordt er geadverteerd met de naam: Yeguada La Rosa Negra. We hebben daar informatie aangevraagd over een merrie.
Het is natuurlijk een hele stap om een paard helemaal vanuit Spanje te laten komen. Maar in de overeenkomst stond dat het risico tot de overdracht (inclusief transport) voor de verkoper was. Uit alle email berichten en de telefoongesprekken leek het allemaal goed te zitten. De overeenkomst was helder en er werden duidelijke garanties gegeven. We hebben daarom besloten om de koop door te laten gaan.
Echter was ze bij aankomst wat stijf, dit is logisch na zo'n lange rit. De eerste dagen bleef ze wat stijf. Iedere dag stond ze mooi een tijdje in de paddock. Na een paar dagen hebben we een mail gestuurd om te melden dat ze toch behoorlijk stijf was. We kwamen overeen dat we het even zouden aankijken.
Echter na een week was de stijfheid over, maar bleef ze linksvoor kreupel. Dit hebben we ook via de mail kenbaar gemaakt.
Na een week hebben we toch besloten om de dierenarts er naar te laten kijken. Deze kon ook duidelijk zien dat ze linksvoor kreupel was zowel op zachte als harde bodem. Het enige wat hij kon zien was dat ze rotstraal had, maar het was niet te beoordelen of dit de kreupelheid veroorzaakte. In overleg hebben we toen besloten om foto's te laten nemen. Zo gezegd zo gedaan. Helaas was de uitslag niet goed. Er werd hoefkatrol geconstateerd, categorie 3.
Dit is kenbaar gemaakt bij de Breeding Horse Farm, echter willen ze helemaal van niets weten. Ze geven aan dat ze bij hun goed was.
Inmiddels zitten wij nu met een kreupel paard dat niet gebruikt kan worden voor het doel waarvoor we haar hebben gekocht.
Graag wil ik in contact komen met mensen die ook een paard hebben gekocht van de Breeding Horse Farm of van Yeguada La Rosa Negra.
Wat vervelend zeg. Sterkte ermee! Maar zover ik weet bestaat er een wet dat als je paard niet bevalt dat je hem binnen een half jaar terug mag brengen en het geld terug krijgt. Of dit alleen in NL is weet ik niet.
Wat een ellende. Is het niet dat je de koop ongedaan kunt maken gezien het een geborgen gebrek is? Hoefkatrol catogorie 3 is toch niet in 2 a 3 weken te verkrijgen of heb ik dat mis? Ik zou er zeker werk van maken!
Ik heb dit topic verplaatst. Gelieve geen mensen te beschuldigen waarvan je niet weet of jouw beschuldiging wel klopt. Ik heb dan ook een off topic bericht verwijderd.
had je het paard nog gezien voordat je het kocht? en liep hij/zij toen wel goed? hoe oud is het diertje? ben het eens met charret, hoefkatrol 3 ontstaat niet in een 3 weken.. veel sterkte!!
Bij deze dame is het echt oppassen geblazen!!! Ook wij hadden een paard van haar gekocht, bij deze bleken de papieren niet in orde. Ook heb ik zelfs paarden in commissie van haar gehad (ze leek zo aardig) gelukkig waren deze wel goed en klopte de papieren.
Samen met nog enkele gedupeerden, zoals Markus zijn we op onderzoek uitgegaan en hebben ondekt dat haar website op naam staat van [***] en ook het geld moest overgemaakt naar ene mevrouw Klaassen. Deze Vivian is hier al bekend door niet nette praktijken met Merenspaarden. Er ging toen wel een lampje branden.
Toevallig heeft deze Melody Morris op paard en koets gestaan met paarden en zijn er toen foto's van haar gemaakt. Deze foto's heb ik aan oude stagaires van Vivian die hier op bokt aanwezig zijn laten zien. Zij garandeerde mij allemaal voor 100% dat dit Vivian zelf was!!!
Dit is dus waarom ze geen enkele reactie geeft op het nakomen van een contract die ze met iemand heeft gemaakt, ze zet er dus niet haar echte naam onder!!! Dus hoeft ze hem niet na te komen.
Daarnaasdt kun je een PRE paard (hier handeld ze het meeste in) niet op naam zetten in het het stamboek wanneer er geen verkoopdocument van de vorige geregistreerde eigenaar bij zit en een valse naam kan dit dus nooit zijn.
Oohhh.... ik zou een merens kopen van Melody. (vorig jaar). Ze was over de mail heel netjes, maar ze zette heel veel druk op de ketel. Daar had ik geen goed gevoel bij, dus ben afgehaakt. (gelukkig maar, als ik dit zo lees).